Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Bauma 2010

Cei 3 RE: secretul Powerscreen

18.06.2010
Mariana Pătru; Gheorghe Apostol
 Cei 3 RE: secretul Powerscreen
Criza economică nu este un fenomen inventat de societatea secolului XXI si a existat cu mult înainte de aceasta. Desi fenomenul a început în 2008, a lovit cu fortă în 2009 cea mai mare parte a lumii, iar consecintele lui se vor mai face simtite încă o vreme de acum încolo, există producători care au reusit să se adapteze rapid noilor conditii de piată si să atenueze socul reducerii cererii de utilaje pe principalele piete mondiale.
În domeniul utilajelor pentru constructii, producătorul Powerscreen, un nume cunoscut si respectat în domeniul utilajelor de concasare, sortare si statii de reciclare, a văzut în criză o oportunitatea de a se reorganiza, de a inova si de a face noi investitii pe pietele emergente, cum sunt Ind a si China. Pe scurt, structura sa a fost suficient de elastică pentru a absorbi socul primelor luni de recul mondial. Dar nici această calitate nu a fost suficientă: reorganizarea internă, reorientarea pe piete emergente si reproiectarea propriilor produse pentru a răspunde noilor cerinte ale cumpărătorilor au reusit de fapt să aducă firma la cifre apropiate de cele de dinaintea crizei începută în anul 2008.

Desi ultimii doi ani au fost foarte dificili pentru compania irlandeză, rezultatele au putut fi observate cu ocazia expozitiei internationale din aprilie de la Bauma. Aici producătorul irlandez a prezentat o gamă completă de echipamente pentru sortare, concasare, reciclare si spălare. Noua serie de utilaje, expusă în premieră cu ocazia acestui eveniment mondial a reprezentat numai o parte din strategia de viitor. O altă investitie, de peste 26 mil. USD, de această dată în noi linii de productie, a fost concretizată prin deschiderea unei noi fabrici în India. Aici se vor produce concasoare si statii de sortare Powerscreen, toate având ca destinatie piata locală, aflată în plină dezvoltare economică, aceasta nefiind afectată de criza mondială de lichidităti.

Redactorii nostri prezenti la BAUMA au vizitat standul Powerscreen, unde domnul Patrick Bryan, Global Sales Director, s-a dovedit a fi nu numai un interlocutor extrem de bine informat despre strategiile grupului, dar si volubil: "am ales să mergem în India, înainte de a intra pe piata din China, pentru că acolo echipamentele mobile sunt mai bine acceptate si avem deja câteva contracte si afaceri încheiate, în special în sectorul mineritului. Va urma bineînteles si China, pentru că o economie la asemenea scară nu poate fi ignorată. Este a doua mare putere economică a lumii si trebuie să fim prezenti si acolo, dar suntem dedicati si pietelor mai aproape de casă, cum este Europa de Est. Viitorul nostru nu depinde numai de China sau India si este la fel de important să nu neglijăm pietele din Europa. "


Masini si Utilaje: Cum ati descrie situatia din ultimii din Europa de Est, din punctul dumneavoastră de vedere?
Patrick Bryan: Din anul 2005 si până în 2008 Europa de Est a fost piata cu cea mai rapidă crestere pentru Powerscreen. România, Polonia, Bulgaria, Republica Cehă, toate au fost piete cu cresteri foarte mari pe segmentul utilajelor de concasare si sortare, dar care au si căzut mai repede decât celelalte piete. Astfel, la sfârsitul anului 2008 si începutul lui 2009, proiectele au fost amânate si s-a simtit o reală lipsă a finantării. Pentru  a descrie situatia din 2009, cred că "stabilizarea" ar fi cuvântul potrivit.  Pietele din Estul Europei se află la un nivel stabil, dar analizând lucrurile si privind înainte sunt absolut convins că Europa de Est va fi o parte importantă a afacerii noastre pe termen lung.

M&U: Care sunt asteptările dumneavoastră pentru anul acesta si pentru anul următor pentru pietele din Europa de Est?
P.B: Anul acesta, cum am spus deja, nu ne asteptăm la o revenire spectaculoasă si cred că lucrurile se vor mentine la un nivel stabil. Cred că în 2011 se va vedea o usoară crestere a pietei si de asemenea sperăm să existe o politică a finantărilor mai bună si credite mai accesibile pentru constructori. Pe termen lung previziunile pentru România si alte tări din Europa de Est sunt pozitive din punctul nostru de vedere, pentru că stim că în această zonă este nevoie de infrastructură, de drumuri, de locuinte, acesta este încă un domeniu subdezvoltat în mare parte, comparativ cu Europa de Vest  sau America de Nord. Noi vom continua să investim si să fim alături de  partenerii nostri de distributie. Pentru noi, pentru strategia noastră de dezvoltare este vital să avem oamenii potriviti pentru fiecare tară unde suntem prezenti. Strategia noastră de dezvoltare se bazează pe un portofoliu de produse adaptate particularitătilor fiecărei piete, dar si mai importanti sunt partenerii nostri, oameni cu care lucrăm îndeaproape si pe care îi respectăm pentru efortul depus, de a reprezenta cât mai bine brandul Powerscreen.

M&U: Care sunt noutătile prezentate în cadrul standului Powerscreen la Bauma?
P.B: Bauma reprezintă în primul rând o rampă de lansare a noilor produse, un show complet pe care noi l-am pregătit cu atentie. Pentru noi este prima dată când suntem prezenti în calitate de expozanti cu produsele de concasare si de sortare împreună sub acelasi brand. Initial am vândut echipamente de sortare Powerscreen si concasoare Pegson, dar acum avem un singur brand, Powerscreen, care înseamnă gamă completă de echipamente pentru sortare, concasare si spălare. Se poate observa vizitând standul că si în aceste vremuri foarte dificile, am continuat să investim în cercetare si dezvoltarea de produse. Departamentul de proiectare a fost mentinut intact si în 2009, care a fost un an foarte dificil pentru afacerea noastră, iar masinile expuse aici sunt roadele unei munci de un an a acestui departament. 

M&U: Care este strategia pe care Powerscreen o va adopta pe viitor?
P.B: Urmărim să avem o extindere geografică bună, să fim cât mai bine reprezentati în Europa de Est, în Asia, Africa, America de Sud. Suntem siguri că această politică de dezvoltare ne va asigura si o bază materială mai bună. Recesiunea a fost una globală, dar când lucrurile vor reveni la normal, vor exista diferente de la o regiune la alta si considerăm că o mai bună extindere ne va ajuta să ne pozitionăm mai bine pe aceste piete. Suntem foarte bine reprezentati la nivel global, avem 125 de distribuitori în toată lumea si suntem prezenti în aproximativ 70 de tări de pe mapamond.   
Suntem multumiti de dealerul nostru actual din România, aici înregistrând chiar o crestere pe piată. În primul semestru în România am vândut un concasor prin impact si o statie de spălare. Cred că un lucru important când te afli pe o piată în scădere este, dacă întrevezi posibilitatea unei afaceri, să te misti rapid, să câstigi acea afacere, să-ti cresti cota de piată. Chiar dacă cererea este scăzută, trebuie să colaborăm cu distribuitorii si să ne asigurăm că din lupta cu competitorii nostri câstigător iese brandul Powerscreen. Desi ne-am dori ca afacerea să crească, punctul cheie este să ne pozitionăm ca prima alegere în mintea celor care vor achizitiona echipamente de sortare si concasare în 2010.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI