Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Renault Trucks@Samoter 2011

De la OptiFuel la Clean Tech

12.04.2011
Gheorghe Apostol; Madalina Dragomir
De la OptiFuel la Clean Tech
Prin standul sau în totalitate  si camionele expuse, producatorul francez Renault Trucks a prezentat vizitatorilor expozitiei Samoter solutiile sale si tehnologiile pe care grupul le va utiliza pentru a îndeplini viitoarele norme de poluare Euro 6. Desi aparent o problema stringenta, nu este preocuparea centrala a grupului, acest lucru fiind evident prin organizarea standului.
Astfel, reducerea drastica a consumului de combustibil si promovarea energiilor alternative sunt doua dintre obiectivele importante pe care Renault Trucks urmareste sa le atinga în perioada urmatoare.

Reducerea consumului de carburant reprezinta cu adevarat un obiectiv important în strategia Renault Trucks, acesta concretizâdu-se într-un pachet de solutii eficiente propus transportatorilor rutieri din întreaga lume, numit Optifuel. Si cum viitorul se anunta a fi mai curat si cu norme de poluare din ce în ce mai dure, Renault Trucks are deja în lucru o noua serie de sisteme de propulsie ce folosesc alte surse de energie decât combustibilii fosili, masinile de acest tip prezentate în cadrul expozitiei de la Samoter purtând numele generic de  vehicule Clean Tech.
Optifuel Solutions este o oferta de produse si servicii care vine în ajutorul companiilor, pentru ca acestea sa economiseasca combustibili si sa reduca pe termen lung nivelul cheltuielilor legate de consum. Aceasta oferta îmbina atât elemente tehnice cât si servicii si cuprinde cele mai bune tehnologii Renault, pornind de la motoarele Euro 4&5 cu tehnologie SCR, cutiile de viteze automate Optidriver sau Optitronic, accesoriile special create pentru reducerea consumului cum ar fi deflectoarele de vânt cu geometrie speciala, piesele de schimb originale Renault, concepute pentru a asigura un consum minim si eficienta maxima sau sistemul OptiTrack, prezentat în premiera la IAA Hanovra în 2010. 

OptiTrack este un sistem unic ce permite transformarea prin apasarea unui simplu buton a unui camion cu tractiune 4x2 într-unul cu tractiune integrala. În cadrul Samoter a fost prezentat un camion standard Renault Premium Lander 4x2, care a fost modificat cu ajutorul tehnologiei OptiTrack. Acesta poate deveni atunci când este necesar un camion  4x4, evitându-se dezavantajele constructive ce apar în cazul unui vehicul cu tractiune integrala, care are sarcina utila diminuata si un consum crescut de carburant fata de modelul cu tractiune pe o singura punte. Rezultatele vorbesc de la sine: prin utilizarea OptiTrack, Renault Trucks a reusit sa creasca sarcina utila cu 490 kg si sa reduca consumul cu 10%. Gama de camioane pentru constructii a fost completata cu camioanele Renault Kerax, care se bucura de reputatia de a fi vehiculul perfect pentru cele mai grele santiere de constructii.

Standul Renault Trucks, cu o suprafata mare, a gazduit si modele cum ar fi Renault Master sau Renault Maxity Midlum. Si cum francezii de la Renault se dovedesc a avea în sânge dorinta de a fi primii, standul a avut un loc special amenajat pentru vehiculele Renault Sherpa care au participat la expeditia Cape si care, mai nou, participa la raliul Dakar. 
Nici vehiculele cu propulsie alternativa nu au lipsit din stand, modelul Renault Premium Distribution Hybrys Tech Truck aducând o reducere a consumului de carburant de 30% si o scadere a noxelor eliberate în atmosfera de 20%, primele masini de acest gen fiind exploatate în conditii de lucru împreuna cu Colas (un furnizor de materiale de constructii). Renault Trucks intentioneaza sa devina principalul producator de vehicule fara emisii de dioxid de carbon la nivel mondial, iar modelul Maxity, prezent la rândul lui în stand, reprezinta deocamdata vârful de lance ce va fi produs pentru mai multe tari din Europa si pentru Statele Unite.
Am profitat de prezenta domnului  Stefano Chmielewski, Presedintele Renault Trucks, pentru a vorbi despre modul în care crede ca va evolua piata transporturilor din România:

M&U: Referitor la Europa de Est. Credeti ca în acest an va exista o crestere a cifrei de afaceri pe aceste piete?
S.C.: Da, desigur. Pietele din Europa de Est încep sa dea semne de revigorare. România începe sa revina, încet dar sigur, iar alte tari din zona au deja o crestere remarcabila pe segmentul transporturilor.

M&U: Vorbind strict despre piata din România, în ceea ce priveste domeniul constructiilor cum evolueaza lucrurile din punctul de vedere al transportului de materiale?
S.C.: Din pacate, înca nu exista rezultate satisfacatoare pe acest segment. Pozitia strategica a Renault Trucks în ceea ce priveste România este urmatoarea: este a doua tara din cele nou-intrate în comunitatea europeana în termeni de populatie si potential. Criza a afectat destul de grav România, dar aceasta ramâne totusi a doua piata ca importanta în acest domeniu. 
Ne intereseaza în mod special dezvoltarea României, avem în vedere sa facem investitii, vom deschide noi concesionari, von crea noi locuri de munca si ne vom pregati pentru revenirea pietei la un nivel acceptabil. Piata româneasca are pe termen lung potentialul de a atinge dezvoltarea din anii 2007-2008 si chiar mai mult.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI