Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
IAA 2010 @Hanovra

Volvo Trucks - cresteri impresionante ale vânzarilor

12.10.2010
Dan Pavel - Hanovra
  Volvo Trucks - cresteri impresionante ale vânzarilor
În cadrul elegantului stand al producatorului Volvo Trucks organizat în cadrul expozitiei de la Hanovra, amfiteatrul dedicat prezentarilor a fost gazda primitoare a conferintei de presa sustinuta de catre Staffan Jufors, presedinte si CEO al Volvo Trucks si Claes Nilsson, presedintele diviziei europene a producatorului suedez. O conferinta în cadrul careia au fost anuntate rezultatele pe primele sase luni ale anului 2010, dar si noutatile absolute si directiile viitoare de dezvoltare.
Criza a trecut! Acesta este mesajul indirect trimis de catre chiar presedintele Volvo Trucks, acesta preferând sa lase cifrele sa vorbeasca despre ceea ce se poate numi o revenire în forta a pietei. Cresterea de 47% a livrarilor înregistrate la nivel global, calculata în luna august 2010, comparativ cu perioada similara a anului 2009 reprezinta o cifra absolut relevanta pentru dinamica firmei. Chiar si pentru Europa, unde vânzarile au înregistrat o crestere de 23%, comparativ cu cele 51 de procente în America de Nord si uimitorul 106% dat de America de Sud, rezultatele sunt foarte bune. Referitor la aceste cresteri, domnul Staffan Jufors a declarat: "În timpul crizei, noi am investit în fabricile noastre. Am îmbunatatit procesul de productie. Nu am facut compromisuri în ceea ce priveste valorile noastre fundamentale: calitatea, siguranta si grija pentru mediu".

Pe parcursul anului trecut, Volvo Trucks a marit capacitatea de productie si a îmbunatatit productivitatea în timp ce a dezvoltat noi produse. Un exemplu este modelul pentru constructii Volvo FMX lansat în aceasta primavara, care a fost foarte bine primit de catre clientii companiei. Au fost facute deja comenzi pentru 1.000 de camioane FMX doar în Europa. Reteaua de centre Volvo Trucks si oferta de servicii post-vânzare au fost în continuare dezvoltate. "Toate acestea se îndreapta în cele din urma, spre cresterea competitivitatii clientilor nostri" explica Staffan Jufors.  
Standul Volvo Trucks a fost gazda unor premiere de mare impact. Astfel, modelul Volvo FMX dedicat activitatilor de santier care, desi a fost lansat cu patru luni înainte de IAA  în cadrul unei alte expozitii de anvergura, BAUMA, a "tinut" în continuare capul de afis. Specialistii vad în FMX deschizatorul unei noi ere în domeniul camioanelor pentru constructii, acesta fiind mult mai apropiat de ceea ce doresc utilizatorii de astfel de vehicule decât oricare alta marca. Noul vehicul pentru constructii este si singurul vehicul din clasa sa lansat de catre constructorii europeni de vehicule comerciale în acest an.

O noutate de marca pentru specialisti o constituie autocamionul Volvo FM cu propulsie cu gaz metan si motorina. O solutie de viitor, care depaseste cu mult ca randament actualele motoare hibride, ce utilizeaza doar gaz. Astfel, varianta constructiva propusa de Volvo Trucks are un consum redus cu pâna la 40% fata de camioanele ce functioneaza cu gaz.
Camioanele ce utilizeaza gaze naturale reprezinta o alternativa pe termen mai lung decât cele pe motorina, deoarece depozitele mondiale de gaz sunt mai mari decât cele de petrol, dar nu rezolva problema combustibililor alternativi, fiind si ele o resursa epuizabila. Acesta este unul din motivele pentru care suedezii de la Volvo Trucks au venit în acest sens cu o noua generatie de motoare, toate bazându-se pe combustibili obtinuti din resurse regenerabile, precum bio-masa sau deseuri.
Astfel, solutia alimentarii alternative cu gaz metan, un combustibil ce se obtine din resurse regenerabile face parte din generatia a doua de motoare dezvoltate pe piata transporturilor comerciale. Interesul publicului specialist prezent a fost cu atât mai mare cu cât în standul Volvo Trucks a fost prezentat un camion de tonaj mare, un Volvo FM cu motor de 460 CP care utilizeaza aceasta varianta de alimentare.

"Daca gazul metan obtinut din resurse regenerabile este utilizat în locul motorinei, emisiile de dioxid de carbon sunt reduse cu 80 de procente ", a afirmat Claes Nilsson, cu ocazia conferintei de presa sustinuta în timpul expozitiei de la Hanovra. Mai mult acesta a aratat principalele avantaje ale acestui tip de combustibil alternativ fata de gazul metan: "în primul rând, sistemul nostru este cu 30 - 40% mai eficient decât camioanele cu gaz puse în prezent în circulatie. În al doilea rând, alimentarea se face în cazul lui Volvo FM dintr-un rezervor cu metan lichid, astfel se poate stoca o cantitate dubla fata de variantele clasice cu gaz comprimat. În al treilea rând, pretul metanului este mult mai mic decât pretul motorinei pe multe piete internationale. În final, fata de alimentarea clasica cu gaz, solutia propusa de noi poate alimenta si motoarele camioanelor destinate transportului pe distante lungi, nu numai de distributie locala".

Vazut ca un pod între combustibilii fosili utilizati acum si viitoarele resurse de energie alternativa regenerabila, alimentarea cu gaz metan si motorina reprezinta o etapa importanta, dar cercetatorii de la Volvo Trucks merg mai departe. Domnul Claes Nilsson a anuntat, de asemenea în cadrul discursului sau de deschidere, ca sunt în curs de desfasurare teste cu camioane alimentate cu DME (di-methil eter), o alternativa promitatoare pe termen lung.
Prezentarea noului sistem de management al vehiculelor Dynafleet a fost un eveniment asteptat si intens mediatizat de catre Volvo Trucks. Noua versiune  este cu atât mai importanta pentru transportatori cu cât Dynafleet este cel mai complet sistem informational pentru   transporturi existent pe piata.

În primul rând, au fost prezentate cele patru comenzi extinse incluse în aplicatia de baza: Rapoarte Combustibil & Emisii poluante,Timpi de conducere, Pozitionare si Mesagerie. Reducerea consumului de combustibil, controlul asupra eficientei soferului, schimbul de informatii scrise între sofer si dispecerat, extrem de util în cazul activitatii de distributie, alegerea traseului optim atunci când sunt efectuate mai multe livrari în aceeasi zi.... O gama extrem de larga de aplicatii, inclusiv în limba româna. Acestea pot fi combinate în functie de necesitati, rezultând si utilizari noi. Practic, sistemul Dynafleet este atât de dezvoltat încât poate fi configurat pentru fiecare aplicatie în parte si pentru orice activitate, indiferent cât de specifica ar fi. Ca un exemplu edificator, Dynafleet este unul din putinele programe GPS din lume care urmareste harta rutiera de pe ecran chiar atunci când nu exista semnal de la satelitii de pozitionare, gratie unui dispozitiv propriu giroscopic integrat care calculeaza viteza masinii si are în vedere fiecare schimbare de pozitie de la deplasarea în linie dreapta.
Noul pachet de harti prezent în comanda Pozitionare, create de Google, ofera nu numai o descriere detaliata a drumului, dar si informatii despre adresele de oprire si despre trafic.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI