Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
BOMAG

Noul sistem de compactare Asphalt Manager II

11.08.2010
Gheorghe Apostol; Cornelia Rotaru
Noul sistem de compactare Asphalt Manager II
Compania Bunte, constructor german de marcă a cunoscut o evolutie continuă în ultimii ani. Începând cu mijlocul anilor 1990, s-a dezvoltat ca un antreprenor general pentru industria de constructii, acoperind un spectru larg de lucrări, fie în calitate de contractant principal sau ca un participant la alte proiecte comune. Activitatea companiei este concentrată pe activităti de infrastructură, constructii civile hidrotehnice, autostrăzi, dar si pe dezvoltarea de proiecte în Germania, inclusiv de tipul celor de inginerie structurală, în prezent activitatea sa extinzându-se si la nivelul altor tări din estul Europei. Astăzi, Bunte are o cifră de afaceri de 500 mil. EUR si peste 1.500 de angajati.
Constructorul Bunte a propus mereu idei originale, utilizând tehnologii inovatoare în vederea cresterii profitabilitătii si eficientei firmei. Aceste trăsături se pot observa atunci când vorbim de proiecte majore, precum cele implicate în refacerea autostrăzii A1 ce leagă orasele germane Osnabrück si Bramsche/Nord.

Acest proiect a început la sfârsitul lunii aprilie a acestui an si este considerat a fi un proiect pilot unic la nivelul Germaniei. Constructorul Bunte lucrează non-stop, ca principal contractant, pentru a acoperi la timp programul de refacere a autostrăzii. O nouă statie de asfalt, în valoare de aproximativ 5 mil. EUR a fost instalată în apropierea autostrăzii. Aceasta poate recicla până la 100% din totalul cantitătii de asfalt vechi, care a fost frezat de pe suprafata carosabilă. Cantitatea totală de asfalt reciclat se ridică la aproximativ 200.000 de tone. Obiectivul principal rămâne acela de a reduce timpul de constructie si de a minimiza impactul asupra traficului pe cei 8,4 km de autostradă pentru aproximativ 9 luni. Rezultatul urmărit este de a realiza o extensie completă a autostrăzii A1, care va avea sase benzi de circulatie, precum si reabilitarea si reconstructia a opt poduri, dar si construirea de bariere de izolare a zgomotului pe o lungime de aproximativ sase kilometri.

Mijloace moderne de compactare pentru un program ambitios
Lucrările de constructie se află în plină desfăsurare, proiectul urmând a fi finalizat spre sfârsitul anului 2010. Pentru a duce la bun sfârsit acest proiect în valoare de 50 milioane EUR, totul trebuie să se desfăsoare conform planurilor. Un domeniu-cheie de lucru este compactarea, iar programul strict nu trebuie să influenteze calitatea lucrărilor. Lucrând în trecut cu sistemul Bomag Asphalt Manager(AM), compania Bunte a dorit să testeze si cea de-a doua generatie a acestui sistem, AM II. Dl Jürgen Schimang, supervizor la Bunte, a dorit să sublinieze că evolutia tehnică a utilajelor de constructii, ar trebui să crească nu numai eficienta de lucru, dar ar trebui să ofere utilizatorului o interfată usor de înteles si simplu de folosit,conditii importante pentru obtinerea calitătii specificate.

Astfel sistemul AM II a fost testat pe un proiect important pe autostrada A1, pe toate cele trei straturi de asfalt - de suprafată, liant si un strat de bază. Stratul superior a fost asternut continuu cu două compactoare (cald pe cald). Acest lucru a dus la asternerea unui total de 1.100 t, cu o grosime de 4 cm strat, în jurul jonctiunii  Osnabrück / North. Stratul de bază în apropierea jonctiunii Bramsche a presu-pus asternerea a 1.840 t de asfalt, cu două straturi, fiecare cu o grosime de 11 cm. Volumul necesar pentru liant a fost de 1.020 t, turnat într-un strat cu grosime de 8 cm.

BOMAG AM II cu control  al compactării optimizat si interfată îmbunătătită
O noutate adusă de Bomag AM II este interfata cu un înalt standard de calitate. Datele importante de măsurare, cum ar fi temperatura de suprafată, amplitudinea si valoarea EVIB sunt informatii vitale de care operatorii au nevoie pentru a-si îndeplini sarcinile de lucru. Noul sistem AM II oferă rezultate excelente, dar si o calitate mai înaltă.

Diferenta fundamentală este aceea că relatia dintre valorile de referintă si aplicatie este imediat afisată cu ajutorul unui ecran color cu un design nou. Utilizatorul are posibilitatea de a alege din 4 moduri tipice de compactare a asfaltului asfalt (pictograme). Aceasta înseamnă că el poate alege practic două straturi subtiri (<5 cm) ca un strat de acoperire si două straturi groase (liant, strat de bază).

Noul sistem de compactare AM II furnizează forta necesară la amplitudinea maximă, cel putin în faza initială, când asfaltul este fierbinte. Controlul automat asigură că amplitudinea este redusă numai după ce asfaltul este compactat, iar capacitatea portantă a mixturii creste. De asemenea, în cazul proiectului de pe A1 operatorul  a avut posibilitatea de a urmări schimbarea temperaturii suprafetei, astfel că rolele compactorului s-au aflat întotdeauna în interiorul zonei de lucru.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI