Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Avia Ashok Leyland

Masinile viitorului în prezent

17.09.2010
Mariana Patru;Madalina Dragomir
 Masinile viitorului în prezent

Acum un an, în septembrie 2009, producatorul ceh de autocamioane si automobile AVIA sarbatorea 90 de când inginerii Pavel Bene si Miroslav Hajn puneau bazele unui mic atelier de reparatii pentru avioane în Praga. Aceasta a fost activitatea principala a companiei nou înfiintate pâna dupa sfârsitul celui de-al doilea razboi mondial, atunci când AVIA a devenit constructor de camioane de categorie medie, numele sau fiind asociat de-a lungul anilor cu marci de renume precum Skoda, Renault-Saviem, Mercedes Benz sau Daewoo.
Anul 2000 a adus o noua schimbare majora pentru producatorul ceh, celebrul model AVIA A fiind înlocuit cu modelul AVIA D, fabricat dupa normele si cerintele de calitate europene si care încorpora o serie de tehnologii de vârf. De altfel Modelele D 60/90, care acopereau clasa de greutate de 6-9 tone,  au marcat adevarata revolutie în rândul vehiculelor AVIA, acestea îndeplinind normele EEC R49-03, fara a mai fi necesara o recirculare a gazelor, fiind echipate cu motoare proprii model AVIA D432.100 sau cu modelele CUMMINS ISBe 150 30.

În anii imediat urmatori, AVIA a deschis reprezentante oficiale pe piete cheie din sud-estul, centrul si vestul Europei, precum Slovacia, Ungaria, Polonia, Bulgaria, Ucraina, Spania, Anglia, Irlanda si începând cu anul 2009 si în România. Una dintre aplicatiile pentru care camioanele AVIA sunt cel mai des solicitate sunt vehiculele pentru municipalitate. Având sarcini între 6 si 12 tone, în prezent pe camioanele AVIA se pot monta peste 40 de configuratii se pot monta peste 40 de configuratii, incluzând suprastructuri pentru constructii, structuri pentru transportul pe distante medii si mici. La cerere se pot monta si macarale pliabile sau sisteme abroll, clientii putând astfel sa-si configureze un vehicul conform necesitatilor si specificului activitatilor derulate.
Prezent la Bucuresti, domnul Michal Backovskę, marketing manager ne-a vorbit despre strategia de dezvoltare a AVIA si despre proiectele aflate în derulare.

Masini si Utilaje: Desi au fost doi ani grei pentru economia mondiala, ati investit în continuare în dezvoltare si cercetare si ati venit cu produse noi pe piata. Despre ce este vorba?

Michal Backovsky: De aproximativ cinci ani colaboram cu grupul britanic Tanfield si compania americana Smith Electric Vehicles pentru producerea unor vehicule electrice. Noi suntem furnizorii cabinelor si a sasiului pentru vehiculele produse sub marca SMITH, care au fost deja lansate în SUA. Primele sase camioane au fost livrate, în prezenta unor membri ai administratiei Obama, unor companii importante din SUA. În Europa vehiculele sunt deja prezente pe pietele din Marea Britanie, Irlanda sau Franta, iar pe viitor dorim sa le comercializam si pe pietele din Europa Centrala si de Est.

M&U: Care este ponderea produselor în portofoliul AVIA? Ce modele sunt cele mai cautate?
M.B: Avem portofoliul de produse traditional cu gama D cu vehicule între 6 si 9 tone la care am pastrat designul original, foarte performant. În 2008 am dezvoltat o noua extensie a acestei game, am adaugat varianta de sasiu de 12 tone, iar acum ponderea acestei game creste în portofoliul de produse AVIA.

M&U: Aceasta gama este disponibila si pentru piata din Europa de Est?

M.B: Aceasta este o alta parte a strategiei noastre de afaceri, pentru ca dorim sa ne extindem si sa fim prezenti pe cât mai multe piete din toata lumea. În martie anul acesta am organizat o conferinta de presa, la care au fost prezenti si ziaristii de specialitate si ne-am lansat oficial pe piata din Rusia. La sfârsitul lunii aprilie am participat la o expozitie în Moscova, dedicata camioanelor, iar cât de curând vom începe productia de serie pentru piata din Rusia.
Apoi urmatoarea noastra miscare este orientarea catre Orientul Mijlociu si speram ca pâna la finalul acestui an si începutul anului viitor sa demaram si acest proiect. Vor urma Africa de Sud si America Latina. Deja în Argentina exista o companie care doreste sa devina importatorul produselor AVIA pentru piata argentiniana si acum studiem posibilitatile de distributie.

M&U: Sa dezvolti o afacere la nivel mondial nu este deloc un lucru usor. Care este avantajul competitiv al produselor AVIA?
M.B: Aceste camioane sunt robuste. Pot fi încarcate si se poate opera cu ele în conditii grele. Șasiurile se remarca printr-o adaptabilitate deosebita pentru carosari diverse, iar priza de putere ZF se livreaza la cerere. Din aceste motive, sasiurile AVIA pot fi folosite pentru caroserii speciale precum cele folosite de echipajele de politie sau pompieri, vehicule cu tractiune 4X4 sau asa numitele vehicule "super-lungi" cu caroserie extinsa pentru transportul materialelor lungi, cu densitate mica, dar voluminoase.
Pentru camioanele de 7,5 tone cabina este compacta, iar vehiculele sunt optimizate pentru strazile înguste, în timp ce pentru cele de 10 tone cabinele sunt mai mari si adaptate pentru transporturile de distributie pe distante lungi.
Motoarele sunt produse de Cummins si îndeplinesc normele de poluare Euro 5, constructia lor fiind bazata pe tehnologia SCR,  cu AdBlue. Asadar, din acest motiv sunt foarte economice, fiind disponibile în trei variante de putere: 160 CP, 185 CP si respectiv 207 CP. Cutia de viteze este o cutie manuala ZF, iar axele sunt Albion (Scotia) si Meritor (India).
Ne concentram atentia pe simplificarea sistemelor electrice si electronice deoarece pe masura ce lucrurile se dezvolta, dependenta totala de tehnologie nu reprezinta un avantaj, mai ales pe segmentul de constructii. Vrem sa înglobam tehnologii de vârf, dar sa fie cât mai simplificate, iar camioanele sa fie functionale chiar si în cele mai dificile conditii. 
Un alt avantaj este si garantia nelimitata de 3 ani pe care o oferim.

M&U: Ce alte planuri de viitor are AVIA?
M.B: Ne vom diversifica gama de produse prin lansarea unui sasiu adaptat pentru a fi folosit pentru autobuze. Deja anul trecut, în 2009 am pregatit un proiect special cu doi producatori de suprastructuri din Cehia si Polonia. Am produs autobuze de nivel primar, pentru muncitori, care se bazeaza pe acelasi sasiu de camion. Acum pregatim proiecte pentru autobuze mai sofisticate, cum ar fi microbuze de la 32 la 35 de locuri, ceea ce înseamna ca vor exista modificari importante ale sasiului. Obiectivul este ca anul viitor acest produs sa fie gata de teste.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI