Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Deutz

Recomandările Deutz privind utilizarea aditivilor si uleiurilor

18.06.2010
Noua generatie de motoare ale producătorului german Deutz îndeplineste cu succes toate cerintele normelor de poluare Tier4 interim/Stage IIIB. Extrem de fiabile, acestea sunt garantate pentru o perioadă lungă de functionare, în conditiile în care sunt utilizate si întretinute corect. Un rol important în prelungirea vietii motoarelor îl joacă combustibilii, lubrifiantii si aditivii utilizati.
Din acest motiv, producătorul Deutz a elaborat o serie de recomandări adresate utilizatorilor acestor motoare. Recomandările vizează toate tipurile de motoare Deutz si permit functionarea motoarelor la parametri optimi si cele mai bune performante, stiut fiind faptul că folosirea unor uleiuri si aditivi necorespunzători pot afecta iremediabil motorul.

Astfel, carburantii fără sulf se recomandă a fi întrebuintati pentru noua generatie de motoare Deutz pentru a asigura o functionare corespunzătoare a componentelor instalate pentru recircularea gazelor arse, ca de exemplu filtrele si catalizatorii. Utilizarea acestui tip de carburanti este recomandată puternic de către producătorul Deutz, indiferent dacă combustibilul este sau nu aditivat.
Pentru reducerea emisiilor de CO2 si dependenta de combustibilii fosili, noile reglementări Tier IV interim si Stage IIIB au impus noi cerinte si în ceea ce priveste combustibilii alternativi, care formează 7% din totalul combustibililor utilizati în Europa. Noua generatie de motoare Deutz  functionează si cu acest tip de combustibili si îndeplinesc standardele TIer IV interim/Stage IIIB. În plus producătorul german a emis aprobări si pentru motoarele Tier 3 care functionează cu combustibili de tip biodiesel. 

Motoarele din gama TCD2015 sunt certificate pentru a functiona în totalitate cu carburanti biodiesel, în timp ce gama pentru vehicule comerciale poate utiliza combustibili biodiesel în proportie de 30%. Pentru acest tip de motoare Deutz recomandă pentru Europa utilizarea acelor combustibili care corespund standardelor EN14214.

Datorită cresterii accentuate a raportului dintre puterea si dimensiunile motorului, noile generatii de motoare sunt compacte dar foarte puternice, ceea ce duce la o crestere a temperaturii gazelor arse. Astfel, reducerea temperaturii motoarelor devine extrem de importantă, lichidul de răcire jucând un rol esential în acest proces. Schimbarea acestuia la intervalele prescrise de constructor este esentială, deoarece în timp lichidul îsi pierde caracteristicile tehnice. De asemenea, trebuie verificat periodic si volumul de lichid din circuitul de răcire, scăderea acestuia sub limita minimă de utilizare fiind proportională cu cresterea temperaturii motorului. Deutz oferă aditivi cu rol de protectie termică compatibili cu materialele din care sunt realizate elementele motorului, si care adăugati în proportie de 35% în volumul necesar din lichidul de răcire, protejează motoarele de înghet, coroziune si împiedică formarea sulfurilor. Datorită continutului fără amine sau azot, acesti aditivi nu pun în pericol sănătatea utilizatorilor si protejează mediul.
Lubrifiantii cu continut redus de cenusă pot fi utilizati pentru noua generatie de motoare, echipate cu filtre de particule, crescând timpul de operare al motorului. Deutz poate furniza produsele care corespund cel mai bine nevoilor clientilor, de la uleiuri minerale la cele complet sintetice. Uleiurile Deutz asigură protectie împotriva înfundării filtrelor, formării de sedimente sau de depunere a răsinilor pe elementele motorului.

Circularea rapidă a uleiului prin motor reduce uzura care este inerentă în momentul pornirii la în conditii de temperatură scăzută a mediului ambiant sau în cazul functionării într-un mediu fierbinte. Pentru motoarele ce necesită utilizarea unor uleiuri de calitate superioară, Deutz a dezvoltat noul tip de aditivi Clean Diesel InSyPro, cu efect 2 în 1. Utilizarea acestora previne înfundarea filtrelor si depunerea de răsini si gume pe componentele motoarelor si a sistemului de injectie. Clean Diesel InSyPro are si rol activ, de curătare a elementelor în miscare ale motorului, prin îndepărtarea sedimentelor si reziduurilor rezultate în urma arderii unor cantităti mari de carburant.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI