Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Prezentare de gama

Wirtgen SP15 si SP25 - noua generatie de finisoare de beton multifunctionale

17.02.2011
Madalina Dragomir
 Wirtgen SP15 si SP25 - noua generatie de finisoare de beton multifunctionale
Wirtgen GmbH aduce pe piata doua noi finisoare de beton cu cofraj glisant: SP 15 si SP 25, o noua generatie inovatoare a masinilor speciale pentru lucrari de turnat beton pentru utilizari OFFSET sau INSET care se remarca prin productivitate, calitatea si rentabilitatea executiei.
SP 15 - varietate si calitatea executiei profilelor monolit
Spectrul foarte larg de utilizari al finisorului SP15 cuprinde toate domeniile de utilizare OFFSET (cofraj în exteriorul masinii) cu latimi de cofraj de pâna la 1,80 m si cu o înaltime a profilului de pâna la 1,30 m. Astfel, profile monolit cu cele mai variate forme/sectiuni constructive se pot executa cu SP 15, de exemplu: borduri si rigole, canale, rigole de drenaj, canale de cabluri, parapeti de ghidare si separatori de trafic cu armare usoara sau grea, precum si profile speciale. SP 15 poate executa de asemenea în OFFSET alei si trotuare, piste de bicicleta sau drumuri industriale înguste.

SP 25 - cea mai versatila utilizare în lucrari de beton

Si SP 25 convinge prin spectrul larg de utilizare. În utilizarea INSET (cofraj între senile) SP 25 poate executa dale de beton de drumuri cu latimi de la 1,0 m la 2,5 m sau optional pâna la 3,5 m  si grosimi pâna la 400 mm, în santier deschis sau în tunel. În sistem OFFSET poate executa parapeti de siguranta cu înaltime pâna la 2,0 m, sau borduri si rigole, canale, rigole drenaj, piste bicicleta, trotuare sau drumuri industriale cu latimi de pâna la 2,50 m.

Variante constructive pentru orice utilizare

Flexibilitatea înalta si modularitatea modelelor SP 15 si SP 25 se bazeaza pe nenumaratele posibilitati de configurare în montajul cofrajului fata de trenul de senile. Astfel se garanteaza utilizarea la capacitate maxima a masinii în orice situatie.
SP 15 este configurata pe 3 senile - 2 fata + 1 spate, în timp ce SP 25 este configurat standard cu 3 senile - 1 fata + 2 spate, dar optional se poate configura cu 4 senile. Cofrajul se poate monta oricând, pe partea dreapta sau pe stânga, atât în gabaritul masinii cât si în afara lui. În acest mod se asigura pozitionarea finisor + transportor beton pe o singura banda si sens de circulatie, eliminând manevrele si pozitiile riscante sub trafic ale transportorului de beton. Prin suspensia telescopica transversala a cofrajului (hidraulic sau mecanic) acesta se poate deplasa lateral pâna la 700 mm la SP 15 sau pâna la 1.100 mm la SP 25. Aceasta în cazul în care finisorul nu se poate pozitiona sa se deplaseze razant cu profilul de executat. Exista si executii speciale pentru deplasari mai mari cca. 2,5 m ale cofrajului fata de trenul de senile. Optional, pentru cofrajele mici, se poate monta o suspensie telescopica vertical, hidraulic cu o cursa de 400 mm, sau o telescopare mecanica speciala cu o cursa de cca. 2,0 m. În rest reglajul pe înaltime al finisorului se face prin coloanele hidraulice ale trenului de senile (cursa 1.000 mm).
Posibilitatile variate de pozitionare a senilelor la sasiu reprezinta o caracteristica determinanta a noii generatii de finisoare cu cofraj glisant. Astfel la SP 15, senilele fata (articulate cu brate oscilante) pot fi montate cu ecartament variabil (simetric sau asimetric) iar senila spate poate fi translatata pe toata latimea sasiului.
La SP 25 senila fata poate fi translatata în orice pozitie pe toata latimea masinii, iar senilele spate pot fi telescopate în exterior cu câte 600 mm. În cazul configurarii pe 4 senile la SP 25, la senilele fata (articulate cu brate oscilante) ecartamentul  poate fi variat (simetric sau asimetric).

Stabilitate. Manevrabilitate

Posibilitati variate de pozitionare a senilelor asigura stabilitatea perfecta a masinii - conditie esentiala pentru calitatea executiei. De asemenea, faptul ca toate senilele sunt si directoare asigura o manevrabilitate perfecta mai ales pentru lucru în spatii înguste.

Alimentare flexibila cu beton pentru orice utilizare

Alimentarea betonului se face în mod standard printr-o banda transportoare, dar optional, se poate utiliza o banda pliabila pentru transport sau un alimentator cu snec. Alimentatorul, banda sau snec, poate fi reglat ca pozitie - înclinatie, rotire, deplasare vertical-orizontala, hidraulic de la pupitru, astfel încât alimentarea cu beton sa fie realizata optim si în cele mai restrictive conditii de lucru, garantându-se astfel productivitatea si calitatea lucrarii.

Rapiditate = economie de timp = schimbare rapida a cofrajului

În special pe santierele din cartierele de locuit sau sate, în fata caselor, se pune problema schimbarii  profilelor de turnat de mai multe ori pe zi. Noul sistem rapid de schimbare cofraje, optional, ajuta operatorul, economiseste timp si aduce o mare flexibilitate în executia oricarui contract. Sistemul rapid, actionat hidraulic, lucreaza extrem de simplu: operatorul lasa cofrajul jos, decupleaza penele de fixare, se deplaseaza înainte, preia noul cofraj si-l fixeaza prin penele actionate hidraulic. Prin apasari de buton totul este schimbat si fixat ferm si sigur.

Trimmer pentru pregatirea perfecta a bazei de turnare

Noua generatie de finisoare poate fi dotata optional cu un tambur "trimmer" de frezare a suprafetei în fata cofrajului, realizând planarea acesteia astfel încât se asigura precizia uniformitatii profilului. Trimmer-ul, cu adâncime de taiere pâna la 150 mm, poate fi reglat hidraulic (înaltime sau înclinare), tamburul de frezare fiind executat la diferite latimi  de lucru de la 600 mm la 1.600 mm prin sectoare mecanice de prelungire.
Reducere consum combustibil:- Eco-Modus, regulator de sarcina inteligent
Datorita sistemului inteligent SPS- de conducere - control al functiunilor masinii, prin activarea ECO-MODUS, se coreleaza automat relatia sarcina - moment motor în functie de necesitatile - rezistentele momentane  de functionare, alegându-se automat domeniul cel mai economic de functionare motor. Rezultatele sunt convingatoare: reducerea consumului de combustibil si a emisiei de zgomot si gaze.
SP 15 are un motor diesel în 4 cilindri de 92 kW la 2.100 rpm, iar SP 25 un motor diesel în 6 cilindri de 118KW la 2.100 rpm. Amândoua masinile ofera o viteza de lucru de pâna la 15 m/min si de deplasare max. 35 m/min mai mari decât la vechea generatie SP150 si SP 250.

Sistem nivelare WIRTGEN: precizie extremapentru orice utilizare

Sistemul de control nivel WIRTGEN asigura precizie milimetrica de reglare automata a planeitatii si pozitionarii profilului. Sistemul de nivelare contine standard un senzor de panta; pendul electronic, 2 senzori nivel înaltime si 2 senzori de directie. Optional se poate dota cu un kit sistem 3D, construit pentru adaptarea oricarui sistem telemetric 3D standardizat din dotarea clientului.
SP25 poate fi extins optional cu senzori suplimentari de nivel si directie pentru lucru în curbe strânse.
Sistemul modular de nivelare, ofera mare flexibilitate în alegerea sistemului de referinta: sârma si tarusi de referinta sau sistem conducere 3D via laser sau satelit.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI