Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Renault Trucks

Evenimentul Premium Optifuel 2011 - Sibiu

12.05.2011
Dan Pavel
Evenimentul Premium Optifuel 2011 - Sibiu
Reducerea consumului de combustibil reprezinta o prioritate absoluta a producatorilor de camioane. Motoarele de ultima generatie sunt acum ajutate de sisteme de control si comanda din ce īn ce mai sofisticate, dar īn ultima instanta, stilul de condus si profesionalismul soferului reprezinta argumentul principal. Producatorul francez Renault Trucks a realizat īn aceasta primavara īn Romānia o adevarata desfasurare de forte... motorizate pentru a arata tuturor celor interesati ce īnseamna reducerea consumului de combustibil cu adevarat.
Orasul Sibiu, mai precis īmprejurimile sale, au constituit un punct bun de plecare pentru cei invitati sa participe la  Programul Optifuel 2011. 
Lider de piata īn acest domeniu cu Premium Route, constructorul a introdus pe piata īn anul 2009 o oferta care propunea atāt un vehicul optimizat pentru reducerea consumului cāt si un pachet care cuprindea un program de pregatire īn domeniul condusului economic precum si un software de analiza a stilurilor de condus.
Si cum rezultatele practice, obtinute pe sosea, sunt singurele care pot confirma investitiile tehnologice si de inteligenta depuse de catre producatorul Renault Trucks, acestea au venit din partea organismului german de certificare independent  TÜV, care a confirmat o reducere medie de carburant de 6,4% la un camion Premium Optifuel cu cutie automata ajutat de un curs pentru soferi,  fata de un Premium Route normal, cu cutie manuala fara beneficiile instruirii īn conducerea rationala.

Renault Trucks a mers īnsa si mai departe, si īn acest an a anuntat ca poate garanta o reducere suplimentara de 1% a consumului de carburant, gratie noului pachet Optiroll. Acest dispozitiv, conectat la regulatorul de viteza, utilizeaza la maxim inertia vehiculului si permite o reducere suplimentara a consumului. Noua cutie de viteze robotizata Optidriver+, special conceputa pentru motoarele din gama Dxi si sistemul SCR are un rol esential īn acest program, nu numai datorita gestionarii eficiente a consumului instantaneu īn functie de conditiile de trafic, dar si datorita confortului oferit soferului īn timpul mersului. 

Domnul Stefano Ciccone, Director General Renault Trucks Romania afirma īn cadrul conferintei Premium Optifuel 2011 desfasurata la Sibiu: "noua cutie de viteze ofera o mobilitate maxima, daca vorbim de profilul dinamic, dar īn plus asigura raportul optim īntre viteza de croaziera si consum". De asemenea, domnul Marius Teodorescu, trainer profesionist a prezentat avantajele practice ale sistemului Optifuel Infomax, programul de analiza a consumului de carburant. Acesta ofera o analiza exacta a datelor de pe fiecare camion pe care este montat, oferind informatii detaliate despre stilul de condus al fiecarui sofer. Fisierele rezultatelor extrase cu ajutorul kit-ului de Infomax scot īn evidenta gradul de aplicare a instructiunilor de conducere economica, progresele efectuate de sofer si economiile de carburant ce pot fi realizate suplimentar. Acesta este completat de catre Programul Club Optifuel, care prin intermediul Internetului, ofera acces constant la informatii actualizate privind conducerea rationala, dar si la sfaturile expertilor.

Domnul Teodorescu a demonstrat īn timpul expunerii sale ca avantajele aplicarii Programului Optifuel 2011 sunt mult mai mari decāt reducerea spectaculoasa a consumului de combustibil, deoarece se obtine si o scadere vizibila a cheltuielilor legate de īntretinerea masinilor, datorita uzurii reduse dar si a faptului ca un camion Renault bine īntretinut va fi mereu pe sosea, fara a īnregistra opriri accidentale nedorite. Ridicarea piciorului de 10 ori de pe pedala de acceleratie pe parcursul a 100 km parcursi, fara a actiona sistemul de frānare duce la un consum de 1,7 l, īn conditiile īn care sistemul Optiroll este īn functiune. Acesta preia controlul sistemului de frānare īn continuare, utilizānd propria masa inertiala a masinii īn favoarea reducerii consumului, si nu invers, cum se īntāmpla īn mod normal. Practic, pe drum drept acesta este setat la 83 km/h permitānd īnsa ca īn pante sa creasca viteza pāna la 90 km/h, ulterior aceasta putānd coborī pāna la minim 80 km/h daca urmeaza o zona de sosea plana, pentru a utiliza la maximum propria masa inertiala. 

Am testat pe unul din camioanele Premium Route si Magnum puse la dispozitie de catre compania franceza modul de functionare al sistemului Optiroll. O prima observatie: este practic generatia urmatoare a sistemului Cruise Control, dar spre deosebire de vechiul CC, Optiroll nu aduce forta camionul la viteza setata de croaziera si ramāne acolo, ci dimpotriva, tine cont de īnclinatia drumului, lasānd camionul īntre anumite limite sa accelereze sau sa frāneze controlat. Astfel, dupa o coborāre īn panta, atunci cānd camionul poate sa accelereze, acesta este lasat pāna la limita legala sa creasca viteza, iar pe drumul drept ce urmeaza pantei, nu este frānat brusc, ca īn cazul CC, ci lasat sa reduca viteza singur. Īn acest caz, masa proprie are rol motor si īmpinge īnainte ansamblul, fara sa consume combustibil.
Prin oferta Premium Optifuel, cumparatorii din Romānia sunt asigurati ca vor achizitiona cel mai economic camion de pe piata, acesta integrānd un camion, un program de formare īn condusul rational si un software de monitorizare a consumului.
Anul XIII, nr. 144, feb 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania Noiembrie 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 

 
 

PARTENERI