Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Statii de asfalt

Ammann reinventeaza eficienta

12.04.2011
Cornelia Rotaru; Mariana Patru
Ammann reinventeaza eficienta
Expozitia Samoter de la Verona a constituit cel mai bun moment pentru producatorii de utilaje de constructii de a arata ca cei trei ani de criza au fost numai un accident în istoria lor, iar capacitatea de a inova si de a aduce utilaje noi, mai productive, cu consumuri reduse si mai putin poluante a ramas intacta.
Producatorul elvetian de statii de asfalt si utilaje pentru constructia drumurilor, Ammann a adus la Verona o serie de noutati cu un caracter revolutionar. Astfel, statia asfalt mobila BlackMove II, cu cea mai mare capacitate de productie din lume, noi modele de finisoare, în special de dimensiuni reduse, dar si o noua generatie de materiale rezistente la abraziune, printre cele mai puternice din lume.
Gazda noastra în cadrul standului Ammann de la Samoter, domnul Marius Cozma, director general Ammann Group Romania, distribuitor al statiilor de asfalt Ammann a prezentat în exclusivitate informatii de ultima ora despre utilajele prezentate la expozitie, dar si date despre tendintele actuale ale pietei de constructii din România.

"În anul 2011 perspectivele sunt mai bune atât din punctul de vedere al vânzarilor de statii noi si deja câteva proiecte se afla în curs de derulare" -  Marius Cozma, director general Ammann Group Romania

Masini si Utilaje: Cum arata anul 2010 comparativ cu 2009, din punctul dumneavoatra de vedere?
Marius Cozma: La fel ca întreaga industrie de constructii si vânzarile de echipamente au avut de suferit în 2010 si s-au înregistrat scaderi. Statiile de asfalt nu au facut o exceptie. În schimb afacerea a mers bine, mult mai bine comparativ cu 2009 pe partea de piese de schimb, chiar în conditiile în care o treime din statii au fost oprite. Datorita experientei acumulate de-a lungul anilor am reusit sa crestem volumul de vânzari de piese de schimb si service. În 2011 perspectivele sunt mai bune atât din punctul de vedere al vânzarilor de statii noi si deja câteva proiecte se afla în curs de derulare.  

M&U: Care sunt cele mai solicitate modele de statii de asfalt în România?
M.C: În România cele mai vândute sunt statiile de 160 tone. O statie de asfalt functioneaza foarte eficient daca este utilizata în proportie de 75-90 % din capacitatea ei maxima, iar o statie de 160  tone acopera nevoile unei societati de constructii românesti de nivel mediu. Sunt destul de putine statii cu capacitati mari de 200, 240 sau de 320 tone în tara. Exista de asemenea cerere mare si pentru statiile de capacitate mai mica, de 80 de tone, care sunt folosite pentru drumurile judetene si comunale. Acestea sunt în special statii mobile care pot fi relocate într-un timp foarte scurt, statii instalate complet pe sasiu, care nu necesita infrastructura si pot fi operate foarte simplu. 

M&U: Ce înseamna o statie Ammann mobila? Cât este de usor de montat, demontat si relocat?
M.C: Statiile mobile, cele de capacitate mica sunt configurate prin doua transportoare, doua trailere pe care este instalata toata statia plus înca un trailer cu echipamentele suplimentare, siloz de filler si alte accesorii ale statiei. Practic cu trei camioane se poate reloca statia. Durata de montare si punere în functiune în noua locatie nu depaseste trei- patru zile, în functie si de experienta echipei de instalare. Prima instalare o face  echipa Ammann cu ajutorul personalului clientului, se face practic instructajul pentru a se ocupa apoi singuri de relocarea statiei.
Statiile de 160 tone sunt configurate sub forma a 6 trailere pe care sunt instalate componentele statiei plus doua trailere separate cu accesoriii. Timpul de demontare si montare nu depaseste o saptamâna.  Nu este nevoie decât de capete tractor care se monteaza la trailer.
Toate statiile sunt produse în varianta fixa cât si în varianta semi mobila. Marele avantaj al acestora este ca au capacitati de stocare mult mai mari, neexistând limitarile datorate gabaritului pentru transport pe sosea si pot fi operate mult mai usor fata de cele mobile. Exista o libertate mai mare de a produce asfalt. Pentru cele mobile, care au capacitati de stocare mai mici este foarte importanta calitatea materialelor înca din predozare, de la cariera, sa vina materialele cu aceeasi calitate astfel încât sa poata asigura o continuitate a procesului de productie de asfalt.
Statiile mobile produc un singur tip de asfalt, iar cele fixe pot produce 2, 3 tipuri de asfalt concomitent având silozurile de stocare de asfalt pe mai multe compartimente.
Indiferent ca sunt statii fixe sau mobile, componentele principale respectiv tamburul uscator, arzatorul, ciurul, mixerul, filtrul sunt toate de provenienta Ammann Elvetia. 

M&U: La expozitia Samoter Ammann a prezentat o serie de statii de asfalt care folosesc pâna la 50 % material reciclat. În România au existat cereri pentru astfel de utilaje?
M.C: Viitorul va fi în mod sigur al statiilor care pot prelucra si asfaltul frezat, în masura în care vom avea aceste cantitati de material frezat. În România ne aflam înca într-o faza incipienta a drumurilor, dar în câtiva ani în mod sigur vor aparea cantitatile de material frezat care vor trebui reutilizate în procesul de productie, acesta constituind un avantaj si pentru clientii nostri, costurile fiind mult mai mici. 
Ammann a dezvoltat aceasta tehnologie de utilizare a asfaltului reciclat în tambur în procent de maxim 50. Practic se mai fac corectii cu bitum si filler si se foloseste în totalitate asfalt reciclat. Este adevarat ca pentru aceasta este nevoie de un laborator foarte bun lânga statia de asfalt care sa poata tot timpul sa adapteze reteta în functie de materialul care intra.
O alta noutate este arzatorul pentru calitati diferite de combustibil. Nu mai suntem legati de un combustibil de o anumita vâscozitate sau o anumita calitate. Sistemul de injectie al combustibilului este complet nou si poate fi folosit pentru combustibili de calitate foarte proasta, asa cum, din pacate se folosesc în România si la care arzatoarele normale nu fac fata cu succes, necesitând multe operatiuni de înlocuire a duzelor si a pompelor de înalta presiune. Acest sistem este deja în curs de brevetare si vom putea oferi aceste arzatoare pentru piata româneasca.

M&U: Printre noutatile prezentate de Ammnann la Verona s-a numarat si un material nou, foarte rezistent la abraziune.
M.C: Este un material nou rezistent la abraziune, Amdurit, un patent al Ammann. Este destinat în principal acoperirii unor suprafete. Ceea ce este special la acest material este rezistenta la uzura, de 6 ori mai mare decât a otelului normal. Suprafetele de abraziune trebuie înlocuite la un anumit interval de timp. De exemplu la iesirea din tamburul uscator pe unde trec toate agregatele în mod normal, cam la 150.000 de tone este nevoie ca acest blindaj sa fie înlocuit. De obicei, în cadrul reviziilor de iarna se înlocuieste toata aceasta protectie. Utilizând noul material perioada de înlocuire creste la 5 sau chiar 6 ani, ceea ce pentru client înseamna reducerea costurilor.  

M&U: Care este aria de acoperire a service-ului Ammann în România?
M.C: Service-ul Ammann acopera întreg teritoriul tarii. Piesele de schimb le furnizam din depozitul nostru din Bucuresti, iar atunci când aceste piese nu sunt disponibile, sunt aduse din depozitul central din Germania direct la client, fara sa mai treaca pe la noi pentru a scurta timpul de imobilizare al statiei. 
Punem un accent foarte mare pe inspectiile preventive de întretinere. În fiecare toamna acordam clientilor o inspectie completa gratuita în urma careia le facem o evaluare a pieselor de schimb necesare.

Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI