Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Stivuitoare

CEMPS si Hyster, parteneri de încredere

17.02.2011
Mariana Patru; Madalina Dragomir
 CEMPS si Hyster, parteneri de încredere
CEMPS este unul dintre numele importante si totodata din veteranii pietei echipamentelor de ridicat si transportat din România. Distribuitor exclusiv al marcii Hyster (Nacco Industries), numarul trei la nivel mondial, Cemps comercializeaza o gama completa de echipamente ce cuprinde electro si motostivuitoare cu furci frontale sau laterale, echipamente de depozit, transpaleti hidraulici manuali si electrici, utilaje pentru manipulat containere goale/pline, dispozitive anexe acestora (catarge, diverse dispozitive cu brate pentru marfuri nepaletizate, sisteme de translatie laterala) precum si piese de schimb si accesorii pentru acestea.
Compania Cemps a fost înfiintata în anul 1996, ca dealer Fiat OM CARELLI ELEVATORI în România. Parteneriatul cu Hyster au fost puse în luna noiembrie a anului 2002, devenind dealer oficial al acestei marci începând cu data de 1 ianuarie 2003. De atunci compania s-a aflat într-un plin proces de dezvoltare, astfel ca astazi numara 80 de angajati si 9 puncte de service la nivel national.

"Politica noastra este sa fim alaturi de clienti, iar cele 9 puncte de service la nivel national sunt o parte din modul nostru de a realiza acest lucru. Un echipament de ridicat, indiferent de calitatea lui, dupa 2.000 sau 3.000 de ore de functionare daca nu beneficiaza de un service performant îsi pierde din calitate. "Am acordat o mare importanta asigurarii de servicii partenerilor nostri comerciali pentru echipamentele din dotare prin crearea unei retele de service formata din 9 puncte de service, 16 autoutilitare pentru asistenta service, peste 60% din personalul Cemps fiind implicat în aceasta activitate. Datorita rezultatelor de exceptie realizate pe piata din România Cemps a primit Diploma de excelenta Hyster pentru cel mai bun Dealer din punctul de vedere al cotei de piata. Când am început colaborarea cu Hyster în 2002, cota de piata Hyster în România era de 0.2%, iar noi am crescut acest procent la 15% în 2003" ne-a declarat domnul Nicolae Popescu, director general al Cemps.
Cu domnul Nicolae Popescu am mai stat de vorba si despre evolutia pietei de echipamente de ridicat în România, noutatile pe care Cemps le aduce pe piata în 2011 si serviciile oferite clientilor.

Masini si Utilaje: Care este istoria firmei producatoare?

Nicolae Popescu: Anul acesta Grupul Nacco împlineste 82 de ani de când se afla pe piata. Primele produse construite au fost echipamente forestiere, deoarece bazele grupului au fost puse în Oregon, Statele Unite, o zona împadurita. Grupul Nacco este format din trei divizii mari: divizia de materiale de încarcat si transportat (material handling), divizia energetica care se ocupa cu exploatarea si furnizarea de carbune centralelor energetice din sistemului energetic national din Statele Unite si o divizie mai mica specializata în productia de utilaje profesioniste pentru mari restaurante si cantine. În Europa grupul este prezent numai cu divizia de echipamente de ridicat si transportat, care se produc în trei locatii pe batrânul continent. În Marea Britanie se fabrica echipamentele frontale cu combustie interna si echipamentele electrice, adica stivuitoare diesel, GPL si electrice. În Italia exista o fabrica Nacco pentru echipamente pentru depozite, iar la Nijmegen în Olanda se produc echipamentele mari (Big Truck) destinate comercializarii catre clientii din întreaga lume. Fabrica de la Nijmegen este prima fabrica de echipamente de ridicat si transportat care a produs echipamente în Europa fiind construita de americani dupa cel de-al doilea Razboi Mondial. Politica Nacco este aceea de a avea fabrici în toate zonele lumii pentru a compensa costurile de transport, astfel ca exista 12 fabrici Nacco în întreaga lume.

M&U: Ce gama de echipamente ofera Cemps în România?

N.P: Suntem singurul brand mondial care produce si comercializeaza în fabricile proprii toata gama de echipamente de la transpaletul manual pâna la stivuitorul de containere de 54 de tone. Indiferent de tara în care se afla fiecare fabrica, aceasta dispune de tehnologia si de know-how-ul NACCO. Avem o gama completa ce porneste de la transpaleti manuali si electrici, echipamente pentru depozite, echipamente frontale care sunt dotate cu motorizare diesel, motorizare GPL sau cu tractiune electrica si big trucks-uri cu o capacitate de ridicare cuprinsa între 10 si 54 de tone.

M&U: Cum a evoluat piata stivuitoarelor din România în ultimii doi ani?

N.P: Asa cum s-a întâmplat in toate domeniile aceasta a prezentat o cadere accentuata. În anul 2008 dimensiunea de piata în România ajunsese undeva la aproximativ 3.100 de echipamente comercializate si a scazut la 900 în 2009. Anul trecut aceasta a ajuns la 1.300 de echipamente pentru anul acesta fiind preconizeaza o crestere de pâna la 1.800 de echipamente.

M&U: Exista cereri semnificative pentru stivuitoare cu motor termic?

N.P: Echipamentele dotate cu motoare termice, Diesel si GPL au aplicatii diverse. În general echipamentele dotate cu motoare Diesel sunt preferate pentru aplicatii exterioare datorita consumului redus de carburant si a autonomiei ridicate de functionare, modul de alimentare cu carburant fiind acelasi ca în cazul unui autoturism. În 100% din cazuri, conform normelor europene cu privire la Mediu, echipamentele cu motor diesel se folosesc în exterior. Hyster doteaza echipamentele cu sisteme performante de filtrare, însa niciun producator nu poate sa asigure un sistem care sa nu elimine noxe în mediul ambient. Pentru modelul Hyster Fortens de 12 tone specialistii Hyster, în colaborare cu producatorul de motoare Cumings, au reusit sa creeze un sistem de filtrare care sa asigure emisii de noxe de max. 0,2%. Echipamentele dotate cu motoare cu GPL se folosesc în aplicatiile de lucru atât la exterior cât si la interior. Acestea nu emit noxe si pot sa lucreze si în exterior unde un echipament electric nu poate sa lucreze din cauza conditiilor atmosferice. Piata este împartita în doua: aproximativ 50% din echipamentele comercializatei sunt pe combustia interna si 50 % din echipamentele comercializate sunt echipamente pentru depozite si echipamente electrice.

M&U: Pe teritoriul tarii exista 9 puncte de service Cemps. Aveti si un depozit central de piese?

N.P: Cemps este prima companie mica din România care a implementat sistemul SAP, lucru care ne permite sa gestionam foarte bine piesele de schimb la nivel national. Fiecare filiala detine un stoc performant de piese de schimb în functie de numarul, tipul si vârsta echipamentelor pe care le serviseaza. De asemenea Cemps beneficiaza de sistemul Nacco de piese de schimb care detine un depozit la Nijmegen de unde putem primi, pentru o comanda de urgenta, orice piesa în termen de 24 ore. Pentru o comanda normala de stoc termenul de livrare este de 3 zile, iar pentru un comanda unui component termenul de livrare este de 7 zile.

M&U: Care este timpul normal de interventie pentru reparatii la clienti?

N.P: În activitatea de service exista doua concepte, termenul de prezentare si termenul de efectuare a reparatiei. Cemps, prin sistemul de service creat, aproape ca a anulat termenul de prezentare acesta fiind transformat în termenul de prezentare si remediere. Dupa cum am prezentat anterior în cadrul celor 9 puncte de service dispunem atât de ateliere service cât si de magazii de piese de schimb. În momentul în care suntem informati de existenta unuei defectiuni avem capacitatea sa ne prezentam în vederea remedierii în maxim 24 ore. Daca reparatia dureaza mai mult de trei zile punem la dispozitia clientului un echipament SH echivalent astfel încât acesta sa poata sa-si desfasoare activitatea pâna la remedierea defectiunii.

M&U: Ce noutati aveti pentru 2011?

N.P: Grupul Nacco a început acum 8 ani un program de retehnologizare a echipamentelor program care continua si în conditii de criza. Pentru gama de echipamente cu combustie interna a fost realizat modelul Hyster Fortens, cel mai performant echipament din lume, acesta înlocuind vechiul model XM. Pentru acest an se preconizeaza modernizarea gamei pâna la echipamentele de 9 tone. Pentru gama de echipamente frontale electrice modernizarea presupune introducerea tehnologiei AC (tehnologia pe curent alternativ). Pentru acest an se doreste introducerea tehnologiei AC pe echipamentele electrice de pâna la 5 tone. Din punct de vedere al serviciilor aplicam un program de eficientizare a activitatii de service care sa duca la scaderea costurilor de mentenanta a echipamentelor. Foarte important este ca prin sistemul SAP suntem capabili sa punem la dispozitia clientilor istoricul functionarii fiecarui echipament cu privire la natura defectiunilor si a costurilor aferente. Anul acesta vom pune la dispozitia partenerilor nostri comerciali un sistem on line de transmitere a acestor date, care va fi posibil prin intermediul unui modul SAP, ce poate fi accesat prin intermediul unei parole specifice fiecarui client care doreste sa beneficieze de acest serviciu.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI