Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Bauma 2010

Volvo CE - Utilaje de calitate cu consum redus

13.05.2010
Dan Pavel ; Mariana Pătru
Volvo CE  - Utilaje de calitate cu consum redus
Bauma a constituit un moment oportun pentru vizitatori, clienti si jurnalisti de a sta fată în fată cu producătorii de utilaje si reprezentantii acestora, de la ingineri proiectanti, la product manageri sau chiar cu persoanele cu cel mai înalt rang decizional. Expozitia de la Munchen a reprezentat probabil cel mai bun moment pentru a arăta tot ce este mai bun si mai ales, pentru a discuta direct, deschis, despre viitorul aceste piete a utilajelor pentru constructii.
Putem spune că primele două zile ale expozitiei au fost si zilele Volvo, constructorul suedez venind nu numai cu noi modele de utilaje si camioane pentru constructii, dar si cu noi solutii destinate clientilor. Toate focalizate pe scăderea consumului de combustibil, cresterea randamentului masinilor si conservarea performantelor acestora pe perioade lungi de timp, chiar si în conditiile unor factori de mediu extremi.

Standul constructorului suedez Volvo a fost gazda unei conferinte de presă sustinută chiar de către domnul Olof Persson, presedintele si directorul executiv al Volvo Construction Equipment, care a expus o prezentare a conditiilor de pe piată în ultimul an si a efectelor pe care acestea le-au avut asupra companiei. Extrem de interesantă si mai ales extrem de realistă, fără exagerări si prezentări poetice, conferinta a creionat un constructor Volvo CE care începe o nouă perioadă de crestere economică. Scăderea economiei mondiale a afectat toti constructorii importanti mondiali, dar grupul Volvo a reusit să păstreze cotele de piată, structura de vânzări si capacitatea de proiectare si productie neatinse.
Măsurile anticriză s-au dovedit a fi eficiente, scăderea stocurilor până la echilibrarea cererii cu oferta si întărirea retelei de vânzări internationale în ciuda măsurilor de reducere a cheltuielilor încep în acest an să dea rezultate pozitive.

Domnul Olof Persson a expus în cadrul conferintei de presă si următoarea etapă pe care se concentrează eforturile companiei: îmbunătătirea performantei generale a utilajelor, prin reducerea consumului de combustibil, prin aplicarea a noi tehnologii de realizare a motoarelor  prin introducerea noilor tehnologii hibride, a sistemelor de directie si hidraulici special concepute pentru un anume tip de operatii si îmbunătătirea performantelor operatorilor. Un rol aparte îl va avea sistemul de monitorizare la distantă CareTrack, acesta crescând clar productivitatea utilajelor si reducând timpii de nefunctionare, timpi neproductivi.

De asemenea se pregăteste prezentarea solutiei propuse de Volvo la cerintele impuse prin noile reglementări Tier 4i/ Stage IIIB referitoare la constructia motoarelor, solutie care vine după mai bine de 100.000 de ore de testări. Astfel, Volvo Construction Equipment este pregătită să respecte reglementările Uniunii Europene Stage IIIB si US (EPA) Tier 4 referitoare la echipamentele de constructii prin introducerea unei game întregi de inovatii în realizarea noilor sisteme de motoare V-ACT. Solutia propusă de Volvo este o combinatie între noi metode de ardere a amestecului carburant "în interiorul cilindrilor motorului" si cele externe, precum filtrele de pe sistemul de evacuare al gazelor arse, totul cu scopul de a atinge un nivel al emisiilor poluante cât mai scăzut. Pentru a atinge acest nivel însă nu e suficient doar aplicarea modificărilor la motor, ci este nevoie de o modificare a întregului sistem.

Noua generatie de motoare diesel controlate electronic, V-ACT (Volvo-Advanced Combustion Technology) include sisteme de injectie a combustibilului la presiune înaltă si variabilă, sisteme de recirculare ultraperformante a gazelor de esapament (EGR), un control precis al sistemului cu turbo chargers, sistemul de management al motorului EMS, si un sistem de tratament al gazelor arse care include un filtru pentru particule si regenerare termică.

Pe lângă emisiile reduse, ele au o monitorizare îmbunătătită a arderii amestecului carburant si un cuplu mai mare, dar si performante crescute. Noile unităti includ sistemul de recirculare a gazelor arse (EGR), care contribuie la scăderea cantitătii de oxigen în camera de combustie, reducând temperatura de ardere si împiedicând formarea de oxizi de nitrogen (NOx), una din principalele cerinte ale noilor reglementări. Deoarece noile motoare Tier 4 necesită combustibil cu concentratie scăzută de sulf, un nou sistem EGR a fost conceput, care va permite o mai bună recirculare a gazelor decât precedentele modele, ceea ce va duce la reducerea semnificativă a noxelor.
Reducerea materiei sub formă de microparticule (PM) din motoarele diesel  este o altă cerintă a noilor reglementări. Noul sistem Volvo foloseste un tratament post-evacuare care reduce microparticulele cu 90% comparativ cu modelele anterioare. Filtrul prinde particulele si le retine temporar până când se adună o cantitate suficientă pentru a face procesul de "regenerare" rentabil.  Acest proces este practic o incinerare a microparticulelor la o temperatură de peste 700°C, transformându-le în cenusă folosind un regenerator termic.
După încheierea conferintei de presă, domnul Olof Persson, Presedinte al Volvo Construction Equipment ne-a acordat un interviu, fiind printre putinele reviste acrediate la acest eveniment care au obtinut acest lucru, din cauza programului încărcat al zilei:

Masini si Utilaje: As vrea să discutăm despre situatia din Europa de Est, unde piata a scăzut dramatic, cu mult mai mult decât în Vestul Europei. Care sunt planurile Volvo CE în această zonă?

Olof Persson: Pe termen lung sunt convins că situatia în această zonă va reveni la normal, adică va redeveni o piată puternică pentru noi, asa cum a fost si până de curând. Acesta este si motivul pentru care avem grijă de reprezentatii nostri locali si suntem alături de ei în aceste momente. Chiar dacă acum piata este la un nivel scăzut si a fost în scădere, avem grijă să ne facem simtită prezenta si să ne pregătim pentru momentul când aceasta va începe să crească. În această perioadă ne preocupăm de întretinerea legăturilor cu vechii clienti si crearea de legături cu noi clienti.
Dacă mă întrebati când îsi va reveni piata, nu as putea să va răspund pentru că nu stiu. Necesitătile pietei de constructii în fiecare arie geografică sunt diferite, însă mai devreme sau mai târziu situatia financiară si economică a regiunii se vă îmbunătătii.

M&U: În ceea ce priveste produsele pe care le oferiti în această pare a continentului, aveti programe sau utilaje special echipate?

O.P: Analizăm toate aspectele atunci când ne pregătim oferta de produse pentru o piată. Avem ca principală preocupare distribuirea produselor celor mai potrivite pentru fiecare piată în parte. Am avut mereu această preocupare, si înainte de criză, si o păstrăm si în prezent. Ceea ce înseamnă că analizăm inclusiv oferirea pe pietele mai slabe de produse care nu au toate dotările incluse standard, ci au un minim care să asigure buna functionare, urmând ca instalarea celor suplimentare să fie făcută contra cost.

M&U: Aveti planuri legate de consolidarea retelei locale din România?

O.P: Si acesta este un aspect pe care l-am luat în considerare si pe care îl analizăm în permanentă. Vrem să fim siguri că vom investi în cel mai bun moment pe această piată, că vom fi bine pozitionati atunci când piata îsi revine, ca să nu pierdem din cota de piată si din valoarea acesteia.  Această discutie este una care are loc în fiecare an, nu doar acum în perioadă de criză. Ar trebui să investim, ar trebui să asteptăm, care este cel mai bun moment pentru a investi? Dacă piata dă semne că îsi revine, bineînteles că trebuie si că vom investi în piată, în reteaua de dealeri, în statiile de service. Este doar o chestiune de timp, când va începe piata să miste si când vom investi noi.

Colaborăm îndeaproape cu toti actorii din domeniul financiar pentru a vedea care ar putea fi solutiile pe care le-am putea oferi. Încercăm să avem pregătite pachete financiare pentru fiecare piată, pentru fiecare tip de client pe care l-am putea întâlni acolo. As putea să spun că este unul din punctele noastre forte. Cel mai important este să ai întreaga retea multumită, si nu doar reteaua ta de distribuitori, ci si cea de clienti. Trebuie să fie multumit si clientul final, si cel care lucrează cu utilajele tale. Poti spune că esti bun si că ai succes atunci când ai reusit să creezi acest lant, această legătură care porneste de la tine, ca producător de utilaje, ajunge la beneficiarul final si se întoarce la tine.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI