Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Utilaje de performanta

Liebherr lucreaza pentru metroul din Bucuresti

17.02.2011
Dan Pavel; Cornelia Rotaru
 Liebherr lucreaza pentru metroul din Bucuresti
Prin Bucuresti se deplaseaza în trafic, la rând cu celelalte autovehicule, un utilaj uimitor, si anume un excavator Liebherr pe roti. Acesta poate fi vazut nu numai pe sosea, dar si la lucru de catre majoritatea celor care locuiesc sau trec prin Bucuresti, deoarece are o misiune complicata: va ajuta la constructia lifturilor pentru batrâni si persoane cu handicap locomotor ce vor fi amplasate la fiecare intrare a metroului bucurestean. Cu o greutate operationala de peste 20 tone, aceasta masina uimitoare reprezinta cea mai noua achizitie a companiei SOMET S.A., o firma cu o traditie îndelungata în domeniul constructiei si amenajarii statiilor si tronsoanelor de metrou.
Noul Liebherr A 914 C Litronic va face impresie cu siguranta pe soselele capitalei. Este perfect adaptat acestei misiuni:  constructorul l-a dotat cu punti, fiecare cu roti duble, astfel încât greutatea sa va fi împartita pe toate cele opt roti, deci nu va afecta infrastructura rutiera. Mai mult, are o înaltime de 3,5 metri si o latime de 2,55 metri astfel ca nu va reprezenta un obstacol în trafic. Ne-am întâlnit cu domnul inginer Cristian Diaconu, seful serviciului de mecanizare al societatii SOMET chiar  la statia de metrou Republica, acolo unde se construieste deja unul din primele lifturi de acces.
Domnul Diaconu ne-a povestit "istoria" acestei achizitii considerate strategice pentru firma: "aveam nevoie de un utilaj care sa poata lucra în spatii restrânse, deoarece dupa cum stiti multe statii de metrou sunt situate asa cum este normal în zone aglomerate ale orasului. De asemenea, acesta trebuia sa sape la adâncimi de pâna la 12 metri, sa poata scoate cantitati importante de pamânt". O alegere destul de dificila, mai ales ca piata din România traditionala este obisnuita cu clasicele sisteme de sapat pe senile, atunci când este vorba de randament. Dupa o analiza atenta a ofertei de utilaje noi existenta pe piata, configuratia oferita de producatorul german Liebherr special pentru aceasta aplicatie a fost nu numai apreciata de specialistii societatii Somet, dar acestia au avut chiar si surpriza de a putea cumpara un utilaj care sa nu necesite transportul de la un punct de lucru la altul cu un trailer, ceea ce presupunea costuri suplimentare mari.

În concluzie, asa cum ne spunea domnul Diaconu, în final utilajul de la Liebherr s-a dovedit a fi o investitie buna, acesta având un randament mai mare decât s-au asteptat, lucrând la adâncimi mari, fiind manevrabil în spatii înguste si care pe deasupra se deplaseaza singur de la un punct de lucru la altul.
S.C. SOMET S.A. este o societate cu capital integral privat, fondata în anul 1991, provenita din cadrul fostei Centrale de Constructii Industriale Bucurest, CCIB grup Metrou. Este una dintre putinele firme din România care au reusit sa-si pastreze profilul de activitate, în acest caz constructia de statii de metrou. Cu eforturi destul de mari, au fost pastrati toti specialistii care au contribuit de-a lungul anilor la constructia metroului bucurestean, în prezent executând orice tip de lucrari necesare atât la constructia cât si la întretinerea statiilor, dar si la liniile de transport.
"Specificul nostru este constructia statiilor de control, dar când au fost perioade grele s-a facut orice, inclusiv cladiri de
locuinte. Avem numai oameni bine pregatiti, cu o bogata experienta" - Cristian Diaconu, sef serviciu mecanizare SOMET S.A.

M&U: Practic, ce executati în interiorul statiilor de metrou?

C.D.: Noi executam tot ce înseamna finisaje, spatii publice, spatii tehnice, partea de montaj de instalatii, automatizari, samd. De asemenea, executam lucrari destinate fundatiei de cale, montajului caii de rulare. În prezent lucram la întregirea tronsonului de la statia 1 Mai la Parcul Bazilescu.

M&U: Ce parc de utilaje aveti în dotare în prezent?

C.D.: Avem un parc format din patru macarale, dintre care un model Liebherr de 55 t care este si cea mai moderna, restul sunt un pic mai vechi, dar îsi fac treaba. Avem un excavator Liebherr A 914 C Litronic, patru încarcatoare mici, o pompa de beton si numeroase echipamente de mica mecanizare. Lucram cam cu tot ce s-ar putea numi unealta de mica mecanizare, pentru spart beton, pentru gaurit, dar si echipamente de injectat rasini poliuretanice pentru hidroizolatii. Acestea sunt absolut necesare pentru rezolvarea infiltratiilor din tunelul de metrou. Avem o experienta destul de bogata în domeniul acesta pentru ca s-a lucrat foarte mult la partea de etansare a tunelului de metrou de circa 12 ani. În acest gen de lucrari conteaza foarte mult si experienta. Aici nu exista lucrari de mântuiala, totul este facut la cele mai înalte standarde. De exemplu, anul trecut am terminat montajul scarilor de rulare la toate statiile de metrou din Bucuresti.

M&U: Parcul SOMET de utilaje de constructii nu este foarte dezvoltat, lucru normal daca tinem cont de tipul de lucrari executate. Totusi, cum ati ajuns sa achizitionati un excavator pe pneuri Liebherr A 914 C Litronic?

C.D.: Avem în derulare un contract de montaj lifturi pentru persoane cu handicap la toate statiile de metrou. Incinta în care se va sapa este foarte restrânsa si necesita un echipament cu graifer, si dupa un studiu temeinic al pietei am considerat ca excavatorul pe pneuri de la Liebherr îndeplineste toate cerintele noastre. Acest model poate ajunge cu echipamentul de graifer atasat sa sape pâna la 11 metri adâncime. De fapt, ajunge pâna la 10,5 m sub pamânt de la nivelul solului. Incinta pe care trebuie sa o excavam este destul de restrânsa pentru aceste lifturi, având dimensiuni de 4x4 m si alta posibilitate sa sapi mecanizat nu exista. Am înmatriculat utilajul si acesta se deplaseaza pe drumurile publice fara probleme, viteza sa de 20 km/h fiind suficienta pentru traficul din Bucuresti.

M&U: Cum asigurati buna functionare a utilajului?

C.D.: Cred ca trebuie sa vorbim mai întâi despre operator. Acesta a lucrat ca mecanic pe încarcator si mecanic de întretinere. La început, pentru postul de operator pe utilajului Lienherr A914 au fost trei candidati. Acestia au fost pregatiti de catre Liebherr România, la baza lor de lânga orasul Bolintin. Acesta a fost cel mai bun. De asemenea, am mai pastrat un operator, ca rezerva, în cazul în care va fi nevoie sa lucra în doua schimburi.

M&U: Ce ne mai puteti spune despre performantele utilajului din punctul dumneavoastra de vedere, al utilizatorului?

C.D.: Lucreaza de putin timp la noi, dar deja am folosit o parte dintre atasamente. Astfel daca cupa are o capacitate de 1,25 mc, graiferul are si el 0,5 mc. De asemenea, are instalatia hidraulica pregatita pentru picon sau foarfeca. Din acest motiv putem sa-l utilizam la orice tip de lucrare: la demolari, la sapaturi sau pentru spart betoane. Toate echipamentele se pot schimba rapid. Practic, poate fi pus sa realizeze lucrari de constructii serioase deoarece are o productivitate mare.

Excavator pe pneuri Liebherr A 914 C Litronic

* Greutate operationala (kg):    20.000 - 22.900
* Motor model Liebherr D 934 S, cu capacitate de 6,4 litri
* Putere motor (CP):    163
* Capacitate rezervor combustibil (l):    400
* Capacitate cupa (mc);    0,35 - 1,4 , în functie de     echipamentul de lucru ales
* Presiune maxima în circuitul hidraulic de lucru (bar):    350
* Viteza maxima (km/h):    20
* Dimensiuni de gabarit lungime x latime x înaltime (mm):    9.550 x 2.550 x 3.200
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI