Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Investitii 2011

Ministerul Transporturilor se joaca cu miliardele

16.12.2010
Cornelia Rotaru
 Ministerul Transporturilor se joaca cu miliardele
Pregatit în mare taina si judecând dupa amploarea sa de mult timp, materialul intitulat "Prezentarea proiectelor prioritare cu finantare europeana" realizat de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii anunta investitii ametitoare pentru anul 2011, de miliarde de euro. Sumele care le depasesc chiar si pe cele anuntate în anii buni de crestere economica a României reprezinta pentru industria constructiilor din tara noastra mai mult decât un balon de oxigen. Daca ceea ce se scrie pe hârtie se va si realiza, putem crede chiar ca vremurile bune de odinioara au revenit.
Nu putem fi însa decât precauti, deoarece deocamdata nici macar datoriile "istorice" ale statului fata de firmele de constructii nu au fost platite, în acest caz guvernul trecând chiar si peste presiunile FMI. De asemenea, planuri bombastice au mai fost anuntate de-a lungul anilor chiar de catre MTI, dar care au ramas numai pe hârtie. Pe de alta parte, nu trebuie uitat ca odata cu anul 2012 intram din nou într-o perioada electorala, iar imaginea unui partid nu se poate construi decât cu cheltuieli mari...
Revenind la cele 32 de pagini trimise de catre MTI, acestea cuprind strategia ministerului de dezvoltare a întregii infrastructuri de transport a României pentru urmatorii ani, aici incluzând transporturile rutiere, pe cale ferata, navale, aviatie si intermodale. Capitolul cel mai interesant este cel privind valoarea proiectelor cu lansare în anii 2010 * 2011. Acestea au valoare totala de 5.573 mil. EUR, din care autostrazile au partea leului. Astfel, sunt prevazuti 2.543 mil EUR pentru construirea a 288,8 km de autostrazi.

La acest capitol a fost creata o mica confuzie, voita dupa parerea noastra, cu asterisc fiind adaugate autostrazile în executie în prezent, cu o suma de 2.745 mil EUR si cu o lungime de 243 km. Practic, daca aduni cele doua sume se depaseste totalul general anuntat. Se presupune ca acesti bani vin din finantari si surse externe.
Reabilitarea drumurilor nationale va costa 848,5 mil. EUR pentru 943,3 km, iar constructia variantelor ocolitoare alti 539 mil. EUR.
Hartile atasate prezentarii sunt extrem de sugestive. Conform acestora, în prezent avem 313,5 km de autostrazi în exploatare în România.
 În anul 2011 se preconizeaza finalizarea altor 88, 4 kilometri, printre care centura de ocolire a municipiului Arad, legatura dintre Arad si Timisoara. De asemenea, autostrada Soarelui va fi continuata cu tronsoanele Cernavoda - Medgidia si Medgidia * Constanta, plus centura de ocolire a municipiului Constanta. Anul 2012 va aduce în sfârsit si primul tronson al autostrazii spre Bucuresti * Brasov, cel dintre Bucuresti si Pitesti, dar si multasteptata legatura între Suplacu de Barcau si Bors, mai exact 126 kilometri, un adevarat record pentru un an electoral. În ceea ce priveste viitoarele tronsoane de autostrazi, care înca nu se stie când si daca se vor construi, am atasat prezentarea oficiala a celor de la transporturi.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI