Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lansare europeana

Noua Serie T de buldoexcavatoare CASE

18.01.2011
Dan Pavel - Paris
 Noua Serie T de buldoexcavatoare CASE
Anul 2010 a fost un an al relansarii tehnologice pentru industria utilajelor si masinilor pentru constructii, chiar daca piata nord americana si cea europeana nu au reusit înca sa absoarba suficient de multe utilaje pentru a sustine la nivelul anului 2007 aceasta ramura economica. Pentru anul 2011 asteptarile sunt mult mai mari si nici unul dintre producatorii mondiali de top nu doresc sa piarda startul.
Producatorul american CASE Construction a dorit sa termine anul 2010 în forta, si a reusit: dupa lansarea noii serii de buldo-excavatoare pe continentul american a urmat chiar la mijlocul lunii decembrie marea lansarea europeana, la Paris, în cadrul centrului sau de excelenta - Case Customer Centre. 
Noua gama de buldo-excavatoare a fost lansata sub denumirea "Seria T - Construction King" si cuprinde patru variante constructive. Prezentarea oficiala a fost facuta chiar de catre vicepresedintele CNH, domnul Henrik Starup, prezenta sa printre specialistii invitati sa participe la ceremonia de lansare subliniind înca o data importanta acordata noii generatii de buldo-excavatoare. Acesta a aratat ca proiectarea noii game T a avut la baza trei criterii importante pentru utilizator: costuri de operare reduse, cresterea vitezei de lucru si specificatii tehnice superioare.

Probabil unul dintre avantajele majore este reprezentat de posibilitatea de setare de catre utilizator a celor mai buni parametri de lucru, gratie celor doua sisteme de transmitere a miscarii, Powershift si Powershuttle.
Indiferent de varianta constructiva, cu tractiune 4x2 sau integrala, întreaga gama T de buldo-excavatoare de la CASE ofera utilizatorului trei avantaje de baza:
* un consum mai mic cu 10% fata de seria anterioara, gratie motorului hidraulic cu debit variabil, ce a permis implementarea sistemului Load Sensing. Astfel, debitul hidraulic este variabil, în functie de eforturile ce apar la echipamentul de lucru.
* o crestere cu 20% a randamentului încarcatorului, cupa find de 1,2 mc în dotarea standard, cu 20% mai mare decât la modelele anterioare. Astfel, de exemplu, un camion care era în mod clasic umplut din cinci cupe de pamânt, acum este umplut numai în patru cicluri de lucru.
* o scadere a înaltimii de gabarit cu 30 cm, ceea ce permite un transport simplu al utilajelor pe distante mari.

Activitatea operatorului

Activitatea de întretinere zilnica, realizata uzual de catre operator este mult mai usor de realizat la noua serie T, datorita pozitionarii simple a punctelor de control, acestea putând fi vizionate de la nivelul solului. Astfel, timpul alocat mentenantei utilajului scade simtitor. În plus, este remarcabil faptul ca sistemul de frânare utilizeaza ulei hidraulic, deci a fost desfiintat rezervorul separat utilizat în mod normal pentru stocarea uleiului utilizat în cadrul circuitului de frânare. De asemenea, sistemul electronic de diagnostic, Case Electronic Service Tool (EST) poate fi utilizat si cu sistemul Common Rail al motorului pentru un diagnostic rapid, reducându-se astfel timpii de reparatie.

Operatorul poate beneficia de noile scaune KING CLASS SEAT, aflate în dotarea standard pentru întreaga gama ST. Noile scaune cu suspensie pneumatica se ajusteaza automat pe înaltime în functie de operator, iar bratele laterale se rabateaza pentru a asigura un acces usor. Cabina este dotata cu un parasolar ajustabil si spatii aditionale pentru depozitare situate chiar deasupra parbrizului, fiind usor de accesat de catre operator, fara a se ridica de pe scaun sau a schimba pozitia de lucru.
Interiorul cabinei este remarcabil prin linistea sa, zgomotele din afara fiind atenuate printr-un sistem special, care permite un nivel maxim de 77 dB.
Operatorul dispune în partea dreapta a cabinei, la nivelul cotierei, de un spatiu vertical special conceput pentru depozitarea documentelor.  De asemenea, toate cele patru geamuri laterale ale cabinei pot fi deschise partial sau rabatate la 180°.
Cele doua joystick-uri ce permit controlul utilajului de catre operator sunt fiecare ajustabil pe patru directii, astfel putând fi reglate în functie de preferintele fiecarui utilizator.

La lucru

Sistemul automat hidraulic de cuplare rapida a diferitelor echipamente permite schimbarea acestora în câteva secunde, fara ca operatorul sa coboare din masina si fara a fi necesar un alt muncitor. De asemenea, bratul hidraulic de sapare poate glisa pentru a creste lungimea de lucru, având însa la dispozitie un sistem hidraulic extrem de puternic, care permite ridicarea unei sarcini de 1.100 kg la raza maxima de lucru de 6,5 metri.
Controlul sistemului de încarcare este extrem de usor, datorita unui sistem special cu joystick, care permite controlul unitar atât al miscarilor bratului cât si al cupei.
Bratul încarcatorului frontal este curbat pentru a usura încarcarea materialului în camioane, chiar cu oblon înalt. Odata încarcat, materialul este nivelat de catre cupa gratie unui sistem automat disponibil pe acelasi joystick de control. La acelasi sistem de control, functia "return-to-dig" permite cresterea randamenului de lucru, bratul putând face repetitiv, în mod automat, aceleasi miscari de sapare.
CASE este un adevarat pionier în domeniul constructiei de buldo-excavatoare, fiind primul producator care a implementat pe aceste utilaje sistemul de transmitere al miscarii Powershift precum si sistemul Ride Control ce permite deplasarea utilajelor pe un sol denivelat, precum cel din interiorul santierelor, cu cupa încarcata.
"Din ianuarie vom începe un nou capitol si cred ca 2011 va fi un an foarte bun" - Henrik Starup, vicepresedinte.

Masini si Utilaje: Care sunt previziunile pentru 2011?

Henrik Starup: Daca ne ghidam dupa ultimele sase luni ale anului 2010, în care piata a fost în crestere, iar CASE a înregistrat un avans de 25%, putem spune ca viitorul este bun. Astfel per ansamblu, pentru 2011 ne asteptam la o crestere de 10%.  Este o crestere substantiala si în mare parte se înregistreaza în Germania, Franta, Polonia, si în câteva tari din Europa de Est.
"2007 a fost un an foarte bun, 2008 a fost deja un an problema, 2009 a fost la fel o problema, în 2010, desi în primele 6 luni nu am obtinut rezultate extraordinare, am recuperat în a doua jumatate a anului. Trebuie sa tindem în viitor spre nivelul anului 2007, când am vândut aproape 250.000 de unitati."

M&U: Care este politica de investitii a firmei în prezent?
H.S.: În prezent, noi avem deja unitati de productie în Europa, patru în America de Nord, iar în America de Sud avem o cota de piata de 25 % ceea ce înseamna o piata foarte puternica.

M&U: Cum va evolua pretul echipamentelor acum, când se prefigureaza sfârsitul crizei?
H.S.: Chiar daca a scazut pe parcursul anului 2009, acesta va creste la toti producatorii în viitor, mai ales ca în prezent pretul materiilor prime este mai mare.
De asemenea, pietele din China si din Asia în general sunt foarte puternice, iar cererea este foarte mare ceea ce însemna ca si preturile vor creste.

M&U: Unde va fi fabricata noua serie T de buldo-excavatoare?
H.S.: Pentru Europa va fi produsa în Italia, dar pe mapamond va fi produsa si în America de Nord si în America de Sud. Pentru moment preconizam ca în Europa se vor vinde în jur de 800 de unitati numai din acest model, poate chiar 1.000.

M&U: Noul model este deja disponibil?

H.S.: Da, avem primele masini în fabricatie si în prima saptamâna din ianuarie vor putea pleca spre dealeri. Pot sa va spun ca toti dealerii nosti au utilaje în stoc pentru a fi capabili sa serveasca în timp util clientii. Politica noastra este sa ne concentram eforturile asupra clientilor si nevoilor acestora.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI