Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Renault Trucks

Evenimentul Premium Optifuel 2011 - Sibiu

12.05.2011
Dan Pavel
Evenimentul Premium Optifuel 2011 - Sibiu
Reducerea consumului de combustibil reprezinta o prioritate absoluta a producatorilor de camioane. Motoarele de ultima generatie sunt acum ajutate de sisteme de control si comanda din ce în ce mai sofisticate, dar în ultima instanta, stilul de condus si profesionalismul soferului reprezinta argumentul principal. Producatorul francez Renault Trucks a realizat în aceasta primavara în România o adevarata desfasurare de forte... motorizate pentru a arata tuturor celor interesati ce înseamna reducerea consumului de combustibil cu adevarat.
Orasul Sibiu, mai precis împrejurimile sale, au constituit un punct bun de plecare pentru cei invitati sa participe la  Programul Optifuel 2011. 
Lider de piata în acest domeniu cu Premium Route, constructorul a introdus pe piata în anul 2009 o oferta care propunea atât un vehicul optimizat pentru reducerea consumului cât si un pachet care cuprindea un program de pregatire în domeniul condusului economic precum si un software de analiza a stilurilor de condus.
Si cum rezultatele practice, obtinute pe sosea, sunt singurele care pot confirma investitiile tehnologice si de inteligenta depuse de catre producatorul Renault Trucks, acestea au venit din partea organismului german de certificare independent  TÜV, care a confirmat o reducere medie de carburant de 6,4% la un camion Premium Optifuel cu cutie automata ajutat de un curs pentru soferi,  fata de un Premium Route normal, cu cutie manuala fara beneficiile instruirii în conducerea rationala.

Renault Trucks a mers însa si mai departe, si în acest an a anuntat ca poate garanta o reducere suplimentara de 1% a consumului de carburant, gratie noului pachet Optiroll. Acest dispozitiv, conectat la regulatorul de viteza, utilizeaza la maxim inertia vehiculului si permite o reducere suplimentara a consumului. Noua cutie de viteze robotizata Optidriver+, special conceputa pentru motoarele din gama Dxi si sistemul SCR are un rol esential în acest program, nu numai datorita gestionarii eficiente a consumului instantaneu în functie de conditiile de trafic, dar si datorita confortului oferit soferului în timpul mersului. 

Domnul Stefano Ciccone, Director General Renault Trucks Romania afirma în cadrul conferintei Premium Optifuel 2011 desfasurata la Sibiu: "noua cutie de viteze ofera o mobilitate maxima, daca vorbim de profilul dinamic, dar în plus asigura raportul optim între viteza de croaziera si consum". De asemenea, domnul Marius Teodorescu, trainer profesionist a prezentat avantajele practice ale sistemului Optifuel Infomax, programul de analiza a consumului de carburant. Acesta ofera o analiza exacta a datelor de pe fiecare camion pe care este montat, oferind informatii detaliate despre stilul de condus al fiecarui sofer. Fisierele rezultatelor extrase cu ajutorul kit-ului de Infomax scot în evidenta gradul de aplicare a instructiunilor de conducere economica, progresele efectuate de sofer si economiile de carburant ce pot fi realizate suplimentar. Acesta este completat de catre Programul Club Optifuel, care prin intermediul Internetului, ofera acces constant la informatii actualizate privind conducerea rationala, dar si la sfaturile expertilor.

Domnul Teodorescu a demonstrat în timpul expunerii sale ca avantajele aplicarii Programului Optifuel 2011 sunt mult mai mari decât reducerea spectaculoasa a consumului de combustibil, deoarece se obtine si o scadere vizibila a cheltuielilor legate de întretinerea masinilor, datorita uzurii reduse dar si a faptului ca un camion Renault bine întretinut va fi mereu pe sosea, fara a înregistra opriri accidentale nedorite. Ridicarea piciorului de 10 ori de pe pedala de acceleratie pe parcursul a 100 km parcursi, fara a actiona sistemul de frânare duce la un consum de 1,7 l, în conditiile în care sistemul Optiroll este în functiune. Acesta preia controlul sistemului de frânare în continuare, utilizând propria masa inertiala a masinii în favoarea reducerii consumului, si nu invers, cum se întâmpla în mod normal. Practic, pe drum drept acesta este setat la 83 km/h permitând însa ca în pante sa creasca viteza pâna la 90 km/h, ulterior aceasta putând coborî pâna la minim 80 km/h daca urmeaza o zona de sosea plana, pentru a utiliza la maximum propria masa inertiala. 

Am testat pe unul din camioanele Premium Route si Magnum puse la dispozitie de catre compania franceza modul de functionare al sistemului Optiroll. O prima observatie: este practic generatia urmatoare a sistemului Cruise Control, dar spre deosebire de vechiul CC, Optiroll nu aduce forta camionul la viteza setata de croaziera si ramâne acolo, ci dimpotriva, tine cont de înclinatia drumului, lasând camionul între anumite limite sa accelereze sau sa frâneze controlat. Astfel, dupa o coborâre în panta, atunci când camionul poate sa accelereze, acesta este lasat pâna la limita legala sa creasca viteza, iar pe drumul drept ce urmeaza pantei, nu este frânat brusc, ca în cazul CC, ci lasat sa reduca viteza singur. În acest caz, masa proprie are rol motor si împinge înainte ansamblul, fara sa consume combustibil.
Prin oferta Premium Optifuel, cumparatorii din România sunt asigurati ca vor achizitiona cel mai economic camion de pe piata, acesta integrând un camion, un program de formare în condusul rational si un software de monitorizare a consumului.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI