Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Schmitz Cargobull

S.KI LIGHT - mai usor, mai profitabil!

15.07.2010
Mariana Pătru; Eugen Constantin
  S.KI LIGHT - mai usor, mai profitabil!
Desi expozitia mondială de la Bauma si-a închis portile de ceva vreme, ecourile sale se fac încă auzite, iar multitudinea de noutăti si inovatii expuse pe metru pătrat oferă subiecte constante de analizat si prezentat. Anul acesta constructorul de suprastructuri Schmitz Cargobull a expus printre altele, două basculante cu masă proprie optimizată sub 5 tone precum si un nou model de basculantă cu axă centrală.
Gama S.KI LIGHT  a fost concepută din dorinta producătorului german de a reduce costurile de operare si de a creste profitabilitatea clientilor săi. Versiunea S.KI LIGHT cu benă din otel rotundă are o greutate proprie de 4.990 kg si este destinată transportului pe distante scurte a mărfurilor vrac abrazive, cu un număr mare de basculări, în timp ce modelul S.KI LIGHT cu bena de aluminiu si o greutate proprie de 4.580 kg a fost gândit pentru distante lungi, cu basculări rare si mărfuri vrac cu granulatie fină.
"Am dezvoltat un nou tip de trailer basculabil. Astăzi toată lumea vorbeste de reducerea costurilor, iar utilizarea unor materiale mai usoare pentru fabricarea semiremorcilor se traduce printr-o reducere a greutătii si o capacitate de transport crescută, deci eficientă sporită",  declară Gerd Rohrsen, Marketing Manager.


S.KI LIGHT - 4.990 kg greutatea proprie si un volum al benei de 24 mc
Basculantele pentru transport în cadrul santierelor de constructii sunt mereu folosite pe distante scurte si pentru operatiuni repetitive de încărcare si descărcare. Drept urmare a frecventelor basculărilor si a greutătilor mari cu care operează, echipamentele sunt expuse unui grad de uzură ridicat. Tocmai de aceea ele trebuie să fie foarte rezistente si datorită faptului că transportă cantităti mari de materiale, trebuie să aibă o greutate proprie cât mai mică. Pentru a putea mentine greutatea proprie a autobasculantelor sub 5 din cadrul santierelor de constructii tone, erau folosite bene din aluminiu. Însă acest material, este mult mai scump comparativ cu otelul, si în plus se uzează mai repede ca urmare a basculărilor repetate. Astfel, costurile pentru întretinere si reparatii sunt mai mari decât cele pentru o benă din otel. În vederea reducerii costurilor, inginerii de la Schmitz Cargobull au dezvoltat o basculantă usoară cu benă de otel. Noul model de benă ultra rezistent S.KI LIGHT are o formă rotunjită în combinatie cu sasiul din otel ultra-usor a avut ca rezultat o autobasculantă de doar 4.990 kg. În ciuda greutătii reduse, vehiculul este robust si are o perioadă de utilizare lungă datorită otelului rezistent la uzură folosit la fabricarea basculantei.

Basculanta S.KI LIGHT cu o benă pătrată de aluminiu cu capacitate de 24 mc
Sistemul modular sofisticat creat de Schmitz Cargobull oferă solutia ideală pentru transportul pe distante mari a materialelor vrac cu granulatie fină, în conditiile în care acest tip de transport nu necesită descărcări dese. Noul model Schmitz Cargobull S.KI LIGHT îndeplineste toate cerintele clientilor pentru transportul pe distante lungi cu basculante usoare cu benă pătrată de aluminiu. Până acum, în varianta usoară, de 4,5 t era oferită doar versiunea cu benă rotundă de aluminiu, însă datorită formei lor, benele pătrate sunt mult mai rezistente. Designul noului model Schmitz Cargobull reuneste caracteristicile celor două tipuri de bene pentru a da nastere noului echipament cu o greutate de doar 4.580 kg. Acesta este rezistent la uzură si, datorită greutătii proprii reduse, poate transporta cantităti mari de materiale, care se traduc prin economii realizate de către beneficiari.
În realizarea celor două modele "S.KI LIGHT", Schmitz Cargobull s-a bazat tot pe sasiul din otel usor, durabil, usor de întretinut dar si robust care a fost în permanentă refăcut si îmbunătătit, ajungând astfel să fie la fel de economic pe termen lung ca si modelul similar din aluminiu.

Înainte de a fi introdus în productia de serie, vehiculele au fost testate timp îndelungat, atât ca întreg, cât si pe părti componente separat, în conditii foarte apropiate de realitate în centrul propriu de testare a vehiculelor Cargobull Validation Center, singurul de acest gen de pe piată. Un exemplu al conditiilor care pot fi imitate aici este reproducerea în doar 6 săptămâni a parcurgerii în conditii normale de trafic, a unui milion de kilometri. Mai sunt testate de asemenea si basculantele, chiar din timpul proiectării lor, pentru a se putea verifica stabilitatea în timpul basculării pe teren drept sau înclinat. Toate sasiurile sunt tratate cu un strat de vopsea ultra rezistentă, obtinută prin cresterea densitătii pigmentilor, pentru a proteja împotriva ruginii, care poate apărea din cauza materialelor transportate sau a vremii.
De asemenea în realizarea vehiculelor este folosit sistemul de rulare ROTOS®, cu axe realizate special de Schmitz Cargobull, iar utilizarea suspensiei pe aer MRH (Multi-Ride Height) si a discurilor de frână usoare de 19,5 inci contribuie si ele la reducerea greutătii proprii a echipamentului.

Vehiculele sunt echipate cu un nou sistem EBS, care optional îi poate indica soferului gradul de uzură al plăcutelor de frână. Sistemul de frânare la pavare, permite ca basculanta să fie mereu aproape de repartizorul de asfalt. Pentru a evita alunecarea basculantei, presiunea pe frână este stabilită individual, în functie de pantă. Sistemul poate fi activat si dezactivat manual sau se dezactivează automat la viteze mai mari de 10 km/h.
Sistemul de avertizare audio "Vehicle Tilt" avertizează soferul în cazul în care basculanta s-ar putea răsturna în timpul descărcării, lucru extrem de util mai ales pe santierele de constructii, unde de foarte multe ori echipamentele trebuie să lucreze în pante care le pun în pericol stabilitatea. Dacă unghiul de înclinare al cadrului stabilit prin diagnoză este depăsit un semnal sonor este transmis soferului si nu mai este garantată descărcarea basculantei în conditii de sigurantă.
 
Baculantele Schmitz Cargobull cu axă centrală
Basculanta Z.Kl cu axă centrală este cel mai des întâlnit vehicul pe santierele de constructii. Panourile oscilante în spate si lateral permit modelului Z.Kl descărcarea usoară pe 3 laturi, fără ca stâlpul de sustinere să devină un obstacol în operatia de descărcare. Balamalele largi de la panoul din spate permit o încărcare si descărcare mai rapidă.
Clientii pot alege ca material pentru realizarea panourilor laterale aluminiul sau otelul, în timp ce baza din otel de 5 mm oferă rentabilitate în operatiile zilnice. Dacă greutatea este un punct important în constructia vehiculului, atunci grosimea plăcii de bază poate fi redusă la 4 mm iar greutatea proprie a întregii basculante la 4.300 kg.
Stâlpii de sustinere de pe colturi, care pot fi reglati, asigură etanseitatea benei, iar balamalele lungi garantează buna blocare a acesteia prin sistemul de închidere cu pini în diagonală.
Vehiculul poate fi comandat si cu benă din otel galvanizat pentru o mai bună protectie împotriva coroziunii.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI