Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Profil de companie

FAYAT în România

18.06.2010
Marcella Drăgan; Mădălina Dragomir
 FAYAT în România
Numele Fayat nu mai este demult un anonim în cercul producătorilor mondiali de utilaje pentru constructia si reparatia drumurilor prezenti în România. La jumătatea anului 2009 a fost înfiintată reprezentanta Fayat România, cu sediul în Timisoara, care se ocupă în principal de vânzarea si activitătile post-vânzare pentru utilajele din gama Breining, Marini, Ermont, Secmair, Rincheval, dar si în cooperare cu alte firme specializate în domeniu deja existente pe piata noastră, Genco'93 SA- gama de cilindri compactori si reciclatoare Bomag si Cosim Trading- finisoare si repartizatoare Bomag, reprezentând firme din cadrul Grupului Fayat.
Aparitia acestei noi companii a fost motivată de dorinta de a fi cât mai aproape de clienti si de nevoia unei prezente fizice mult mai accentuate pe piata românească. Momentul ales, desi poate fi perceput ca fiind unul întârziat, dacă este privită în ansamblu istoria sectorului românesc de constructii, s-a dovedit unul oportun, după cum ne declara domnul Eric Gregoire, director Fayat România: "dată fiind situatia actuală a pietei, care este la un nivel scăzut din diferite motive, am considerat oportun momentul, pentru a ne reorganiza pe piata din România. Asa cum am observat în aceste putine luni de existentă pe piata românească, ea are particularitătile ei, un exemplu al acestei particularităti locale este existenta în grupul Fayat a companiei franceze Ermont, lider în Europa pentru statii continue, cu rezultate notabile pe restul pietelor, dar care în România nu s-a bucurat de un foarte mare succes, deoarece acest proces de fabricare a asfaltului nu este bine perceput."

Utilajele marca Ermont sunt apreciate pe piata mondială datorită calitătilor lor, acestea fiind proiectate integral de către inginerii firmei franceze. Avantajele acestor statii continue: o productivitate mărită, mobilitate crescută, mai usor de întretinut deoarece sunt mai putine piese în miscare, în consecintă procesul de productie este foarte economic. Mai mult, în cazul în care este necesară o productivitate mare, acestea sunt absolut imbatabile din punctul de vedere al rentabilitătii.

Oferta propusă pentru piata din România este una completă, cuprinzând atât statiile continue cât si pe cele cu productie discontinuă, acestea urmând să fie completate cu generatii noi de utilaje marca Ermont si Marini ce urmează a fi lansate pe piată anul viitor. Noua generatie de statii va corespunde mai mult normelor antipoluare si vor avea un procent de reciclare mult mai mare: "cel mai sigur mod de a reduce costurile de productie si cheltuielile de întretinere pentru utilizator. Noi, atunci când am creat un plan de închiriere urmat de o ofertă de leasing operational, am făcut un calcul al rentabilitătii: am demonstrat că o statie care foloseste 30% din materiale provenite din reciclare, după un an face economii în jur de 200.000 Euro, ceea ce presupune un control al provenientei materialelor reciclate. De exemplu, în Franta toate materialele pentru reciclare sunt stocate si triate. Există modele de statii care folosesc până la 50% de materiale reciclate, fără multe modificări. Aici se va simti diferenta în cazul statiilor Ermont, care sunt create pentru procesele continue."
"Reciclarea materialelor cu un consum redus de combustibil este cu atât mai rentabilă pentru utilizator
cu cât volumul este mai mare" - Eric Gregoire,
director Fayat România

Masini si Utilaje: Care este avantajul statiilor continue? Vă pun această întrebare deoarece nu prea sunt utilizate de către constructorii din România.

Eric Gregoire: Au o productivitate mare, sunt foarte mobile, mai usor de întretinut, pentru că sunt mai putine piese în miscare, procesul este în totalitate foarte economic. Trebuie spus că procesul este cu atât mai economic cu cât un client are nevoie de o productivitate mai mare. Acestea sunt niste avantaje pe care clientii din România nu le iau în considerare.

M&U: Putem vorbi de planuri de viitor ale grupului Fayat pentru România, în special legate de statiile de asfalt?
E.G.: Viitorul este legat de noile proiecte de constructii de drumuri, iar atunci când se va începe o lucrare asa cum ar trebui, asa cum a fost în Ungaria sau cum este în Polonia, atunci vor avea un cuvânt de spus si producătorii de utilaje specializate pentru acest sector.
Atunci va fi foarte importantă calitatea lucrărilor executate, iar constructorii se vor orienta spre statiile care le oferă cele mai multe beneficii, iar cele cu productie continuă sunt sigur cele mai bune, în cazul lucrărilor mari. Va fi momentul în care se vor alege constructorii care sunt cunoscători ai domeniului si cei care sunt doar simpli oameni de afaceri, care au urmărit un profit mare si imediat, cumpărând astfel utilaje ieftine si de calitate îndoielnică, ceea ce a dus si la lucrări de slabă calitate.
Firmele de constructii din domeniul rutier au nevoie de oameni competenti, care să stie să aprecieze o masină mai scumpă, dar care are o tehnologie care permite lucrări de calitate si economie de oameni si material. Acest tip de constructori sunt din ce în ce mai rari, lucru care se va resimti în viitor, acesta fiind efectul bulgărelui de zăpadă. Astfel, dacă se preferă utilajele ieftine, de randament mic si calitate inferioară a produselor finale, lucrările vor fi din ce în ce mai scumpe, termenii de executie din ce în ce mai depărtati si calitatea lucrărilor îndoielnică.

M&U: Revenind la ceea ce oferă grupul Fayat în domeniul utilajelor destinate activitătii de construire a drumurilor, cred că aveti o ofertă ce acoperă întreaga gamă de utilaje necesară.
E.G: Da, în acest moment avem statii de asfalt continue si discontinue, utilaje de turnat asfaltul si finisat, iar pentru luna septembrie a acestui an vom lansa o nouă generatie sub marca Ermont si Marini. Va fi o nouă generatie de statii care corespund mai mult normelor antipoluare si cu un procent de reciclare mult mai mare.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI