Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lucrari de infrastructura

Freza WIRTGEN W 250 - record mondial de putere si productivitate

17.03.2011
Madalina Dragomir
 Freza WIRTGEN W 250 - record mondial de putere si productivitate
Aparitia pe piata a frezei W 250 reprezinta un record absolut de putere: 731 kW / 994 CP. Noua freza poate de asemenea "excava" pâna la 1.200 t/h, reprezentând o capacitate de încarcare de 60 de autobasculante (20 t) pe ora. Totodata W 250 ofera o înalta flexibilitate: conceptul inovativ cu doua motoare, Dual Engine Concept de la Wirtgen, oferind posibilitatea lucrului cu un singur motor de 455 kW/618 CP pentru lucrarile mai usoare sau cu amândoua motoarele 731 kW / 994 CP pentru sarcina maxima.
De asemenea se pot utiliza 6 tamburi de frezare de latimi diferite, de la 2,20 m la 4,40 m. Pe lânga acestea sistemul inteligent de comanda - control WIRTGEN WIDRIVE, asigura economii importante de combustibil, emanare redusa de noxe si nu în ultimul rând, relaxarea operatorului în timpul lucrului.

Spectru larg de utilizare pe santierele mari

Frezarea - evacuarea cu rapiditate a suprafetelor mari la autostrazi sau aeroporturi este domeniul dedicat lui W 250. Straturile de pâna la 350 mm din asfalt sau beton sunt excavate de W 250 cu o viteza de avans mare. Pe lânga evacuarea întregului sistem rutier dintr-o singura trecere, se pot freza si straturi individuale în mod economic. Însa în toate aceste utilizari, W 250 convinge nu numai prin viteza de avans ridicata sau productivitate mare datorita enormei puteri maxime de antrenare, ci si prin sistemul inteligent de management WIDRIVE, care pune la dispozitie 3 turatii de lucru a tamburului de frezare si conceptul de antrenare cu doua motoare - Dual Engine Concept. Acestea reduc drastic costurile de exploatare pentru frezele de mare capacitate. Prin aceste concepte W 250 reprezinta practic doua masini într-una singura: pe de-o parte o freza de mare putere la capacitate maxima a celor doua motoare, pe de alta parte, clientii gasesc în W 250 si o freza medie, extrem de eficienta, care cu motorul de 455 kW/618 CP, poate executa rapid si cu costuri reduse lucrari în straturi de asfalt mai moi sau mai subtiri: covoare de uzura, asfalt drenant, etc.

Adaptare optima la conditiile santierului datorita celor 3 turatii ale tamburului de frezare
Pentru optimizarea consumului de combustibil, a capacitatii de frezare si a eficientei generale, la W 250, operatorul poate selecta din comutator de la bord, turatia tamburului de frezare convenabila pentru fiecare conditie de utilizare, astfel se pot  potrivi parametrii ideali si în timpul procesului de frezare la aparitia unor modificari în structura asfaltului, astfel încât în permanenta sa se obtina eficienta maxima. La lucrarile standard - frezare covor uzura, W 250 lucreaza cu turatia mijlocie, la motor, de 1.800 rpm, producând si o granulatie avantajoasa a materialului frezat. Pentru frezarea covoarelor subtiri, cu viteza de avans mare, se utilizeaza turatia superioara de 2.000 rpm, rezultând o foarte buna rugozitate a suprafetei frezate. Pentru capacitate maxima de frezare si costuri reduse, la excavatia totala a sistemului rutier, se alege turatia joasa de 1.600 rpm, asigurând astfel reducerea consumului de combustibil si a uzurii cutitelor de frezare. Prin corelarea celor 3 turatii de frezare selectabile cu viteza de avans se asigura un bilant de cost eficient.

Optional - 6 latimi de frezare

W 250 are latimea de frezare standard de 2,2 m, dar optional ea poate fi dotata cu tamburi de frezare cu schimbare rapida de 2,50 m, 3,10 m, 3,50 m, 3,80 m sau chiar 4,40 m latime de lucru. Pentru aceste latimi suplimentare (peste 2,20 m) pe masina se monteaza prelungirile corespunzatoare de carcasa tamburului. Prin utilizarea latimilor mari de frezare, se pot realiza eficient economic, mai ales la înlocuirea stratului de uzura, productivitati impresionante - de ex. cu tamburul de frezare de 3,80 m se poate freza pâna la 20.000 mp (cca. 5 km de banda) pe un schimb de lucru, reducând drastic timpul de obstructionare a circulatiei pentru astfel de lucrari de întretinere.

Operare simpla datorita conceptiei inteligente si ergonomiei perfecte
Noul concept de operare sprijina mecanicul si îi pune la dispozitie toate informatiile necesare. Pe lânga acest concept intuitiv de manipulare, iese în evidenta displayul multifunctional de comanda, practic o centrala de informatii pentru functionare. Acesta, împreuna cu binecunoscutul Display de nivelare LEVEL PRO se poate muta pe stânga sau pe dreapta masinii de catre operator si îi afiseaza acestuia toate datele referitoare la functionarea si lucrarile de întretinere necesare. O alta functie practica noua este protocolul de lucru pe santier: - la terminarea schimbului de lucru se raporteaza orele, tonajul frezat si numarul de autobasculante încarcate.
Numarul de comutatoare de pe panou este la W 250 minimal, datorita managementului functionarii - WIDRIVE - care preia multe actiuni ale mecanicului operator, pe care le integreaza în procesul de functionare automata. Pe aceasta baza, procesul de instruire în operare - conducere la W 250 este extrem de usor de realizat. Suplimentar, comutatoarele sunt concentrate pe grupe de functiuni simbolizate intuitiv, fara text. De asemenea pentru un control perfect al functionarii, se pot monta 2-6 camere de luat vederi, astfel ca operatorul poate supraveghea pe display pâna la sase zone de functionare, zone care altfel ar trebui controlate de muncitori auxiliari.

Aliniere - reglare automata datorita PTS

PTS - Parallel to Surface - noul concept WIRTGEN de aliniere automata a masinii paralel cu suprafata de rulare. Asezarea paralela a masinii - simplu si fara greseala - asigura calitatea lucrarilor de profilare si ajuta substantial mecanicul la frezarea benzilor adiacente. Functionarea automata preia toate manevrele pe care altfel mecanicul trebuia sa le execute singur, eliminând si corectiile inevitabile de reglare. Totul este acum simplu: operatorul apasa pe comutatorul de activare NIVELARE LEVEL PRO si imediat freza coboara cu viteza mare simultan din toate cele patru senile. Când tamburul de frezare atinge suprafata asfaltului, se reduce viteza de coborâre, tamburul de frezare intra încet în lucru, pâna când atinge adâncimea prescrisa, proportional automat pe fiecare parte conform reglajului initial, iar masina se pune în miscare cu viteza de avans corelata cu sarcina. În acest fel se obtine si o reducere a uzurii cutitelor de frezare sau se elimina chiar posibilitatea de rupere a lor la pornire (socuri).
De asemenea acest sistem de suspensie pendulara în 4 puncte cu autoreglare corelata, reduce înclinarea transversala a masinii în situatiile de lucru cu diferente mari între suprafetele de rulare a senilelor (lucru în canal frezat sau pe bordura). Aceasta asigura stabilitate frezei si confort operatorului.

ISC: control inteligent al vitezei de lucru cu tractiune maxima

ISC - Intelligent Speed Control - rezolva cele mai pretentioase si exigente lucrari de frezare în mod automat. ISC împiedica, similar cu sistemele auto, patinarea senilelor si garanteaza tractiune maxima la toate senilele pentru obtinerea capacitatii maxime posibile de frezare. Totodata se reduce uzura papucilor senilelor. ISC calculeaza si compara automat viteza fiecarei senile, mai ales în curbe, unde ia în calcul viteza senilei exterioare si unghiul de viraj. Astfel este posibil lucrul cu toate senilele motoare, mai ales în curbe cu raze mici. De asemenea reglarea automata a vitezei de avans în functie de sarcina de încarcare a motorului Diesel asigura o capacitate de frezare maxima corelata cu lucrul "linistit-cursiv" al masinii - fara socuri , trepidatii si întreruperi.

Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI