Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
IAA 2010 @Hanovra

O expozitie pentru urmatorul deceniu

12.10.2010
Dan Pavel
 O expozitie pentru urmatorul deceniu
Daca IAA Hanovra este considerata de multi cea mai mare expozitie din lume dedicata transportului comercial, orasul Hanovra este cu siguranta detinatorul celor mai mari suprafete expozitionale din lume. Aici, totul respira a show, reteaua de mijloace de transport este special proiectata pentru ca īn perioada marilor expozitii, si nu sunt putine, sa ajunga cu predilectie la toate intrarile expozitiei, de dimineata de la ora 6 pāna noaptea tārziu. Īn apropierea spatiilor expozitionale s-au dezvoltat alte afaceri adiacente.
Astfel, renumita companie de turism TUI detine īn apropierea portilor de sud ale expozitiei un īntreg complex format dintr-o cladire cu mai multe etaje si o sala mare centrala destinata evenimentelor mondene, precum expozitii sau concerte, dar si un spatiu exterior ce poate primi cāteva zeci de mii de participanti la un concert de amploare, de exemplu.
Desi o mega-expozitie precum IAA este greu de crezut ca poate fi adusa la nivel de full-booking īn aceste vremuri, cānd Europa si America īnca nu si-au revenit de pe urma unei crize economice fara precedent, totusi īn acest an minunea s-a produs. Explicatia este simpla: īn continuare Germania ramāne motorul economiei batrānului continent european, iar puternica federatie a constructorilor de vehicule germani (VDA) dovedeste ca poate īn continuare sa strānga la un loc constructori de prim rang, atunci cānd este cazul.

Camioane au fost si īn acest an, dar daca nu am īnregistrat lansari de noi modele, am asistat īn schimb la o adevarata revolutie īn domeniul sistemelor de propulsie, dar si a vehiculelor-concept. Anul 2010 va ramāne un an de referinta pentru industria transporturilor rutiere, la Hanovra fiind deja destul de clare directiile de dezvoltare a viitoarelor generatii de vehicule comerciale.
Camioanele urmatoarei decade vor īnregistra reduceri de pāna la 25% a consumului, dar si a gradului de poluare numai datorita reproiectarii designului cabinei, utilizarii noilor tipuri de anvelope deja lansate īn acest an de marii producatori din domeniu, dar si a unor suprastructuri care īnsa sunt numai īn faza de proiectare. Pentru a putea īnsa transporta un volum de marfuri similar cu cel din prezent, camioanele viitorului vor creste īn lungime, ceea ce īnseamna ca presiunile asupra comisiilor UE  de specialitate vor creste īn urmatorii ani. Practic, din punctul de vedere al sistemelor de siguranta īmbarcate pe un camion si aflate īn dotarea de serie, totul este pregatit pentru camioane de 22 m lungime si mase totale de pāna la 60 tone.
Motoarele reprezinta īnsa marea provocare. Normele Euro 6, care vor intra īn vigoare  peste doi ani, bat la usa si nu vor prinde producatorii nepregatiti, acestia avānd deja versiuni viabile. De altfel elemente precum circuitul dublu de recirculare a gazelor arse sau cresterea presiunii de injectie la peste 2.000 bari se pot īntālni īn productia de serie a motoarelor actuale, varianta EEV fiind deja foarte aproape de viitoarele norme de poluare.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI