Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
MAN PreIAA

MAN Nutzfahrzeuge - producător global

11.08.2010
Mariana Pătru; Dan Pavel
MAN Nutzfahrzeuge - producător global

Expozitia IAA Hanovra 2010 se apropie cu pasi repezi. Cea mai importantă manifestare de acest tip din Europa, care are loc o dată la doi ani are o valoare simbolică deosebită: 2010 este primul an în care producătorii europeni de camioane încep să anunte cresteri ale cifrelor de afaceri, după doi ani de criză economică profundă.
În acest context, invitatia lansată celor mai importante publicatii din Europa si de pe întreg mapamondul de către conducerea grupului MAN Nutzfahrzeuge de a testa cele mai noi autocamioane ale producătorului german la München nu a constituit o surpriză. Inovatiile, accentul pus pe cresterea randamentului masinilor, apropierea de client, noile motoare extrem de economice dar si de curate, toate au fost prezentate în cadrul unor seminarii interesante la care a participat conducerea producătorului mondial de camioane.
Pentru prima dată în istoria expozitiei de la Hanovra, două mărci recunoscute de vehicule comerciale, MAN si Volkswagen vor fi prezente cu un stand comun în cadrul evenimentului.

Utilizarea tehnologiilor de ultimă oră de reducere a consumului de combustibil, înglobate masiv în noua generatie de motoare originale MAN a contribuit la scăderea costurilor de operare si a emisiilor de CO2 pentru toate gamele de vehicule. În cadrul acestei strategii de reducere a costurilor, conducătorii auto joacă un rol foarte important în asigurarea unor servicii de transport la standarde de calitate înalte, producătorul german punând în centrul strategiei sale cresterea calitătii actului de a conduce.

În acest sens, obiectivul programului MAN "Consistently Efficient" (Constant eficient) este acela de a-i oferi clientului un pachet complet, compus din vehicul, servicii de mentenantă si eficientă maximă, dar  si servicii flexibile de închiriere, leasing si posibilitatea de a alege din  mai multe optiuni de finantare.

Programul "Consistently Efficient" presupune reducerea costurilor totale de utilizare si întretinere, un consum de combustibil redus si rational, astfel încât să fie utilizate cât mai putine resurse pentru fiecare tonă de material transportat.

Toate camioanele si autobuzele MAN sunt echipate cu motoare cu injectie Common Rail de ultimă generatie, acesta reprezentând una dintre tehnologiile cheie pentru a îndeplini standardele de emisii actuale si viitoare în deplină sigurantă.
Sistemul de răcire în mai multe trepte este capabil să furnizeze un cuplu ridicat la viteze reduse ale motorului. Cutia de viteze automată MAN TipMatic contribuie la reducerea consumului de combustibil, astfel că un camion pentru transport de marfă pe distante lungi poate economisi până la 2.250 l de carburant anual, deci cu 5,9 tone de CO2 mai putin, eliberate în atmosferă.

MAN TGS - transport eficient pe santierele de constructii
Gama TGS de la MAN se remarcă prin nenumăratele optiuni pentru sasiu disponibile si prin garantarea utilizării eficiente a puterii motorului.

MAN TGS a fost gândit pentru a răspunde oricăror cerinte, mai ales a celor ce presupun transportul unor greutăti mari în conditii de teren din cele mai dificile. Astfel, acesta acoperă o gamă largă de variante constructive, de la capetele tractor din gama usoară cu suspensii joase la vehiculele cu toate axele motoare, acestea dezvoltând în dotarea standard puteri de până la 540 CP. Particularitatea gamei MAN TGS  constă în sistemul modular, care permite ca solutiile tehnice să fie adaptate eficient diferitelor operatiuni pe drumurile publice sau santierele de constructii.

MAN a analizat principalii factori care contribuie la cresterea costurilor totale de exploatare (TCO) pentru a putea oferi solutii tehnice si servicii personalizate pentru fiecare sferă de activitate a TGS. Ca rezultat final al focalizării atentiei asupra transportului eficient, costurile de exploatare per kilometru sunt mai scăzute ca niciodată.

La evenimentul de presă pre-IAA, MAN a demonstrat eficacitatea acestor solutii selectând si analizând diferite vehicule de constructii, ca de exemplu un camion MAN TGS 35.440 cu remorcă cu patru axe, un TGS 18.400 cu HydroDrive® si benă basculantă si un model TGS 26.400 pentru transportul materialelor de constructii cu macara.   

Contractele de service si garantia de până la cinci ani au o relevantă deosebită pentru transporturile grele si industria constructiilor. MAN oferă acelasi service de calitate si aceleasi avantaje cumpărătorilor de camioane pentru toate pietele unde marca este prezentă, în prezent acestea fiind extinse si la nivelul vehiculelor cu tractiune integral.
La expozitia IAA de la Hanovra, MAN îsi va focaliza atentia pe versiunile TGS pentru operatiunile pe sosea, a căror sarcină utilă a fost optimizată si asupra îmbunătătirilor aduse gamei de vehicule pentru constructii. 

Grupul motor MAN: mai multă putere, mai putin combustibil
Datorită grupului său motor adaptat specificului activitătilor pentru care a fost creat, MAN TGS se caracterizează în principal prin consumul redus de combustibil. Această performantă nu ar fi fost atinsă numai prin îmbunătătirile aduse componentelor individuale, ci este rezultatul dezvoltării si modernizării întregului tren de putere. Motoare diesel cu common-rail, componente de calitate ale grupului de putere, cutia de viteze MAN TipMatic® se îmbină perfect, iar rezultatul este o unitate perfect coordonată.  

Gama MAN TGS este propulsată de motoare cu injectie cu common-rail, modele MAN D20 si MAN D26, dezvoltând puteri cuprinse între 320 si 540 CP. MAN oferă motoare în versiunile Euro 4, Euro 5 sau EEV pentru diferite piete. Toate motoarele din gama TGS au implementată tehnologia SCR pentru a îndeplini standardele de poluare Euro 5, în timp ce mai strictele norme EEV sunt îndeplinite pentru toate motoarele cu puteri de până la 480 CP. 

Pentru a îmbunătăti performantele grupului motor, strategia MAN pentru gama TGS prevede utilizarea unor variante de transmisie diferite, special create pentru a acoperi cerintele impuse de aplicatiile de transport greu sau cele de pe santierele de constructii.

Consumul de combustibil este optimizat pentru diferitele game de cutii de viteze si cupluri de torsiune. Pentru aplicatiile în constructii sunt disponibile si transmisiile cu o treaptă suplimentară, care asigură în cazul sarcinilor foarte grele un consum mai redus de combustibil si un cuplu suplimentar, ce poate fi cuplată direct atunci când sunt selectate treptele superioare ale cutiei de viteze. Acest tip de transmisie este prezintă avantaje datorită consumului redus de combustibil si unei turatii a motorului situată permanent în zona verde, fiind utilizată pentru deplasări între localităti cu viteză de croazieră.

MAN TipMatic® si EasyStart: mai putin efort, mai multă economie
În cazul transportului agabaritic sau a celui de pe santierele de constructii, cutia de viteze MAN TipMatic® contribuie la reducerea costurilor totale de exploatare datorită consumului mai redus si a greutătii mai mici cu 70 kg. De asemenea, deoarece transportul de distributie solicită schimbarea vitezelor în ritm accelerat, MAN TipMatic® oferă un avantaj semnificativ, selectia si schimbarea automată a vitezelor reducând considerabil efortul depus de către sofer, care se poate concerta mai bine asupra drumului si asupra sarcinilor pe care le are de îndeplinit pe santierul de constructii. De asemenea, transmisia MAN TipMatic® include sistemul de blocare a mecanismului diferential MAN EasyStart.

Amănuntele sunt de multe ori esentiale, mai ales când pleci de pe loc cu un camion încărcat la maxim. MAN oferă acum un mecanism special de securitate ce utilizează presiunea din sistemul de frânare, după oprirea masinii. Astfel, aceasta este utilizată pentru a împiedica fenomenul de balansare a masinii înainte si înapoi, fenomen ce poate apare atunci când se doreste plecarea de pe loc. Practic, masina este împiedicată să se balanseze si rotile sunt blocate până când motorul dezvoltă momentul necesar împingerii înainte a întregului anasmblu.

MAN PriTarder® si MAN HydroDrive®: mai  multă flexibilitate, o sarcină utilă mai mare si consum mai mic
Gama TGS a fost echipă cu un sistem de frânare MAN PriTarder® extrem de eficient, conectat direct la motor si care operează la nivelul arborelui cotit. Acest sistem combinat cu frâna de motor EVBec oferă putere maximă de frânare chiar si la viteze între 0 si 50 km/h. În plus, acest sistem este mai usor cu aproximativ 60 kg comparativ cu sistemele secundare cu retarder ce se pot întâlni în mod clasic pe camioane, ceea ce îl face perfect pentru aplicatiile în constructii, unde este necesară o sarcină utilă cât mai mare.

MAN PriTarder® este integrat în sistemul electronic de management al frânarii MAN BrakeMatic® si este usor de operat printr-un comutator sau o coloană de directie. Pentru vehiculele cu tractiune integrală si cele echipate cu HydroDrive® forta de frânare actionează optim pe toate rotile motoare, conferind un avantaj mai ales pe suprafetele alunecoase.

Sistemul hidraulic MAN HydroDrive®, în cazul actionării la nivelul rotilor motoare de pe puntea din fată, furnizează o fortă de tractiune mai mare si mai multă sigurantă atunci când vehiculul se deplasează pe terenuri accidentate si santiere de constructii. 
HydroDrive® reprezintă o solutie eficientă pentru vehiculele care se deplasează pe sosele, dar ocazional necesită o fortă de tractiune mai mare.  MAN a fost primul producător care a lansat sistemul HydroDrive® pentru vehiculele care se deplasează pe sosele si care a înregistrat un succes deosebit, de atunci fiind vândute peste 5.000 de camioane cu acest sistem.

Un alt avantaj al HydroDrive® este acela că nu influentează înăltimea cadrului masinii, astfel că sasiurile înalte precum cele destinate montării macaralelor sau cele pentru transportul de containere pot fi realizate încadrându-se în restrictiile de înăltime impuse de legislatie. De asemenea, vehiculul are un centru de greutate jos si o stabilitate mai mare. 

Reducerea consumului de combustibil - câteva sfaturi originale MAN
  • AIR PRESSURE MANAGEMENT (APM), este un sistem revolutionar dezvoltat special pentru camioanele MAN. Acesta intră în functiune o dată cu sistem Cruise Control si are rolul de a opri pomparea aerului sub presiune în anumite sisteme, precum cele de frânare, acestea nefiind utilizate. Deoarece aproximativ 90% din timp un sofer conduce cu sistemul ACC, neutilizarea permanentă a pompelor de aer duce la economii de combustibil de 0,5 l/100 km.
  • MAN propune un nou sistem de iluminare pe timp de zi, cu faruri de mare randament ce consumă numai 42 W. Astfel, acestea vor fi folosite în locul celor clasice de 300 W, reducerea de combustibil în acest caz fiind de 0,1 l/ 100 km.
  • Scăderea rezistentei la înaintare a ansamblului camion si structură utilă se poate face prin renuntarea la: goarnă exterioară, baterii de proiectoare pe acoperis sau scoaterea parasolarului exterior. În acest caz consumul de combustibil poate scade cu până la 0,3 l /100 km.
  • Mentinerea constantă a vitezei de croazieră la 85 km/h poate duce a reducerea consumului de combustibil la valori cuprinse între 0,64 si 2,2 l/100 km.
  • Panoul de protectie a sasiului lateral poate aduce si el o economie de 0,4 l/100 km.
  • TPM - sistemul de monitorizare a presiunii în roti poate aduce o reducere a consumului de până la 1,5 l/100 km. Astfel, o diferentă de presiune de numai 2 bari duce la consum mai mare cu 0,2 l/100 km. În plus, are loc si o uzură mai rapidă a pneurilor.
ÎN LOC DE CONCLUZIE: diferenta de consum dintre un camion standard si unul optimizat, care să cuprindă toate aplicatiile de mai sus poate duce la o economie anuală, pentru o flotă de 100 vehicule de 300.000 litri motorină, aproape 400.000 EUR!

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI