Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Mitsubishi Fuso Canter EEV

Investitii īntr-un viitor verde

12.04.2011
Dan Pavel; Marcella Dragan
Investitii īntr-un viitor verde
Istoria CANTER īncepe īn anul 1963, atunci cānd primul camion cu o capacitate cargo de 2 tone, modelul T720, a parasit fabrica din Japonia. De atunci, aceasta serie usoara de camioane de la Mitsubishi a fost produsa cu mult succes pe toate meridianele. Īn Europa, fabrica de la Tramagal, Portugalia produce īnca din anul 1980 o medie de 15.000 de unitati pe an. Colaborarea cu grupul DaimlerChrysler, care a devenit din anul 2005 actionar majoritar, s-a dovedit a fi benefica, īn anul 2010 modelul Fuso īnregistrānd un maxim istoric pe piata din Europa, cu o cota de 14,4% din totalul vānzarilor din clasa sa
Pozitionat īntre clasa mica de la Mercedes, reprezentata prin modelul Sprinter si Atego, Canter este considerat cel mai eficient camion usor din lume. Astfel, varianta lansata īn anul 2010 a modelului Canter EEV s-a concentrat pe trenul de putere. Noul motor turbo- diesel cu 4 cilindri, cu o capacitate cilindrica de 3,0 litri si o putere de 175 CP este mai ecologic ca niciodata, iar toate versiunile modelului Fuso Canter sunt de acum īn conformitate cu standardele de emisii EEV. Prin combinatia dintre tehnologia BlueTec, reducerea catalitica selectiva, recircularea gazelor evacuate si filtru de particule diesel acest camion beneficiaza de cele mai avansate niveluri tehnologice din clasa sa.
Motorul acopera tot spectrul de greutate al modelelor Canter de la 3,5 la 7,5 tone. Astfel, Fuso Canter EEV este primul camion din categoria sa dotat cu un motor compact, ecologic si extrem de eficient care sa fie potrivit pentru toata gama de modele. Disponibil īn trei variante de putere, acest motor este cu adevarat deosebit: pe lānga nivelul redus al emisiilor pentru toate cele trei variante īn conformitate cu nivelul EEV, prezinta de asemenea un cuplu de torsiune impresionant īnca de la cele mai scazute niveluri ale turatiilor, dar si performante superioare de lucru, cu un consum redus.

Camioanele folosite īn domeniul constructiilor sunt supuse unor īncarcaturi extrem de mari conditii meteorologice extreme, mizerie, drumuri dificile, terenuri inaccesibile, permanent īncarcate la o limita critica si o īntretinere neregulata a vehiculului. Mai presus de orice, īn aceste conditii, este nevoie de un vehicul care sa suporte un volum de material extrem de mare, cu o tehnologie robusta, o sarcina utila mare, un prag de īncarcare mic, o tractiune puternica, roti duble, o buna manevrabilitate, dimensiuni compacte, osii puternice, dar si cu o constructie ergonomica. Desi vorbim de un camion relativ mic, acesta este mediul ideal pentru Canter sa-si demonstreze valoarea: conform studiilor facute de catre producator, sunt necesare mai putine transporturi datorita capacitatii crescute de īncarcare, fata de alte modele similare ca si capacitate. 
Facut pentru a lucra īn spatii īnguste sau īn interiorul marilor aglomerari urbane, structura sa robusta duce la o uzura redusa. Spatiul de īncarcare este mai mare chiar daca dimensiunile vehiculului sunt mai reduse si datorita motoarelor fiabile si economice, costurile de īntretinere sunt reduse. Cu cea mai mare sarcina utila pentru segmentul de 7,5 t, Canter ofera o rezerva suficienta a capacitatii de īncarcare īn orice situatie. 

Tehnologia BlueTec de la Mercedes este folosita extrem de eficient de catre motoarele Fuso Canter. Injectia de AdBlue īn fluxul de gaze evacuate transforma oxizii de nitrogen toxici din acestea īn nitrogeni inofensivi si vapori de apa, fiind absolut necesara pentru a obtine un grad redus de poluare. Īn functie de utilizare, consumul de AdBlue este aproximativ egal cu 1% din consumul de combustibil sau chiar mai putin. Umplerea rezervorului special cu 12 litri de AdBlue devine astfel suficient pentru  parcurgerea unei distante maxime de 8.000 km. Parcurgānd un numar mediu de kilometri, soferul unui Fuso Canter cu o putere de 175 CP va trebui sa alimenteze cu AdBlue īn medie de patru ori pe an.
Datorita combinatiei cu tehnologia BlueTec cu reductie catalitica selectiva, recircularea gazelor evacuate si filtru de particule, versiunea de top a modelului Fuso Canter nu numai ca reuseste sa īndeplineasca nivelurile de emisii EEV,  dar stabileste si noi standarde, iar numerosi experti considera combinarea acestor trei elemente vitala pentru a putea face fata standardelor viitoare de emisii Euro 6.

Modelul Fuso Canter se prezinta īn patru clase de greutate care variaza īntre 3,5 si 7,5 t. Datorita constructiei masive si a componentelor durabile, modelul Fuso Canter ofera si posibilitatea de a i se suplimenta greutatea pentru atunci cānd nu opereaza pe drumurile publice. Īn cazul īn care sarcina utila se dovedeste a fi insuficienta, toate vehiculele Fuso Canter pot remorca un trailer de pāna la 3,5 t, ceea ce reprezinta un real avantaj pentru versiunile usoare de 3,5 tone. Fuso Canter este de asemenea disponibil īn sapte variante de ampatamente care variaza īntre 2.500 si 4.470 mm. 
Varianta hibrida a acestui camion compact este vānduta īn Japonia de aproape cinci ani. Utilizānd sistemul de alimentare mixta paralela, care presupune functionarea īn tandem a unui motor electric pe lānga cel clasic, diesel, Fuso Canter Eco Hibrid a fost printre primele vehicule din lume de acest tip produse īn serie. Aproximativ 1.000 de vehicule standard Fuso Canter Eco Hibride au fost vāndute avānd instalat sistemul de actionare hibrid, dintre acestea 896  de unitati īn Japonia. Īn Europa,10 unitati de Canter Eco Hybrid au facut obiectul unui test de scara larga pentru clienti, desfasurat īn Londra care a īnceput la jumatatea anului 2008 si se desfasoara pe o perioada de trei ani.
Succesul īnregistrat cu acest model cu propulsie hibrida este imens, iar rezultatele din punctul de vedere al cantitatii de noxe eliberate īn atmosfera sunt extrem de pozitive, iar grupul propulsor al acestei masini este considerat deja un exemplu īn ceea ce priveste productia viitoare a motoarelor care vor īndeplini normele de poluare EURO 6. Astfel, aceste motoare vor avea īnglobate atāt sistemele EGR cāt si actualele sisteme SCR BlueTec de la Mercedes, filtrul final DPF (Diesel Particle Filter) asigurānd un grad de poluare care se va īncadra cu succes chiar si īn cele mai restrictive norme ale viitorului.

FISA TEHNICA
Cea mai recenta generatie de motoare Fuso Canter EEV poarta denumirea 4P 10:
* capacitate cilindrica de 3 litri, putere de 130 CP la 3.500 rpm, cuplu maxim de 300 Nm la 1.300-3.000 rpm disponibil pentru modelele Canter cu o greutate bruta īntre 3,5 si 5,5t.
* capacitate cilindrica de 3 l, putere de 145 CP la 3.500 rpm, capacitate cilindrica de  370 Nm la 1.600-2.600 rpm disponibil pentru vehiculele Canter cu o greutate bruta īntre 3,5 si 7,5 tone.
* capacitate cilindrica de 3 l, putere de 175 CP la 3.500 rpm, capacitate cilindrica de  430 Nm la 1.600-2.800 rpm disponibil pentru vehiculele Canter cu o greutate bruta īntre 6,5 si 7,5 tone
Anul XIII, nr. 146, apr 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Supliment M&U, Aprilie 2018
 
Aprilie 2018

Truck Power, Martie 2018
 
Truck Power, Martie 2018

NEXT AUTO, Februarie 2018
 
NEXT AUTO, Februarie 2018
 




 
 

PARTENERI