Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
IAA 2010 @Hanovra

O expozitie pentru urmatorul deceniu

12.10.2010
Dan Pavel
 O expozitie pentru urmatorul deceniu
Daca IAA Hanovra este considerata de multi cea mai mare expozitie din lume dedicata transportului comercial, orasul Hanovra este cu siguranta detinatorul celor mai mari suprafete expozitionale din lume. Aici, totul respira a show, reteaua de mijloace de transport este special proiectata pentru ca în perioada marilor expozitii, si nu sunt putine, sa ajunga cu predilectie la toate intrarile expozitiei, de dimineata de la ora 6 pâna noaptea târziu. În apropierea spatiilor expozitionale s-au dezvoltat alte afaceri adiacente.
Astfel, renumita companie de turism TUI detine în apropierea portilor de sud ale expozitiei un întreg complex format dintr-o cladire cu mai multe etaje si o sala mare centrala destinata evenimentelor mondene, precum expozitii sau concerte, dar si un spatiu exterior ce poate primi câteva zeci de mii de participanti la un concert de amploare, de exemplu.
Desi o mega-expozitie precum IAA este greu de crezut ca poate fi adusa la nivel de full-booking în aceste vremuri, când Europa si America înca nu si-au revenit de pe urma unei crize economice fara precedent, totusi în acest an minunea s-a produs. Explicatia este simpla: în continuare Germania ramâne motorul economiei batrânului continent european, iar puternica federatie a constructorilor de vehicule germani (VDA) dovedeste ca poate în continuare sa strânga la un loc constructori de prim rang, atunci când este cazul.

Camioane au fost si în acest an, dar daca nu am înregistrat lansari de noi modele, am asistat în schimb la o adevarata revolutie în domeniul sistemelor de propulsie, dar si a vehiculelor-concept. Anul 2010 va ramâne un an de referinta pentru industria transporturilor rutiere, la Hanovra fiind deja destul de clare directiile de dezvoltare a viitoarelor generatii de vehicule comerciale.
Camioanele urmatoarei decade vor înregistra reduceri de pâna la 25% a consumului, dar si a gradului de poluare numai datorita reproiectarii designului cabinei, utilizarii noilor tipuri de anvelope deja lansate în acest an de marii producatori din domeniu, dar si a unor suprastructuri care însa sunt numai în faza de proiectare. Pentru a putea însa transporta un volum de marfuri similar cu cel din prezent, camioanele viitorului vor creste în lungime, ceea ce înseamna ca presiunile asupra comisiilor UE  de specialitate vor creste în urmatorii ani. Practic, din punctul de vedere al sistemelor de siguranta îmbarcate pe un camion si aflate în dotarea de serie, totul este pregatit pentru camioane de 22 m lungime si mase totale de pâna la 60 tone.
Motoarele reprezinta însa marea provocare. Normele Euro 6, care vor intra în vigoare  peste doi ani, bat la usa si nu vor prinde producatorii nepregatiti, acestia având deja versiuni viabile. De altfel elemente precum circuitul dublu de recirculare a gazelor arse sau cresterea presiunii de injectie la peste 2.000 bari se pot întâlni în productia de serie a motoarelor actuale, varianta EEV fiind deja foarte aproape de viitoarele norme de poluare.

Anul XIII, nr. 147, mai 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Supliment M&U, Aprilie 2018
 
Aprilie 2018

Truck Power, Martie 2018
 
Truck Power, Martie 2018

NEXT AUTO, Februarie 2018
 
NEXT AUTO, Februarie 2018
 




 
 

PARTENERI