Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Turnuri de sustinere

Peri lanseaza Variokit

16.12.2010
Mariana Patru
 Peri  lanseaza Variokit
Peri, cel mai mare furnizor si producator de sisteme de cofraje si schele din lume a lansat noua gama de turnuri de sustinere Variokit din gama grea. Noile sisteme Peri VST sunt utilizate pentru sustinerea greutatii podurilor sau a altor proiecte de constructii civile de mari dimensiuni.
Fiecare picior poate sustine o greutate de pāna la 600 kN, echivalentul a 60 autoturisme VW Golf sau a unui tanc Leopard 2. Īn plus, sistemul modular extrem de flexibil poate fi asamblat ca sectiuni fragmentate, stālpi sau cofraje cu īnaltimi de pāna la 40 m.
Pentru constructia sistemului Variokit, Peri a folosit  un sistem de componente multifunctionale, care pot fi īnchiriate separat.
Experienta acumulata pāna acum pe santierele internationale de echipamentele Peri vorbeste de la sine īn ceea ce priveste calitatea structurii, eficienta cu care se realizeaza asamblarea sau mutarea si gradul de siguranta īnalt asigurat.

Marele Patinoar din Sochi, Rusia

Constructia acoperisului noului patinoar din Sochi, orasul olimpic rusesc este sustinuta de 17 grinzi de otel, fiecare avānd pāna la 12 m īnaltime. Acestea ancoreaza īntregul stadion de 94 m si sunt asezate la o distanta care variaza īntre 7 si 7,5 m. Doua turnuri de sustinere de 37,5 m īnaltime, stabile independent care fac parte din sistemul de sustinere Variokit au rol de suport de asamblare mai īntāi pentru o treime din lungime si apoi pentru doua treimi. Grinzile, fiecare avānd o lungime de 2 x 28 m si 1 x 38 m sunt pre-asamblate īn interiorul stadionului pentru a fi ridicate dupa aceea īn pozitia finala cu o macara si conectate īntre ele la o īnaltime de 40 m. Elementele individuale ale grinzilor au o greutate de pāna la 30 tone.

Doi sau trei stālpi de sustinere cu dimensiuni generale de 2 x 7,25 m au fost conectati la o distanta de 5 m prin intermediul unor bare de otel pentru a forma sectiuni de turnuri de sustinere stabile. Asamblarea turnurilor de sustinere Variokit s-a realizat īn pozitie orizontala, pe sol folosind sectiuni de 10 m. Ulterior acestea au fost aduse īntr-o pozitie verticala cu ajutorul unei macarale si extinse pāna la īnaltimea finala de 37,5 m. Greutatea neta a grinzilor de otel care compuneau acoperisul a generat sarcini de 300 kN pentru fiecare dintre cele cinci turnuri de sustinere ceea ce īnseamna sarcini de 75 kN pentru fiecare picior.
Solutia oferita de Peri s-a dovedit a fi mai eficienta comparativ cu sistemele modulare conventionale de schele, economisindu-se timp pretios.

Autostrada suspendata peste rāul Sordo, Villa Real, Portugalia

Autostrada suspendata cu o lungime de 412 m care separa valea Sordo din nordul Portugaliei are cinci sectiuni pe doua suprastructuri separate. Sectiunile de beton precomprimat sunt realizate cu ajutorul a doua metode diferite de constructie: cele trei sectiuni din mijlocul podului sunt realizate folosind metoda consolei īn echilibru si metoda cofrajelor pentru sectiunile de pe margini. Atāt cofrajul suprastructurii cāt si structura de sustinere folosite au fost Variokit. Sustinerea pentru suprastructura de cofraje cu o spatiere īntre 10 si 25 m a fost realizata utilizānd noile turnuri de VST. Acestea au fost proiectate sub forma unor turnuri cu patru picioare cu īnaltimi care variaza īntre 6 si 30 m iar dimensiu-nile de baza ale grilajului s-au īncadrat īntre 2 x 2 m, 2 x 3,75 m si 2 x 7,5 m fiind perfect adaptate cerintelor statice si topo-geografice. Cei pāna la 2.500 kN pentru fiecare turn de sustinere au fost transferati īn siguranta īn sol iar ranforsarile pentru anumite puncte selective au permis īn acest caz sarcini de peste 600 kN pentru fiecare picior.

Asamblarea s-a realizat folosind sectiuni care variau de la 1,25 m pāna la maximum 10,25 m. Inginerii Peri din Portugalia au combinat turnurile de sustinere Variokit cu schelele modulare Peri Up Rosett. Sistemele de schele si sustinere Peri s-au dovedit extrem de sigure avānd īn vedere conditiile de lucru de pe acest santier, asamblarea s-a realizat cu rapiditate iar procedurile de mutare din cele patru faze ale constructiei s-au efectuat de asemenea īntr-un ritm accelerat.
Anul XIII, nr. 151, sep 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018
 


 
 

PARTENERI