Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
IML Motoare

Iarna: porneste sau nu motorul?

16.12.2010
 Iarna: porneste sau nu motorul?

Ca īn Romānia fraza "Iarna ne-a prins pe nepregatite" a ajuns un fel de standard, nu īnseamna ca afacerea va merge mai bine, ci dimpotriva. Motoarele īnghetate la temperaturi scazute nu sunt o surpriza, mai ales īn conditii de santier. Cāteodata pornesc daca sunt īncalzite cu o sursa exterioara, precum un arzator artizanal, de multe ori nu...
Noi avem o veste buna: Motorul Deutz porneste īntotdeauna!
Timpul si timpurile nu permit aspecte relative precum cele de tipul: motorul poate sau nu poate porni.
Profesionalismul companiilor care detin echipamente dotate cu motoare termice nu īsi poate permite sa accepte sa depinda de temperatura ambianta. Motoarele moderne folosesc tehnologii de vārf, care chiar daca nu sunt usor de explicat, ofera īntotdeauna utilizatorului siguranta pornirii indiferent de conditiile meteo. Frumusetea si complexitatea sistemelor de gestiune a startului de motor īnseamna ani de inovatie si de experienta īn domeniu.

Cu certitudine, pornirea motoarelor diesel la temperaturi scazute nu reprezinta o problema a zilelor noastre.
Dar īn istoria Deutz seriile de motoare racite cu aer 91 x au surprins cānd au demonstrat ca pot porni fara ajutor si la temperaturi de * 20° C. Explicatia este foarte simpla: īn principiu motoarele Deutz sunt prevazute cu sisteme de preīncalzire a aerului de admisie, a lichidelor de racire sau ungere sau sisteme cu bujii incandescente. Pre-īncalzirea aerului se face īnaintea admisiei si se realizeaza cu ajutorul unei īnfasurari, īn general o īnfasurare deschisa, cu o rezistenta formata pe voltajul bateriei. Este cel mai simplu sistem de pre-īncalzire si necesita cea mai mica cheltuiala. De aceea, chestiunile simple sunt cele care aduc cel mai important cāstig.
Majoritatea motoarelor cu regulator mecanic au folosit si folosesc īnca acest sistem cu releu de pre-īncalzire, cu rezultate excelente.
Īn masura īn care este necesara instalarea unor sisteme de pre-īncalzire de acest tip pe motoare care nu sunt prevazute cu acest sistem din fabrica, aceasta se realizeaza extrem de simplu, fiind necesare: bujia (cu īnfasurare deschisa), un cablaj si un releu normal de bujii.

Un kit de pre-īncalzire de acest tip este oferit īn reteaua Deutz la un pret promotional si se asigura asistenta la instalare sau se poate face chiar instalarea propriu-zisa. Cu un singur telefon si fara mare cheltuiala se pot rezolva problemele cele mai... arzatoare.
Pre-īncalzirea lichidelor de racire/ lubrifiere reprezinta un sistem des folosit pentru motoarele Deutz instalate pe generatoare de curent care lucreaza īn regim de urgenta si pot prelua din retea o tensiune ce poate īncalzi un sistem de tipul "termoplonjon" care se instaleaza īn interiorul racitorului de ulei. De asemenea, exista si posibilitatea unei instalari ulterioare livrarii motorului prin kituri de instalare retrofit. Sistemul este limitat ca utilizare pentru ca necesita existenta unei surse de energie care sa poata alimenta rezistenta de īncalzire. Aceasta posibilitate de pre-īncalzire este, īn general, o cerinta standard pentru aplicatii cu regim de functionare īn conditii extreme (de start garantat sau de temperatura). O data cu pre-īncalzirea lichidelor de racire sau de lubrifiere este īncalzit de asemenea si blocul motor. Sistemul de īncalzire cu bujii introduse direct īn camera de ardere este un sistem de larga uzanta īn lumea utilajelor de constructii si a industriei de transport īn general. Aproape ca este un standard, iar

Deutz prevede acest sistem pentru o gama larga de motoare.
Aceasta privire de ansamblu asupra posibilitatilor de utilizare a sistemelor de pre-īncalzire demonstreaza ca, pentru cei care stiu sa aleaga si sa gestioneze un motor, temperatura scazuta chiar nu reprezinta o problema.
Sistemele de pre-īncalzire aduc un cāstig si din punctul de vedere al emisiilor de noxe īn faza de start, asa-numitul "white smoke" produs īn timpul sau dupa start. Mentionam si cāstigul obtinut printr-o menajare a electromotorului si a componentelor aditionale; īn timpul solicitarilor repetate de pornire, cu ulei cu vāscozitate scazuta din cauza temperaturii cu o solicitare de amperaj marita datorita rotirii greoaie a motorului, stresul la care sunt supuse componentele este unul maxim.
Pentru motoarele moderne, dotate cu sisteme de gestiune electronica, timpul necesar de pre-īncalzire (datorat inertiei termice) si timpul de actionare al electromotorului este unul dinamic: timpul total necesar pornirii motorului poate varia īn functie de temperatura, iar sistemul de limitare a fumului alb la pornire poate influenta pozitiv startul motorului. 
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI