Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Consilierul vostru financiar

Educatie în timp de criză

11.08.2010
Ec. IULIU CIOBANU
Perioada dificilă pe care o parcurge marea parte a economiei mondiale si care se răsfrânge nelimitat asupra populatiei are si părtile ei bune. Pe lângă avantajele pe care le pot avea companiile si persoanele care identifică măcar o parte din multitudinea de oportunităti apărute, se observă si elemente noi. Unul dintre acestea este educarea treptată a oamenilor, indiferent de pregătirea lor profesională si de nivelul ierarhic pe care îl ocupă, în ceea ce priveste bugetele de venituri si cheltuieli. Experienta ne-a arătat că toti cei care au încheiat un contract de credit sau leasing au început să îl si citească. Şi acest proces continuă, chiar dacă este  târziu în multe cazuri.

Din acest moment un număr mare de companii si persoane vor fi mult mai atente în derularea oricărui tip de relatii contractuale si îsi vor apăra mult mai bine drepturile pe care le au si în acelasi timp  vor încerca să valorifice la maximum avantajele pe care le pot obtine. Acest lucru deja se face simtit prin modificarea unor proceduri mai ales în sistemul financiar si cel al asigurărilor.

 Produsele noi care apar atât în domeniul financiar cât si în cel al asigurărilor contin si subliniază într-un mod mult mai adecvat avantajele pentru potentialul client. Asta pentru că s-au conturat mult mai puternic nisele de clienti din piată, dar acestia trebuie atrasi într-o manieră mai inteligentă decât până acum. Lipsa de flexibilitate care o puteam întâlni până acum a fost înfrântă în cele din urmă. Dar asta numai în momentul în care managementul marilor companii a făcut un dus rece la vizualizarea extraselor de cont. Semnalele existente de ceva timp pe piată nu le-au atras atentia, a contat mai mult imaginea proprie despre capacitătile individuale pe care aceste persoane au mizat de-a lungul anilor.

O lungă perioadă companiile care au rezistat acestei perioade dificile au mizat pe o crestere a numărului de clienti datorată excesiv disparitiei unui procent semnificativ de competitori de pe piata respectivă. Ipoteza este partial corectă numai că nu s-a luat în calcul si faptul că mare parte din acei clienti au învătat că banii lor sunt extrem de importanti acum. Şi pentru a beneficia de acele sume disponibile în buzunarul clientului trebuie să oferi mai mult decât până în prezent.

Perioada de consolidare a pozitiei pe piată a trecut. Foarte multi au dat faliment, altii au fost cumpărati. Şi totusi cei care au rezistat si s-au asteptat la un efort minim în continuare, si-au dat seama că trebuie să înceapă să ofere ceva în plus pentru a se dezvolta.

În domeniul asigurărilor vedem produse ce contin standard asistentă rutieră la preturi rezonabile, uimitor pentru o tară fără infrastructură dezvoltată si în care până acum acest serviciu era destinat exclusiv celor cu venituri mari.

În domeniul financiar vedem produse nou venite în sprijinul companiilor, produse care până acum erau doar în planuri pe termen lung ale fondurilor de investitii sau al băncilor. Un exemplu clar este dat de aparitia primelor declaratii oficiale ale BNR legate de crearea unei structuri legislative pentru produsele de tip "private equity" sau similare. Pe scurt este vorba de preluarea pe un termen limitat de către o bancă sau fond de investitii a unei părti din actiunile companiei care solicită sau este nevoită să apeleze la astfel de servicii. Scopul este acela de capitalizare a companiei pentru a se dezvolta sau de a trece peste o perioadă dificilă legată de lipsa lichiditătilor pe termen scurt.

BENDIS FINANCIAL
30D Horei st., 2nd District, Bucharest
Tel: 0745-996-911;
Fax: 031-805-44-04
Dacă acest trend va continua, vom putea în sfârsit spera la aparitia acelor angajati care te întâmpină zâmbitori când intri în sediul companiei si care au ca principal scop oferirea de servicii la standarde înalte într-o manieră extrem de profesionistă.  

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI