Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Mitsubishi Fuso Canter EEV

Investitii într-un viitor verde

12.04.2011
Dan Pavel; Marcella Dragan
Investitii într-un viitor verde
Istoria CANTER începe în anul 1963, atunci când primul camion cu o capacitate cargo de 2 tone, modelul T720, a parasit fabrica din Japonia. De atunci, aceasta serie usoara de camioane de la Mitsubishi a fost produsa cu mult succes pe toate meridianele. În Europa, fabrica de la Tramagal, Portugalia produce înca din anul 1980 o medie de 15.000 de unitati pe an. Colaborarea cu grupul DaimlerChrysler, care a devenit din anul 2005 actionar majoritar, s-a dovedit a fi benefica, în anul 2010 modelul Fuso înregistrând un maxim istoric pe piata din Europa, cu o cota de 14,4% din totalul vânzarilor din clasa sa
Pozitionat între clasa mica de la Mercedes, reprezentata prin modelul Sprinter si Atego, Canter este considerat cel mai eficient camion usor din lume. Astfel, varianta lansata în anul 2010 a modelului Canter EEV s-a concentrat pe trenul de putere. Noul motor turbo- diesel cu 4 cilindri, cu o capacitate cilindrica de 3,0 litri si o putere de 175 CP este mai ecologic ca niciodata, iar toate versiunile modelului Fuso Canter sunt de acum în conformitate cu standardele de emisii EEV. Prin combinatia dintre tehnologia BlueTec, reducerea catalitica selectiva, recircularea gazelor evacuate si filtru de particule diesel acest camion beneficiaza de cele mai avansate niveluri tehnologice din clasa sa.
Motorul acopera tot spectrul de greutate al modelelor Canter de la 3,5 la 7,5 tone. Astfel, Fuso Canter EEV este primul camion din categoria sa dotat cu un motor compact, ecologic si extrem de eficient care sa fie potrivit pentru toata gama de modele. Disponibil în trei variante de putere, acest motor este cu adevarat deosebit: pe lânga nivelul redus al emisiilor pentru toate cele trei variante în conformitate cu nivelul EEV, prezinta de asemenea un cuplu de torsiune impresionant înca de la cele mai scazute niveluri ale turatiilor, dar si performante superioare de lucru, cu un consum redus.

Camioanele folosite în domeniul constructiilor sunt supuse unor încarcaturi extrem de mari conditii meteorologice extreme, mizerie, drumuri dificile, terenuri inaccesibile, permanent încarcate la o limita critica si o întretinere neregulata a vehiculului. Mai presus de orice, în aceste conditii, este nevoie de un vehicul care sa suporte un volum de material extrem de mare, cu o tehnologie robusta, o sarcina utila mare, un prag de încarcare mic, o tractiune puternica, roti duble, o buna manevrabilitate, dimensiuni compacte, osii puternice, dar si cu o constructie ergonomica. Desi vorbim de un camion relativ mic, acesta este mediul ideal pentru Canter sa-si demonstreze valoarea: conform studiilor facute de catre producator, sunt necesare mai putine transporturi datorita capacitatii crescute de încarcare, fata de alte modele similare ca si capacitate. 
Facut pentru a lucra în spatii înguste sau în interiorul marilor aglomerari urbane, structura sa robusta duce la o uzura redusa. Spatiul de încarcare este mai mare chiar daca dimensiunile vehiculului sunt mai reduse si datorita motoarelor fiabile si economice, costurile de întretinere sunt reduse. Cu cea mai mare sarcina utila pentru segmentul de 7,5 t, Canter ofera o rezerva suficienta a capacitatii de încarcare în orice situatie. 

Tehnologia BlueTec de la Mercedes este folosita extrem de eficient de catre motoarele Fuso Canter. Injectia de AdBlue în fluxul de gaze evacuate transforma oxizii de nitrogen toxici din acestea în nitrogeni inofensivi si vapori de apa, fiind absolut necesara pentru a obtine un grad redus de poluare. În functie de utilizare, consumul de AdBlue este aproximativ egal cu 1% din consumul de combustibil sau chiar mai putin. Umplerea rezervorului special cu 12 litri de AdBlue devine astfel suficient pentru  parcurgerea unei distante maxime de 8.000 km. Parcurgând un numar mediu de kilometri, soferul unui Fuso Canter cu o putere de 175 CP va trebui sa alimenteze cu AdBlue în medie de patru ori pe an.
Datorita combinatiei cu tehnologia BlueTec cu reductie catalitica selectiva, recircularea gazelor evacuate si filtru de particule, versiunea de top a modelului Fuso Canter nu numai ca reuseste sa îndeplineasca nivelurile de emisii EEV,  dar stabileste si noi standarde, iar numerosi experti considera combinarea acestor trei elemente vitala pentru a putea face fata standardelor viitoare de emisii Euro 6.

Modelul Fuso Canter se prezinta în patru clase de greutate care variaza între 3,5 si 7,5 t. Datorita constructiei masive si a componentelor durabile, modelul Fuso Canter ofera si posibilitatea de a i se suplimenta greutatea pentru atunci când nu opereaza pe drumurile publice. În cazul în care sarcina utila se dovedeste a fi insuficienta, toate vehiculele Fuso Canter pot remorca un trailer de pâna la 3,5 t, ceea ce reprezinta un real avantaj pentru versiunile usoare de 3,5 tone. Fuso Canter este de asemenea disponibil în sapte variante de ampatamente care variaza între 2.500 si 4.470 mm. 
Varianta hibrida a acestui camion compact este vânduta în Japonia de aproape cinci ani. Utilizând sistemul de alimentare mixta paralela, care presupune functionarea în tandem a unui motor electric pe lânga cel clasic, diesel, Fuso Canter Eco Hibrid a fost printre primele vehicule din lume de acest tip produse în serie. Aproximativ 1.000 de vehicule standard Fuso Canter Eco Hibride au fost vândute având instalat sistemul de actionare hibrid, dintre acestea 896  de unitati în Japonia. În Europa,10 unitati de Canter Eco Hybrid au facut obiectul unui test de scara larga pentru clienti, desfasurat în Londra care a început la jumatatea anului 2008 si se desfasoara pe o perioada de trei ani.
Succesul înregistrat cu acest model cu propulsie hibrida este imens, iar rezultatele din punctul de vedere al cantitatii de noxe eliberate în atmosfera sunt extrem de pozitive, iar grupul propulsor al acestei masini este considerat deja un exemplu în ceea ce priveste productia viitoare a motoarelor care vor îndeplini normele de poluare EURO 6. Astfel, aceste motoare vor avea înglobate atât sistemele EGR cât si actualele sisteme SCR BlueTec de la Mercedes, filtrul final DPF (Diesel Particle Filter) asigurând un grad de poluare care se va încadra cu succes chiar si în cele mai restrictive norme ale viitorului.

FISA TEHNICA
Cea mai recenta generatie de motoare Fuso Canter EEV poarta denumirea 4P 10:
* capacitate cilindrica de 3 litri, putere de 130 CP la 3.500 rpm, cuplu maxim de 300 Nm la 1.300-3.000 rpm disponibil pentru modelele Canter cu o greutate bruta între 3,5 si 5,5t.
* capacitate cilindrica de 3 l, putere de 145 CP la 3.500 rpm, capacitate cilindrica de  370 Nm la 1.600-2.600 rpm disponibil pentru vehiculele Canter cu o greutate bruta între 3,5 si 7,5 tone.
* capacitate cilindrica de 3 l, putere de 175 CP la 3.500 rpm, capacitate cilindrica de  430 Nm la 1.600-2.800 rpm disponibil pentru vehiculele Canter cu o greutate bruta între 6,5 si 7,5 tone
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI