Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Interviu VIP

BRD Sogelease - un partener de cursa lunga

12.05.2011
BRD Sogelease - un partener de cursa lunga
BRD Sogelease IFN S.A. este subsidiara de leasing a societatii BRD - Groupe Société Générale, ca marime a doua banca comerciala din România. Înca de la înfiintarea sa în 2001, BRD Sogelease IFN S.A. s-a dovedit a fi un partener solid, asigurând interesele si nevoile financiare ale unei game largi de clienti, precum marile corporatii, întreprinderile mici si mijlocii, persoane desfasurând profesiuni liberale si persoane fizice.
Calitatile sale de partener financiar de încredere sunt confirmate odata cu încheierea anului fiscal 2010. BRD Sogelease IFN S.A. a anuntat ca a încheiat în 2010 peste 1.400 de contracte, cu o valoare a bunurilor finantate de 99 milioane euro, în crestere cu 35% fata de anul 2009. Conform datelor oficiale, structura portofoliului aferenta productiei BRD Sogelease IFN S.A. la 31 decembrie 2010 era: 32% vehicule, 53% echipamente si 15% imobiliare, cu o distributie echilibrata în ceea ce priveste riscul de finantare. În contextul reducerii nivelului finantarilor si al rearanjarii portofoliului de bunuri achizitionate în sistem leasing, BRD Sogelease si-a consolidat pozitia de piata, situându-se în topul primilor 3 jucatori ai pietei de leasing.

Directorul General al BRD Sogelease, Vorles Morlot, este optimist în ceea ce priveste anul 2011: 
"Consideram ca este esential sa ne sustinem atât clientii, cât si furnizorii, si credem ca numai concentrându-ne împreuna eforturile si adaptând facilitatile financiare existente la nevoile pietei vom putea traversa aceasta perioada dificila. Pentru anul în curs, strategia noastra urmareste conservarea portofoliului existent, încheierea de noi contracte de leasing si lansarea unor noi produse prin perfectarea de parteneriate de afaceri cu dealeri si furnizori de bunuri".
Si deoarece BRD Sogelease este puternic implicata în activitatile de leasing din domeniul utilajelor si masinilor pentru constructii, domnul Morlot a acordat un interviu în exclusivitate pentru cititorii nostri. Noi am dorit sa aflam în primul rând daca vom asista la o relaxare a politicilor de leasing în acest an, pe fondul unui optimism moderat în ceea ce priveste cresterea economiei nationale

Masini&Utilaje: Intentionati sa realizati anumite schimbari anul acesta în politica de leasing? Este bine stiut ca, în general, comparativ cu anii 2007-2008, conditiile impuse de catre toate societatile de leasing de pe piata din România sunt mai dure.  
Vorles Morlot: În 2007-2008 bussines-ul mergea mai bine, era mai usor, si se înregistra un boom economic în sectoare precum cel imobiliar sau cel al constructiilor. Societatile de leasing contribuiau la aceasta crestere prin finantarea tuturor tipurilor de bunuri. Acum este mai dificil de realizat acest lucru, este mai complicat, dar misiunea noastra este sa participam la cresterea si dezvoltarea economiei, luând însa în calcul riscurile. Si în cazul institutiilor de leasing trebuie sa luam în calcul care sunt riscurile atunci când finantam un bun si ce facem cu acel bun la finalul contractului sau în timpul derularii acestuia. Dar misiunea ramâne aceea de a participa la dezvoltarea economica. Politica noastra nu se schimba, dar luam în calcul riscul de contrapartida, risc aplicat pentru toate institutiile financiare, fie ele societati de leasing, banci sau institutii financiare. Riscul de credit în aceasta perioada este mai mare, deoarece societatile pot întâmpina dificultati mai usor decât în perioadele de crestere economica. 

M&U: În acest an va avea loc o contractie a pietei de leasing, având în vedere ca majoritatea contractelor de finantare din anii de boom economic, 2007-2008 se vor încheia în mod natural. Cum veti contrabalansa acest fapt, care nu are nici o legatura cu criza economica, dar care vine într-un moment greu al pietei? 
V.M: Da, asa este, sunt contracte demarate în anii 2007-2008 care se încheie anul acesta. Ceea ce este important acum este sa reînnoim aceste contracte si sa încheiem noi contracte. Trebuie sa ne mentinem la acelasi nivel de finantare, într-o conjunctura mai putin favorabila comparativ cu anii anteriori. Avem nevoie de noi contracte, desi conditiile pietei nu sunt dintre cele mai bune si aici trebuie sa dam dovada de inteligenta  si sa gasim solutii si noi parteneriate. 
În ceea ce priveste sectorul constructiilor, a avut loc o crestere exploziva în 2007-2008, urmata de o perioada mai dificila. Atunci când se vor relua investitiile în domeniul imobiliar, în renovari, deschiderea de noi santiere pentru constructia de locuinte, vom participa ca si institutie financiara. 

M&U: Credeti ca anuntul Guvernului în ceea ce priveste intentia de a face investitii masive în infrastructura va avea un efect direct asupra acestei piete a constructiilor?
V.M: Da, aceasta este o oportunitate pentru companiile de leasing, pentru ca acele firme care vor participa la programul de constructii vor avea nevoie de echipamente si cineva trebuie sa finanteze toate acele utilaje. De asemenea putem finanta si subcontractorii, firmele românesti care participa la proiecte, care utilizeaza acest gen de echipamente si care prezinta astfel, din punctul nostru de vedere, un risc redus. 

M&U: Exista vreo diferenta între leasingul pentru firmele de constructii, pentru industria de constructii si firmele de transport comercial spre exemplu?
V.M: Avem o parte de finantare exclusiv pentru sectorul imobiliar si avem o parte de finantare care porneste de la autocamioane, autobuze, camioane pentru santier, vehicule comerciale mici sau materiale de constructii. Finantam firme de talie mijlocie, firme importante românesti sau multinationale. Majoritatea clientilor nostri sunt din mediul corporate.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI