Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo Trucks

O noua tehnologie pentru transport forestier

16.12.2010
Ema Stancu; Cornelia Rotaru
 O noua tehnologie pentru transport forestier
Transportul de busteni pe drumuri forestiere abrupte si alunecoase cu încarcaturi de 74 tone solicita imens abilitatile unui autocamion forestier. De aceea Volvo testeaza în cadrul proiectului de transport forestier "One More Pile" ("Înca o stiva"), un camion cu o punte fata motoare cu transmisie hidraulica. "Putem deja constata o îmbunatatire majora a dinamicii vehiculului", declara seful de proiect Lena Larsson.
Unul din cele trei camioane de test din cadrul proiectului "One More Pile" a fost echipat de curând cu o punte fata motoare cu transmisie hidraulica ce poate fi cuplata atunci când camionul este condus pe drumuri alunecoase, în rampe abrupte cu aderenta slaba ori în curbe strânse. Combinatia - un Volvo FH16 660 6x4 rigid cu 2 semiremorci si 11 axe - transporta o încarcatura de 74 tone si testeaza atât posibilitatea transportului cu o astfel de combinatie, care are o lungime totala de 30 metri si mai mult spatiu de încarcare cât si viabilitatea transportului lemnului direct din padure pâna la gater sau la alti utilizatori industriali.

Tehnologie binecunoscuta într-o noua aplicatie

Transmisia hidraulica nu este o noutate în sine, dar utilizarea sa la autotrenurile forestiere de mare tonaj este cu desavârsire noua. În acest test, Volvo a ales sa îmbine doua motoare hidraulice (câte unul în fiecare roata a puntii fata), integrate în butucurile rotilor si actionate de o pompa hidraulica cuplata la priza de putere actionata de motor.

În acest fel puntea fata devine una motoare, independent de schimbatorul de viteze si exista posibilitatea de a pastra transmisia asupra rotilor din fata chiar si-n timpul schimbarilor treptelor de viteze sau când schimbatorul este în punctul mort.
Îmbunatatirea capacitatii de trecere a vehiculului peste obstacole este evidenta. Pe pante extrem de abrupte si pe suprafete alunecoase, camionul continua sa-si urmeze drumul în conditii în care altfel s-ar fi împotmolit.
 "Abia am început testul si deja am consemnat un potential considerabil", a declarat Lena Larsson. "Ne vom continua analiza de-a lungul proiectului pâna în 2012 si-l vom continua examinând cum putem folosi aceasta tehnologie pentru o manevrabilitate optima".

Despre proiectul "One More Pile", (Înca o stiva)

În ianuarie 2009 proiectul "One More Pile" a fost demarat cu intentia de a reduce radical impactul operatiunilor de transport forestier din Suedia asupra mediului. Obiectivele sunt: mai putine vehicule, mai putine emisii si o tot mai crescuta siguranta a traficului. Testul va dura trei ani si va concretiza rezultatele în operatiunile practice de fiecare zi, furnizând o valoroasa experienta pentru dezvoltarea unor solutii sigure si nepoluante, de care sa beneficieze atât mediul, cât si operatorii de transport.
Obiectivul proiectului este sa utilizeze noua tehnologie pentru a determina doua camioane forestiere sa faca munca pe care o faceau trei vehicule. Rezultatele preliminare arata cum consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon sunt reduse cu  20% per tona/kilometru.
Proiectele de cercetare reunite cumuleaza experienta Institutului de Cercetari Forestiere din Suedia, Administratia Suedeza a Drumurilor, Federatia Suedeza a Industriilor Forestiere, Asociatia Suedeza a Companiilor de Transport, SCA, Volvo Trucks, companii din industria auto, Agentia Guvernamentala Suedeza pentru Sisteme Inovative si Asociatia Nationala pentru Drumuri Private.

Despre transmisia hidraulica

Modul de functionare a camionului de test Volvo cu transmisie fata hidraulica
* Priza de putere montata pe motor actioneaza o pompa hidraulica care la rândul ei actioneaza motoarele hidraulice din rotile puntii fata.
* Motoarele hidraulice sunt încorporate în butucurile rotilor si pot fi cuplate fie automat, fie manual pâna la o anumita viteza maxima.
* Motoarele hidraulice pot functiona independent de transmisia de la puntea spate
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI