Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Super lansari 2010

Volvo FMX - simbol pentru viitor

18.01.2011
Dan Pavel; Mariana Patru
 Volvo FMX - simbol pentru viitor
Cele doua mari expozitii europene care au interesat piata constructiilor īn anul 2010 au fost BAUMA, care a avut loc īn apropierea orasului München, īn luna aprilie si IAA Hanovra, desfasurata spre finalul anului.
Premierele, asa cum am fost obisnuiti de multi ani, īn sensul lansarii de noi modele de masini, au avut loc numai la BAUMA. Fiind o expozitie dedicata exclusiv vehiculelor si tehnologiilor destinate lucrarilor din constructii, nici un producator important de utilaje nu a lipsit, aducānd īn standuri utilaje de ultima generatie, majoritatea fiind lansari la nivel mondial.
Autocamioanele au fost si ele prezente īn cadrul expozitiei de la München, chiar mai mult decāt la alte editii, dar noutatile au īntārziat sa apara, la fel īntāmplāndu-se si īn toamna, la IAA Hanovra. O nota aparte a facut producatorul suedez Volvo Trucks, care nu numai ca a prezentat un model nou-nout destinat sectorului constructiilor, si anume Volvo FMX, dar a deschis prin aceste tip de camion o noua era. O realizare cu atāt mai semnificativa, cu cāt nici macar renumita expozitie IAA din toamna nu s-a putut lauda cu noi modele de vehicule de mare tonaj, accentul punāndu-se mai mult pe tehnologii alternative, motoarele hibride tinānd capul de afis.

Volvo FMX a fost nu numai singurul model de constructii lansat īn acest an de catre producatorii europeni, dar si singurul model de camion lansat īn anul 2010 īn general de catre industria de profil. De fapt, acest lucru demonstreaza atentia speciala pe care Volvo o acorda segmentului de constructii, modelul FMX reprezentānd cea mai ambitioasa strategie de dezvoltare a gamei de produse din istoria companiei: "Clientii solicita camioane cāt mai specializate, iar noi tinem cont de acest lucru", afirma Staffan Jufors, presedinte si CEO Volvo Trucks. "Dovada o reprezinta modelul specializat Volvo FMX - un autocamion care īsi etaleaza cu māndrie calitatile,atāt īn interior,cāt si īn exterior. Este cu adevarat dedicat constructiilor."
FMX este facut pentru a deveni campion: menirea lui este aceea de a aduce Volvo Trucks pe primul loc īn topul celor mai bine vāndute camioane de constructii. Avānd īn vedere pretentiile din ce īn ce mai mari ale clientilor, ultimii doi ani ridicānd si mai mult stacheta exigentelor acestora,pentru dezvoltarea modelului Volvo FMX nimic nu a fost prea scump si nimic nu a fost lasat neverificat.
Designul, functiile īmbunatatite de conducere si confort, robustetea, toate au fost realizate īn conformitate cu cerintele acestei piete, pe baza unor chestionare detaliate si bineīnteles bazāndu-se pe experienta proprie,Volvo construind camioane pentru constructii de nu mai putin de 82 de ani. Testarea FMX a avut loc īn conditii extreme de temperatura, de la --40° la +40°, la altitudini de peste 2.500 metri, dar si pe santiere din Estul Europei si Rusia sau din America de Sud.

Īn functie de aplicatii, Volvo FMX poate fi echipat cu motoare din gama D11C cu puteri de 330, 370, 310 si 450 CP, cuplul maxim atins fiind īntre 1.600 si aproape 2.200 Nm, dar si mai puternice, daca este nevoie, precum gama D13C, cu puteri cuprinse īntre 380 si 540 CP si cuplu motor ce poate atinge 2.600 Nm.
D11C este o gama de motoare special conceputa pentru solicitarile din domeniul constructiilor, fiind rezultatul unor cercetari de piata care au durat cātiva ani. Astfel, utilizatorii de camioane pentru constructii au spus ca totdeauna, mai mult decāt puterea, pentru activitatea īn santier este importanta marimea plajei de turatii ale motorului pe care se poate mentine cuplul maxim. Toate motoarele īndeplinesc normele de poluare EURO 5, avānd un consum redus de combustibil.

Mai mult decāt motoarele, cutia de viteze I-Shift dezvoltata de catre suedezii de la Volvo Trucks reprezinta cu adevarat "creierul" autocamionului FMX, fiind considerata cel mai inteligent schimbator de viteze din lume pentru industria constructiilor. Usor de utilizat, aproape intuitiv, acesta preia o parte din sarcinile soferului centralizānd practic toate informatiile importante primite de la īncarcarea camionului, starea drumului, panta acestuia, samd, īn fractiuni de secunda luānd deciziile necesare īn ceea ce priveste treapta de viteza potrivita pentru momentul respectiv.
Datorita cutiei inteligente I-Shift, acomodarea la postul de conducere al unui Volvo FMX dureaza practic cāteva minute, ceea ce reprezinta un mare avantaj pentru proprietarii de flote dar si pentru soferi. Īn plus,timpul de raspuns scurt oferit de noul program special pentru activitatea de constructii implementat pe modelul FMX garanteaza si un consum redus de combustibil.

Bazāndu-se pe o experienta īndelungata īn proiectare si productie, traditia Volvo īn domeniul autocamioanelor pentru constructii si-a spus cuvāntul: proiectantii si designerii grupului au raspuns exact tuturor exigentelor clientilor. Rezultatul final: un camion cu o cabina cu design nou, revolutionar, oglinzi retrovizoare optimizate, bare de protectie mai robuste,o amplasare excelenta a prizei de aer a motorului si mai ales, noile faruri, ce dau un aer unic modelului FMX.
Un element definitoriu al noului Volvo FMX, grupul optic, nu este numai unic ca si concept īn domeniul camioanelor pentru constructii, dar este si extrem de avantajos pentru firmele de constructii, stiut fiind faptul ca farurile, datorita amplasarii lor, sunt printre cele mai expuse ansambluri. Acesta este format din trei parti separate, astfel ca daca un far sau un semnalizator se sparge, poate fi īnlocuit singur. Farul īncorporeaza un sistem de spalare, iar optional īntreg grupul poate fi acoperit cu o plasa amovibila care sa protejeze farul īmpotriva pietrelor. Lampile de ceata integrate īn bara frontala constituie si ele un element constructiv definitoriu al camionului.

Ramānānd la partea frontala a cabinei, aceasta dispune de o bara de protectie ranforsata cu otel formata din trei parti. Scutul de protectie al motorului este extrem de rezistent, acesta suportānd eforturi dinamice care pot atinge o sarcina egala cu jumatate din sarcina puntii fata.
Oglinzile retrovizoare sunt esentiale īn timpul manevrelor īn interiorul unui santier, trebuind sa reduca la maxim unghiurile moarte. Atunci cānd au fost reproiectate special pentru FMX, acestea au primit console mai subtiri, pentru a nu stānjeni vizibilitatea, īn schimb sunt mai robuste, o cerinta expresa a utilizatorilor.
Lansarea oficiala din primavara anului 2010 a modelului Volvo FMX a adus si primele comentarii avizate ale specialistilor din īntreaga lume. Acesta este, dupa opinia multora, cel mai avansat camion dedicat activitatii de constructii din lume, realizat īn productie de serie. Astfel, FMX este considerat deschizatorul unei noi ere īn domeniul constructiei de camioane pentru santier.

Acestea sunt īnsa numai cāteva din atuurile noii game de camioane pentru constructii de la Volvo. Īn curānd, le vom vedea la lucru si īn Romānia, si din acest motiv īn numarul viitor al revistei Masini & Utilaje vom realiza un test de santier cu primul Volvo FMX din Romānia.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI