Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Turnuri de sustinere

Peri lanseaza Variokit

16.12.2010
Mariana Patru
 Peri  lanseaza Variokit
Peri, cel mai mare furnizor si producator de sisteme de cofraje si schele din lume a lansat noua gama de turnuri de sustinere Variokit din gama grea. Noile sisteme Peri VST sunt utilizate pentru sustinerea greutatii podurilor sau a altor proiecte de constructii civile de mari dimensiuni.
Fiecare picior poate sustine o greutate de pâna la 600 kN, echivalentul a 60 autoturisme VW Golf sau a unui tanc Leopard 2. În plus, sistemul modular extrem de flexibil poate fi asamblat ca sectiuni fragmentate, stâlpi sau cofraje cu înaltimi de pâna la 40 m.
Pentru constructia sistemului Variokit, Peri a folosit  un sistem de componente multifunctionale, care pot fi închiriate separat.
Experienta acumulata pâna acum pe santierele internationale de echipamentele Peri vorbeste de la sine în ceea ce priveste calitatea structurii, eficienta cu care se realizeaza asamblarea sau mutarea si gradul de siguranta înalt asigurat.

Marele Patinoar din Sochi, Rusia

Constructia acoperisului noului patinoar din Sochi, orasul olimpic rusesc este sustinuta de 17 grinzi de otel, fiecare având pâna la 12 m înaltime. Acestea ancoreaza întregul stadion de 94 m si sunt asezate la o distanta care variaza între 7 si 7,5 m. Doua turnuri de sustinere de 37,5 m înaltime, stabile independent care fac parte din sistemul de sustinere Variokit au rol de suport de asamblare mai întâi pentru o treime din lungime si apoi pentru doua treimi. Grinzile, fiecare având o lungime de 2 x 28 m si 1 x 38 m sunt pre-asamblate în interiorul stadionului pentru a fi ridicate dupa aceea în pozitia finala cu o macara si conectate între ele la o înaltime de 40 m. Elementele individuale ale grinzilor au o greutate de pâna la 30 tone.

Doi sau trei stâlpi de sustinere cu dimensiuni generale de 2 x 7,25 m au fost conectati la o distanta de 5 m prin intermediul unor bare de otel pentru a forma sectiuni de turnuri de sustinere stabile. Asamblarea turnurilor de sustinere Variokit s-a realizat în pozitie orizontala, pe sol folosind sectiuni de 10 m. Ulterior acestea au fost aduse într-o pozitie verticala cu ajutorul unei macarale si extinse pâna la înaltimea finala de 37,5 m. Greutatea neta a grinzilor de otel care compuneau acoperisul a generat sarcini de 300 kN pentru fiecare dintre cele cinci turnuri de sustinere ceea ce înseamna sarcini de 75 kN pentru fiecare picior.
Solutia oferita de Peri s-a dovedit a fi mai eficienta comparativ cu sistemele modulare conventionale de schele, economisindu-se timp pretios.

Autostrada suspendata peste râul Sordo, Villa Real, Portugalia

Autostrada suspendata cu o lungime de 412 m care separa valea Sordo din nordul Portugaliei are cinci sectiuni pe doua suprastructuri separate. Sectiunile de beton precomprimat sunt realizate cu ajutorul a doua metode diferite de constructie: cele trei sectiuni din mijlocul podului sunt realizate folosind metoda consolei în echilibru si metoda cofrajelor pentru sectiunile de pe margini. Atât cofrajul suprastructurii cât si structura de sustinere folosite au fost Variokit. Sustinerea pentru suprastructura de cofraje cu o spatiere între 10 si 25 m a fost realizata utilizând noile turnuri de VST. Acestea au fost proiectate sub forma unor turnuri cu patru picioare cu înaltimi care variaza între 6 si 30 m iar dimensiu-nile de baza ale grilajului s-au încadrat între 2 x 2 m, 2 x 3,75 m si 2 x 7,5 m fiind perfect adaptate cerintelor statice si topo-geografice. Cei pâna la 2.500 kN pentru fiecare turn de sustinere au fost transferati în siguranta în sol iar ranforsarile pentru anumite puncte selective au permis în acest caz sarcini de peste 600 kN pentru fiecare picior.

Asamblarea s-a realizat folosind sectiuni care variau de la 1,25 m pâna la maximum 10,25 m. Inginerii Peri din Portugalia au combinat turnurile de sustinere Variokit cu schelele modulare Peri Up Rosett. Sistemele de schele si sustinere Peri s-au dovedit extrem de sigure având în vedere conditiile de lucru de pe acest santier, asamblarea s-a realizat cu rapiditate iar procedurile de mutare din cele patru faze ale constructiei s-au efectuat de asemenea într-un ritm accelerat.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI