Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Cu care sa încep?

18.01.2011
Ing. Dan Pavel
 Cu care sa încep?
Nu, nu am nici o veste rea. Cred ca le stiti oricum pe toate. Dar anul începe cu vesti bune si cu ceva distractie involuntara la tv, si nu stiu despre care sa scriu mai întâi.
Sa spunem ca în urmatorii doi ani CNADNR vrea sa mai dea gata aproape 280 km de autostrada.Si nu aceasta este vestea buna, ci faptul ca 5 miliarde si jumatate de EUR vor fi bagate în infrastructura de transport a României, din care statul suporta 1 miliard EUR, adica TVA-ul. Drumurile au partea leului: 2.534 milioane EUR pentru autostrazi si înca 848,5 milioane EUR pentru reabilitarea drumurilor nationale. În acest numar al revistei puteti gasi amanunte interesante despre intentiile de viitor ale ministerului transporturilor.

Criza a început sa dea înapoi în domeniul constructiilor si în Europa si America de Nord, lovite puternic de recesiune în ultimii ani. Chiar si Spania, locul de unde putem considera ca a început caderea pietei constructiilor în Europa are sanse de crestere în 2011. Implicit, putem spera si noi. Explicit... prefer sa las pe altii sa spuna parerea lor pe contul de Facebook MasinisiUtilaje.
Dar cum în România nu exista numai sosele, sa vorbim putin si despre constructia de locuinte: ANL-ul construieste, dar se pare ca nu are cine sa le cumpere, datorita materialelor proaste si micilor detalii lipsa - adica apa calda si caldura. Si acolo unde mai se gaseste câte un cumparator, avem si show:
O reprezentatie recenta la tv (unde altundeva? - ca este cel mai ieftin mijloc de distractie) a aratat-o pe doamna ministru al turismului plus înca cineva receptionând un bloc ANL, unde primii locatari primeau cheile de la primarul sectorului 2. Povestea cu primarul care pentru o stea de general s-a dat cu puterea nu este prea vesela, asa ca nu o spun aici.

Deci, doamna ministru da peste baia de 8 mp si spune: "este chiar mai mare decât cea în care locuiesc". Reportajul tv se opreste la proaspatul proprietar care cu o mare prezenta de spirit propune sa faca schimb de locuinta cu doamna Udrea. Dar povestea continua si dupa: apa nu mergea la baie, peretii aveau deja infiltratii de la vecini sau de la ploi... Asa ca întreaga suita a ministrului a plecat vesela iar fericitii proprietari care au o baie prea mare au ramas sa descopere singuri capcanele noii locuinte.
Sa revenim la drumuri. În afara planurilor ministerului, mai ramân si întâlnirile internationale, unde ne place tare sa ne dam cu muschi, desi nu ne prea ajuta constitutia. Este o placere sa participi la diferite întruniri prin Europa si pe alte meleaguri, cu girofaruri si tot tacâmul. Dintre toate ideile originale emanate în ultimii ani de guvernanti, doua au revenit în ultimul timp: podul cu Bulgaria de la Calafat-Vidin, despre care am mai scris în ultimii 12 ani de câteva ori si autostrada care înconjoara Marea Neagra.

Ca podul este precum Olandezul zburator, care apare din ceata ca o fantoma fiecarui ministru al transporturilor proaspat înscaunat si dispare tot asa, a devenit o obisnuinta. Dar autostrada care sa înconjoare Marea Neagra mi se pare o idee mai tare decât soseaua suspendata a primarului de Bucuresti. Daca o sa se faca vreodata, ceea ce pare putin posibil, sunt sigur ca se va bloca la intrarea în România. Ai nostri sunt foarte entuziasmati de aceasta idee cel putin ciudata, dar mai important este ca nu s-au gândit ca trebuie sa treaca si prin Delta Dunarii.

Primarul Bucurestiului a renuntat la autostrada suspendata între timp.
Nu pot sa închei fara sa spun ceva si despre pretul carburantului, care creste precum Fat Frumos, într-o luna precum la altii într-un an. Va propun un mic calcul matematic: înmultiti cele 70 miliarde de litri de combustibil consumati în România în medie pe an cu un euro-cent în plus pe litru (adica 4 bani) si obtineti 700 milioane EUR în plus la profitul firmelor distribuitoare de carburant. Cred ca este un argument suficient de tare pentru orice guvern, consiliu al concurentei si ce mai vreti prin România. La 10 euro-centi în plus pe litru deja avem 7 miliarde EUR, o cifra frumusica chiar si pentru FMI.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI