Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Bauma 2010

Scania V8: o ofertă complexă

15.07.2010
Ema Stancu; Gheorghe Apostol
 Scania V8: o ofertă complexă
Prin tehnologia de vârf, gama variată de produse, sistemul complex de vânzări si service Scania reprezintă o propunere atractivă pentru aplicatiile din industria constructiilor. La standul Scania din cadrul expozitiei internationale Bauma 2010 a fost expusă o selectie reprezentativă de camioane precum si motoare pentru aplicatiile industriale.
Dintre numeroasele modele prezentate în zona exterioară a expozitiei, am remarcat modelul Scania R730 6x4. Cu o putere a motorului de 730 CP, aceasta este recomandată pentru transporturi foarte grele, precum cele agabaritice. Motorul cu 8 cilindri în V dezvoltă un cuplu maxim de nu mai putin de 3.500 Nm, fiind însă extrem de "curat", din acest punct de vedere corespunzând nu numai normelor de poluare Euro 5 dar si normelor mai drastice EEV. Utilizând tehnologia SCR (reductie catalitică selectivă), acesta nu necesită aditiv AdBlue.
Dacă tot vorbim de motoare curate, trebuie spus că acest motor nou de la Scania este compatibil până la 100% cu alimentarea biodiesel.
Proiectată pentru sarcini de până la 180 tone, transmisia modelului R 730 este complet automată, având la bază sistemul Scania Opticruise. Cabina Topline oferă un spatiu generos soferului si eventualului echipaj de însotire, aceasta fiind integrată excelent în noul stil pentru designul interior si exterior specific gamei V8.

Un camion specific pentru activitatea de santier, Scania P380 6x4  a fost prezent în stand cu o semiremorcă cu descărcare pe o parte de 18 mc. Având o sarcină utilă de 26 tone si un motor de 380 CP, aceasta reprezintă o variantă extrem de economică pentru aplicatiile medii specifice transportului de materiale de constructii. Şi această variantă constructivă este compatibilă până la 100 % cu alimentarea biodiesel.
Scania G440 8X6 cu o semiremorcă de categorie grea cu descărcare pe o parte de 16 mc, poate fi considerată un standard în domeniul aplicatiilor de transport din constructii. Cu un echilibru foarte bun între putere si cuplu si un design exterior nou, masina se bucură de un tren de deplasare ce poate încărca până la 26 tone pe axă. Motorul EGR de 440 CP corespunde normelor de poluare Euro 5 si functionează fără aditivi si fără rezervoare aditionale, fiind si el compatibil până la 100 % cu alimentarea biodiesel.

Deoarece Scania este si unul din constructorii  de motoare recunoscuti pe plan mondial, nici în cadrul expozitiei de la Bauma nu puteau lipsi cele mai noi modele lansate în acest an de către producătorul suedez. Motoarele au fost expuse într-un stand interior, respectând aceleasi principii de reprezentare si diversitate ca si în cazul camioanelor.
Am remarcat noua gamă de motoare de 9 litri, cu puteri de până la 294 kW, acestea fiind cele mai mici expuse aici. Alături de ele, demn de remarcat si studiat a fost modelul flexibil si puternic de 16 litri cu o putere de până la 368 kW, dar si motorul compact de16 litri din gama V8, ce dezvoltă o putere nominală de până la 515 kW. O trăsătură comună a acestor modele: toate au implementată noua tehnologie de injectie de combustibil Scania XPI, dar si noul sistem compact SCR de control al emisiilor dezvoltat special de Scania pentru aplicatiile caracteristic industriale.

Asa cum era de asteptat din partea Scania, inovatia a fost elementul carcateristic pentru standurile acesteia la Bauma 2010 astfel că a fost lansată o nouă serie numită Scania V8, aceasta incluzând camioane de 500, 560 si 730 CP. 
Cu 3.500 Nm si 730 CP noul V8  detine cea mai mare cotă de putere si nivel al cuplului de torsiune comparativ cu orice alt motor de camion, conform declaratiilor oficialilor firmei. Modelul Scania XPI si o serie de alte inovatii introduse asupra noului motor de 730 CP au fost dezvăluite în cadrul expozitiei de la München.
În paralel cu lansarea motorului cu cea mai mare putere, gama de camioane Scania cu motor V8  este extinsă si la nivelul seriei R, aleasă de un juriu de ziaristi din mai multe tări ca fiind Camionul International al Anului 2010.
Conform declaratiilor vicepresedintelui pentru divizia de camioane Scania, seria de camioane Scania V8  si-a construit o nisă proprie pe piata camioanelor. Majoritatea clientilor Scania cumpără din motive rationale, acestia având nevoie de performante, fiabilitate si disponibilitate pentru a-si duce la îndeplinire activitătile în modul cel mai eficient cu putintă.

Puterea incontestabilă a noului model R730 este importantă dar si mai important este nivelul cuplului de torsiune. Cu 3.500 Nm cuplu de torsiune orice sarcină de transport devine o joacă iar soferii se bucură de o foarte mare usurintă în operare.
Cu patru categorii de putere, camioanele Scania domină sectorul de camioane de mare putere de  pe piată, mai mult de jumătate din volumul total de vânzări fiind dedicat camioanelor cu 600 CP sau mai mult.
O cutie de viteze reproiectată, originală Scania este folosită  ca standard împreună cu noul sistem automat de schimbare a treptelor de viteză Scania Opticruise. Datorită distributiei constante de putere specifică motoarelor V8, celelalte componente ale trenului de putere rămân în mare parte neschimbate.
Noul V8 este integrat complet  în gama modulară de motoare Scania. Motorul are la bază platforma modulară  a motorului  si tehnologiile folosite pentru cele mai noi motoare Scania în linie, dar în acelasi timp are si trăsături si componente asemănătoare cu  gama existentă V8.

Noile motoare V8
Motoarele Scania V8 sunt renumite pentru eficienta consumului de combustibil atunci când sunt solicitate intens precum si pentru consumul economic la încărcături usoare.. Scania oferă de asemenea operatorilor posibilitatea de a folosi pentru camioane  combustibil biodiesel chiar în proportie de 100%, cu scopul reducerii emisiilor de carbon.  Cuplul de torsiune maxim este produs la 1.000 rpm, deci la turatii mici. Astfel soferul are permanent la dispozitie suficientă putere de la motor pentru a porni chiar si în pante maxime încărcat la maxim. Acest lucru este posibil si datorită palierului mărit din diagrama de moment a motorului, palier care asigură pe o plajă relativ largă de turatii un moment motor maxim sau apropiat de valoarea maximă.
Practic, motorul este din ce în ce mai puternic pe măsură ce numărul de turatii scade, ceea ce duce la un control excelent al camionului în momentul pornirii. Toate componentele trenului de putere al seriei V8 Scania sunt foarte bine adaptate în acelasi timp asigurând performante deosebite în ceea ce priveste protectia mediului, robustete si usurintă în operare.

Stil Scania
Din luna septembrie 2010 toate camioanele Scania V8 vor avea anumite trasături de stil care le vor deosebi de celelalte camioane Scania, creând  nouă bază vizuală pentru operatori.
Carateristici exterior:
* Siglă cu modelul V8 din crom în partea frontală si ornamente din crom în jurul prizelor de aer
* Simbolul V8 pe laterale
* Grilaj frontal distinctiv tip Black Brilliant în formă de plasă
* Faruri xenon (optional) cu margini negre
* Tobă de esapament stilizată special cu finisaje din crom
Carateristici interior:
* Pedale de metal stilizate special cu perne de cauciuc
* Simbolul V8 pe bord si pe pragul usii încrustat în plastic
* Simbolul V8 pe telecomandă pentru închiderea centralizată
* Volan negru din lemn si piele cusută
* Scaune negre canelate cusute din mai multe bucăti de piele gri deschis iar sombolul V8 iesit în relief.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI