Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Interviu VIP

Volvo Trucks - calitatea îmbraca diferite forme

12.04.2011
Dan Pavel; Mariana Patru
Volvo Trucks - calitatea îmbraca diferite forme
Istoria unui constructor de camioane începe cu primul model iesit din fabrica, cu primele inventii si mai ales, cu primele vânzari. Dar cum arata un producator dupa 84 de ani de productie neîntrerupta, de dezvoltare, si mai ales de inovatie? Daca esti la început, este imposibil sa stii ce se va întâmpla într-o perioada atât de lunga, dar daca te numeri printre cei care pot povesti despre o istorie lunga si de succes?
Istoria Volvo Trucks Corporation a început în anul 1927, iar muzeul din Goteborg pastreaza cele mai vechi modele de camioane  acest lucru permitându-ne sa vedem cât de mult a evoluat tehnologia, pâna la minunatele masini din prezent. Însa daca vorbim de Volvo, un lucru a ramas neschimbat în toti acesti ani: pasiunea pentru inovatie, calitatea lucrului bine facut, grija pentru siguranta oamenilor din camion sau de pe strada, grija fata de mediul înconjurator.

Aceste valori sunt transmise nu numai prin ceea ce produc, dar si prin oamenii care lucreaza pentru Volvo, oameni de pe toate continentele. Este o placere sa stai de vorba cu cei cu adevarat convinsi de ceea ce au  de spus, convinsi de ceea ce fac si mai ales, mândri ca fac parte din comunitatea Volvo. 
Daca domnul Christian Coolsaet, Managing Director Volvo Romania este un nume bine cunoscut printre transportatorii din România si acest lucru se datoreaza în primul rând stilului direct cu care abordeaza orice întrebare, oricât de grea ar fi. O caracterizare ce poate fi atribuita si autocamioanelor Volvo, care au reusit prin modelul FMX destinat constructiilor sa sintetizeze dorintele transportatorilor din întreaga lume sub o singura capota.

Christian Coolsaet, Managing Director Volvo Romania: "suntem foarte creativi în gasirea solutiilor adecvate pentru a oferi clientilor timpi redusi de livrare" 
Masini si Utilaje: Sa vorbim de pozitia companiei Volvo România din anii 2009, 2010 si de ce nu, chiar 2011.
Christian Coolsaet: 2009 a fost un an istoric pentru întreaga piata europeana a camioanelor, având în vedere scaderea înregistrata. În schimb, anul 2010 a adus o dublare a vânzarilor de camioane noi si per total am vândut 315 camioane noi Volvo, în România. 
Eu sunt foarte încântat de faptul ca am reusit sa facem o treaba foarte buna în sectorul camioanelor rulate. În 2009 si 2010 afacerea a fost mentinuta la un nivel bun, deoarece am facut fata provocarilor si am gasit noi proprietari pentru camioanele folosite. În prezent, ne situam pe un trend ascendent, cresc si vânzarile de camioane noi, si în plus continuam sa mergem foarte bine cu vânzarea de camioane uzate.

M&U: Noul model pentru constructii FMX a fost lansat si în România si poate fi livrat în doua saptamâni prin programul Volvo FMX Xpress. Care este situatia stocurilor de camioane noi?
C.C: Voi pune în aplicare lectia de management pe care am învatat-o din proprie experienta. Una din cele mai mari probleme cu care ne-am confruntat în România au fost stocurile prea mari. De aceea de acum vom fi extrem de prudenti si vom vedea daca se merita sa mai tinem stocuri. 
Am încercat totdeauna sa facem fata provocarii de a mentine timpii de livrare cât mai scurti pentru a evita costurile generate de productia pe stoc, iar FMX Xpress este exemplul clar atunci când vine vorba de gasirea solutiilor creative necesare pentru a nu mai avea nevoie de stocuri, care produc costuri suplimentare, dar în acelasi timp reusim sa mentinem timpii de livrare scurti. Exceptând cele 5 unitati demo, nu vom avea stocuri pentru FMX, dar avem solutii adecvate pentru a oferi clientilor timpi redusi de livrare. 

M&U: Cât de tentant este pachetul FMX Xpress din punctul de vedere al transportatorilor rutieri din domeniul constructiilor?
C.C: Daca ne gândim la oferta FMX Xpress ca un pachet, pot spune ca a fost testat si pe alte piete din Europa Centrala si de Sud-Est pentru a vedea care sunt specificatiile cele mai solicitate de catre clienti. Astfel am reusit sa integram în noul FMX cam 99% din caracteristicile cele mai comune pe care cineva le poate cere pentru o aplicatie de santier ce presupune basculare. 
În ceea ce priveste sasiul camioanelor, piata a înregistrat o evolutie în timpul crizei, în sensul ca se axeaza mai mult pe specificatii unificate, si ca sunt din ce în ce mai putine sasiurile extrem de specializate. Acest lucru ne ofera si noua producatorilor posibilitatea de a furniza timpi de livrare mai scurti pentru ca avem specificatii mult mai uniformizate în sistemul de productie.

M&U:  Care sunt solutiile pe care Volvo le ofera clientilor, ca raspuns la pretul din ce în ce mai crescut al carburantilor?
C.C: Costurile determinate de cresterea pretului combustibililor sunt importante pentru noi toti. 
Din acest punct de vedere este o provocare pentru noi sa ne ajutam clientii. Sunt foarte mândru pentru ca echipa mea înca din 2010 a facut un tur complet în 15 orase diferite, unde au avut loc discutii despre eficienta consumului de combustibil. Acest lucru s-a întâmplat într-o perioada în care pretul combustibilului, comparativ cu cel din prezent era mult mai scazut, dar ne-am dat seama ca acesta reprezinta un element esential pentru clientii nostri si pentru profitul afacerii lor. Am facut alegerea corecta anul trecut când nu am vorbit de produs, ci de eficienta consumului de combustibil pentru a ne ajuta clientii sa gaseasca solutiile potrivite pentru a obtine profit.
Discutiile referitoare la supravegherea consumului de combustibil vor continua si anul acesta, dar cu un mesaj mult mai puternic.
Este de asemenea un adevar faptul ca o cerere din ce în ce mai mare de combustibil vine din tarile cu economii emergente asa cum este cazul Chinei. Sursele actuale de energie nu ne vor ajunge pentru totdeauna ceea ce înseamna ca misiunea noastra este sa reducem consumul energetic cât de mult posibil si sa cautam solutii alternative. Noi am fost proactivi în gasirea diferitelor modalitati de a reduce costurile legate de combustibili.

M&U: Ce asteptari aveti de la 2011 comparativ cu 2010?
C.C: 2009 si 2010 au fost niste ani extrem de dificili si cred ca ce era mai rau a trecut. Piata a suferit o cadere destul de mare, dar de acum putem urca din nou. Nu cred ca aceasta ascensiune va fi la fel de rapida ca cea din trecut, dar pas cu pas situatia pe piata se va îmbunatati pentru toata lumea, vor creste profiturile clientilor nostri ceea ce va genera cresteri ale pietei si un sistem de creditare mai sanatos pentru camioanele preluate în sistem leasing. 2011 va fi unul pozitiv din toate punctele de vedere ale unei afaceri.

M&U: S-a simtit o schimbare pe piata în primele luni ale acestui an?
C.C: Ceea ce pot spune este ca numarul comenzilor este încurajator. Vom încerca în continuare sa echilibram vânzarile de camioane folosite cu cele de camioane noi.

M&U:  Volvo Financial Leasing va ajuta sa sporiti volumul vânzarilor?
C.C: Compania noastra de finantare a fost alaturi de noi pâna acum si va fi si pe viitor. Criza economica a avut un impact asupra activitatii, dar, evident, compania se afla aici ca sa ramâna, sa îsi extinda portofoliul si oferta de produse pentru clientii Volvo.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI