Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo Trucks

O noua tehnologie pentru transport forestier

16.12.2010
Ema Stancu; Cornelia Rotaru
 O noua tehnologie pentru transport forestier
Transportul de busteni pe drumuri forestiere abrupte si alunecoase cu īncarcaturi de 74 tone solicita imens abilitatile unui autocamion forestier. De aceea Volvo testeaza īn cadrul proiectului de transport forestier "One More Pile" ("Īnca o stiva"), un camion cu o punte fata motoare cu transmisie hidraulica. "Putem deja constata o īmbunatatire majora a dinamicii vehiculului", declara seful de proiect Lena Larsson.
Unul din cele trei camioane de test din cadrul proiectului "One More Pile" a fost echipat de curānd cu o punte fata motoare cu transmisie hidraulica ce poate fi cuplata atunci cānd camionul este condus pe drumuri alunecoase, īn rampe abrupte cu aderenta slaba ori īn curbe strānse. Combinatia - un Volvo FH16 660 6x4 rigid cu 2 semiremorci si 11 axe - transporta o īncarcatura de 74 tone si testeaza atāt posibilitatea transportului cu o astfel de combinatie, care are o lungime totala de 30 metri si mai mult spatiu de īncarcare cāt si viabilitatea transportului lemnului direct din padure pāna la gater sau la alti utilizatori industriali.

Tehnologie binecunoscuta īntr-o noua aplicatie

Transmisia hidraulica nu este o noutate īn sine, dar utilizarea sa la autotrenurile forestiere de mare tonaj este cu desavārsire noua. Īn acest test, Volvo a ales sa īmbine doua motoare hidraulice (cāte unul īn fiecare roata a puntii fata), integrate īn butucurile rotilor si actionate de o pompa hidraulica cuplata la priza de putere actionata de motor.

Īn acest fel puntea fata devine una motoare, independent de schimbatorul de viteze si exista posibilitatea de a pastra transmisia asupra rotilor din fata chiar si-n timpul schimbarilor treptelor de viteze sau cānd schimbatorul este īn punctul mort.
Īmbunatatirea capacitatii de trecere a vehiculului peste obstacole este evidenta. Pe pante extrem de abrupte si pe suprafete alunecoase, camionul continua sa-si urmeze drumul īn conditii īn care altfel s-ar fi īmpotmolit.
 "Abia am īnceput testul si deja am consemnat un potential considerabil", a declarat Lena Larsson. "Ne vom continua analiza de-a lungul proiectului pāna īn 2012 si-l vom continua examinānd cum putem folosi aceasta tehnologie pentru o manevrabilitate optima".

Despre proiectul "One More Pile", (Īnca o stiva)

Īn ianuarie 2009 proiectul "One More Pile" a fost demarat cu intentia de a reduce radical impactul operatiunilor de transport forestier din Suedia asupra mediului. Obiectivele sunt: mai putine vehicule, mai putine emisii si o tot mai crescuta siguranta a traficului. Testul va dura trei ani si va concretiza rezultatele īn operatiunile practice de fiecare zi, furnizānd o valoroasa experienta pentru dezvoltarea unor solutii sigure si nepoluante, de care sa beneficieze atāt mediul, cāt si operatorii de transport.
Obiectivul proiectului este sa utilizeze noua tehnologie pentru a determina doua camioane forestiere sa faca munca pe care o faceau trei vehicule. Rezultatele preliminare arata cum consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon sunt reduse cu  20% per tona/kilometru.
Proiectele de cercetare reunite cumuleaza experienta Institutului de Cercetari Forestiere din Suedia, Administratia Suedeza a Drumurilor, Federatia Suedeza a Industriilor Forestiere, Asociatia Suedeza a Companiilor de Transport, SCA, Volvo Trucks, companii din industria auto, Agentia Guvernamentala Suedeza pentru Sisteme Inovative si Asociatia Nationala pentru Drumuri Private.

Despre transmisia hidraulica

Modul de functionare a camionului de test Volvo cu transmisie fata hidraulica
* Priza de putere montata pe motor actioneaza o pompa hidraulica care la rāndul ei actioneaza motoarele hidraulice din rotile puntii fata.
* Motoarele hidraulice sunt īncorporate īn butucurile rotilor si pot fi cuplate fie automat, fie manual pāna la o anumita viteza maxima.
* Motoarele hidraulice pot functiona independent de transmisia de la puntea spate
Anul XIII, nr. 152, oct 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Octombrie 2018
 
Truck Power, Octombrie 2018

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 


 
 

PARTENERI