Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Bauma 2010

The Komatsu way

13.05.2010
Mariana Pătru
The Komatsu way
După un an 2009 extrem de agitat si marcat de incertitudini, la Bauma 2010 au început să se întrevadă primele "raze de soare". Constructorii de utilaje au afisat un optimism calculat si prudent, dar au afirmat acelasi lucru: în 2010 piata va înregistra cresteri usoare si primele semnale pozitive au început deja să apară.
În aprilie la Bauma producătorul japonez Komatsu a demonstrat încă odată că este una dintre "superputerile" industriei utilajelor pentru constructii, noutătile si lansările de la Munchen sustinând acest lucru. Pe o suprafată de 4.300 mp au fost expuse 30 de utilaje, incluzând cele mai noi modele si inovatii tehnologice, dar si pachete complete de servicii post-vânzare si optiuni create pentru a oferi clientilor costuri totale de întretinere si operare reduse.

Pe lângă noul buldozer D65WX-16 si excavatorul PW148-8, excavatorul hibrid PC200-8, expus în premieră în Europa, a suscitat interesul vizitatorilor. Lansat pe piata niponă în 2008, excavatorul hibrid este comercializat si în China si SUA, iar la Bauma a beneficiat de o expunere puternică, prin panouri informative si prezentări video care detaliau sistemul hibrid revolutionar Komatsu. Acesta functionează pe principiul reutilizării energiei rezultate din miscările de oscilatie a părtii rotitoare a excavatorului, primul pas fiind stocarea ei, cu ajutorul condensatorului Komatsu Ultra Capacitor, capabil să înmagazineze rapid această energie si să o transmită instantaneu motorului electric. 

În timpul testelor, varianta hibridă a excavatorului PC200LC-8 a înregistrat un consum de combustibil mai mic cu aproximativ 25-40% comparativ cu varianta diesel a aceluiasi utilaj. Modelul Hybrid PC200LC-8 este echipat cu un motor Komatsu SAA4D107E-1cu supraalimentare, care furnizează o putere de 138 CP. Cu o greutate operatională cuprinsă între 19.796 si 21.347 kg, excavatorul are o capacitatea a cupei cuprinsă între 0,5 si 1,2 mc.
Centrul Komtrax a inclus o prezentare detaliată a sistemului de monitorizare prin satelit produs de Komatsu. Montajele video, personalul specializat, dar si un joc interactiv au demonstrat capacitatea Komtrax de a ajuta clientii să controleze foarte usor si cu costuri reduse o întreagă flotă de utilaje Komatsu.
Noile motoare Komatsu

Domnul Akira Sugiki, presedintele Komatsu International Europe afirma, cu ocazia conferintei de presă de la Bauma, că unul dintre principiile integrate în filozofia Komatsu este acela de a realiza constant ceva important ("persistently continuing to do something important"), de a evolua si a inova, de a aduce calitate indiferent de conditiile pietei.

Una dintre realizările importante ale producătorului Komatsu o constituie noua tehnologie pentru motoarele diesel care corespunde viitoarelor emisii pentru Japonia, America de Nord si Europa. Reglementările în vigoare sunt foarte stricte în ceea ce priveste emisiile de oxizi de azot si particule, iar conform noilor standarde Tier 4 interim si Tier 4 final, emisiile vor trebui reduse cu până la 10 procente sub nivelurile existente în prezent, ceea ce implică dezvoltarea unor tehnologii avansate de către producătorii motoarelor. Tehnic, pentru reducerea nivelului de oxizi de azot temperatura de ardere trebuie coborâtă, ceea ce conduce, în majoritatea cazurilor, la cresterea cantitătii de particule, de asemenea si consumul de combustibil fiind afectat negativ. De aceea, dezvoltarea noilor motoare impune reducerea simultană a oxizilor de azot si a particulelor eliminate de motor si măsurate la nivelul evacuării, în paralel cu îmbunătătirea consumului de combustibil.

În plus, motoarele pentru utilajele de constructii în special trebuie să asigure si un cuplu maxim pe o plajă largă de turatii, datorită aplicatiilor foarte solicitante din frontul de lucru. Încă din stadiul de cercetare si dezvoltare Komatsu s-a angajat în producerea de motoare diesel integrate pentru utilajele de constructii. Profitând de avantajele fabricării"in-house" a  motoarelor, unitătii hidraulice, sistemelor de control si a componentelor importante, Komatsu produce motoare care obtin cele mai bune performante în orice conditii de lucru, reducând impactul asupra mediului si îmbunătătind economia de combustibil.

Tehnologii aplicate noilor motoare

  1. Sistem turbo cu geometrie variabilă
    Inginerii Komatsu au dezvoltat un nou sistem cu supraalimentare, acesta beneficiind de o tehnologie proprie patentată pentru controlul variabil al debitului de aer si cresterea acestuia în concordantă cu sarcina.
  2. Filtru de particule
    Komatsu a dezvoltat si produs un nou filtru de particule ce retine o cantitate maximă de particule. Filtrul arde si îndepărtează particulele acumulate în interiorul motorului, prin utilizarea unui catalizator special. 
  3. Sistem Common Rail cu injectie de înaltă presiune
    Aceste sistem controlat de computer injectează combustibilul la presiunea optimă si permite o combustie completă, reducând puternic emisiile de particule. Desi această tehnologie este deja aplicată, noul sistem de injectie a amestecului carburant la presiune înaltă permite obtinerea unor performante excelente prin reducerea  nivelului de particule evacuate după arderea acestuia, dar si un consum de combustibil scăzut. 
  4. Sistem EGR ce permite răcirea unui volum mai mare de gaz ars
    Calitătile sistemului EGR sunt binecunoscute, fiind utilizate de câtiva ani, dar sistemul creat de Komatsu permite reutilizarea unei părti a gazului recirculat în arderile interne pentru a reduce cantitatea de oxizi de nitrogen. Acest nou sistem încorporează un volum mai mare de gaz ars recirculat la rece pentru a asigura performante mai stabile în conditii de lucru dificile pentru utilajele de constructii.
  5. Noul sistem de ardere
    Designul camerei de ardere a fost îmbunătătit, aceasta fiind amplasată deasupra pistonului pentru a reduce nu numai emisiile, ci si consumul de combustibil si nivelul de zgomot.
  6. Sistem electronic de control
    Sistemul electronic de control procesează semnalele de la senzorii instalati în carcasa echipamentului si motor pentru a asigura controlul total al utilajului în orice conditii.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI