Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo CE

2011 - mai mult de 50 de produse noi

20.06.2011
Dan Pavel - Eskilstuna
2011 - mai mult de 50 de produse noi
În prezentarea intitulata "Inovatia, element cheie pentru succesul pe pietele în crestere", noul presedinte si director executiv al Volvo Construction Equipment, Pat Olney a tinut sa precizeze, cu ocazia primului sau discurs tinut în fata presei internationale, ca Volvo CE va putea profita de avantajele oferite de pietele emergente, datorita programului masiv de inovare a produselor si a investitiilor semnificative în structura industriala.   
Domnul Olney a vorbit pe data de 24 mai, în Suedia, la Eskilstuna în fata a 100 de jurnalisti ai celor mai importante publicatii de profil din lume. Cu aceasta ocazie a prezentat strategia generala a grupului pentru acest an: "Pietele noastre traditionale din Europa si America de Nord dau semne de revenire, iar pietele BRIC înregistreaza cresteri puternice, astfel ca previziunile devin mai optimiste pentru acele companii producatoare de echipamente care beneficiaza de recunoastere si de o retea de distributie la nivel global. Desi necesare, numai  canalele de distributie sunt insuficiente pentru a avea succes în noua industrie a constructiilor. Pentru a prospera trebuie sa le oferim clientilor produse care sunt adaptate nevoilor locale, resurselor si aplicatiilor, ceea ce presupune o noua perspectiva a ofertelor traditionale." 
Atingerea acestor obiective include un program de investitii ce va necesita câteva sute de milioane de dolari astfel încât în acest an Volvo CE sa lanseze mai mult de 50 de noi produse: "combinatia de produse fiabile, cu consum redus de combustibil si adaptate cerintelor clientilor împreuna cu o calitate înalta de productie si un suport post-vânzare puternic sunt criteriile câstigatoare din punctul de vedere al clientilor. "  

Cifrele privind evolutia Volvo CE în lume prezentate cu aceasta ocazie au aratat ca producatorul suedez este lider de piata pe segmentul încarcatoarelor frontale si al excavatoarelor în China, de departe cea mai mare piata din lume în domeniul utilajelor de constructii. De asemenea, premizele sunt încurajatoare, asteptându-se cresteri de 10-20% ale pietei din Europa, de 20-30% pe continentul nord american. De asemenea, cresterea din primul trimestru pe piata asiatica a utilajelor pentru constructii de 54% a fost sustinuta de o cerere uimitoare de utilaje pentru China care a atins un procent de 70%. Rusia reprezinta o tinta importanta pentru Volvo CE, aici urmând ca pâna în anul 2015 aproximativ 1.000 de persoane sa lucreze pentru grup.
Din punct de vedere tehnologic, compania a prezentat în ultimele luni pietei internationale  un program extins de reînnoire a produselor, odata cu lansarea echipamentelor cu motoare conforme normelor Tier 4i/Stage IIIB, care nu numai ca au un nivel scazut de emisii eliberate în atmosfera, dar ofera un nivel crescut de productivitate si îmbunatatesc consumul de combustibil. 

Noile motoare de la Volvo CE sunt nu numai mult mai curate din punctul de vedere al noxelor, dar aduc clientului o economie de combustibil de pâna la 15%. Acest lucru este posibil datorita sistemului inteligent V-ACT (Volvo Advanced Combustion Technology), acesta reprezentând o adevarata revolutie în domeniul tehnologiei combustiei. Mai precis, pentru noua generatie de motoare destinate utilajelor pentru constructii, Volvo propune nu un motor cu AdBlue, asa cum s-a întâmplat în cazul motoarelor pentru autocamioane, ci unul cu un sistem final de filtrare extrem de eficient. 
O varianta putem spune adecvata utilajelor pentru constructii, deoarece spatiul interior suplimentar este mult mai restrâns în cazul lor fata de exemplu de spatiile dintr-un camion. Solutia prezentata de Volvo elimina rezervorul de uree, realizând astfel o economie importanta de spatiu în cazul unui utilaj de dimensiuni medii sau mici. Cert este ca sistemul de filtrare V-ACT garanteaza 4.500 de ore de functionare înainte ca filtrul final sa fie schimbat. Ca si principiu de functionare, filtrul este montat într-o incinta speciala de ardere, care asigura curatarea filtrului atunci când acesta se înfunda. Aici se genereaza cu ajutorul unui jet de combustibil o temperatura de ardere înalta, toate particulele ramase în urma actiunii de filtrare fiind astfel distruse.

Eficienta filtrului a dus la scaderea temperaturii în camera de aprindere a motorului si la o reducere a consumului de carburant implicita. În functie de modul de lucru, computerul central este cel care decide când porneste sistemul de curatare al filtrului prin regenerare prin ardere. Combustibilul este luat pentru procesul de ardere direct din rezervorul de motorina al masinii, dar cu ajutorul unei pompe separate. Conform declaratiilor facute la închiderea conferintei, Volvo CE lucreaza la un sistem de filtrare si mai avansat numit neutro-filter care este deja în teste pe zece tipuri de utilaje si care va garanta atingerea oricaror norme de filtrare pâna în anul 2014.
Utilizarea noii tehnologii V-ACT pentru noile game de utilaje pentru constructii dezvoltate de catre Volvo CE permite reduceri semnificative de combustibil, în functie de tipul utilajului si utilizarea sa. Astfel, cele mai mari economii, de 15% se înregistreaza la încarcatoarele frontale pe roti model Volvo  L250G de 35 tone. O remarca aparte merita modelul de încarcator cu echipament pentru manipulat busteni L180G High-Lift, acesta înregistrând un consum la fel de redus, fiind însa ajutat de sistemul de control al vitezei OptiShift. De asemenea, modulul de manipulat trunchiuri de busteni se poate roti cu 3600.
Excavatoarele pe senile EC250D si EC300D asigura un consum mai mic cuprins între 13 si 15%, acestea oferind cinci moduri de lucru, inclusiv un mod ECO.

Noile utilaje prezentate la Eskilstuna
Încarcatoare frontale, gama L110G-Ll20G 
Concepute pentru aplicatii care necesita productivitate mare, precum cele din domeniul constructiilor în infrastructura, cariere si reciclare, modelele L110G si L120G au fost adaugate seriei G de încarcatoare frontale. Cu o greutate cuprinsa între 20,7 si 21,6 tone, aceste masini puternice si versatile îndeplinesc cele mai stricte norme de poluare ale legislatiei europene si americane, dar în acelasi timp dispun de îmbunatatiri importante. 
Cifrele vorbesc de la sine, daca se realizeaza o comparatie cu modelele pe care le înlocuiesc. L110G si L120G beneficiaza de o crestere a fortei de ridicare cu 20%, o forta de rupere mai mare cu 5 procente si o scadere a consumului de combustibil semnificativa. Noile modele sunt echipate cu motoare Tier 4i/ Stage IIIB cu puteri între 260 si 268 CP, care împreuna cu sistemul de transmisie, sistemul hidraulic si de ridicare, concepute si produse de Volvo, lucreaza în armonie perfecta. Motorul diesel Volvo are capacitate de 8 litri, în 6 cilindri cu turbocharger si sistem V-ACT, care dispune de filtru de particule cu regenerare activa si recirculare a gazului. Filtrul de particule (DPF) retine temporar particulele, pe care apoi le arde, reducând si mai mult emisiile. Întregul proces se deruleaza fara ca utilajul sa piarda din performante sau operativitate. 

Doua pompe axiale cu piston mai puternice, cu debit variabil, fac posibila o presiune hidraulica de lucru mai înalta si furnizeaza control superior al sarcinii si atasamentelor, dar si o forta de rupere mai mare, ridicare a sarcinii mai rapida si functie de basculare. 
Sistemul de transmisie este echipat cu un convertizor al cuplului de torsiune si conceptul Volvo Automatic Power Shift, care ofera certitudinea ca încarcatorul opereaza întotdeauna în treapta de viteza ideala, prin detectarea vitezei motorului si vitezei de deplasare, frâna de motor si alti factori. Operatorii au la dispozitie patru moduri de lucru, care asigura eficienta maxima, cicluri de lucru mai rapide si reducerea consumului de combustibil si a uzurii echipamentului. 
Sistemul de cuplare a bratului Torque Parallel (TP), concept patentat Volvo, combina beneficiile cuplajului Z-bar cu cele ale unui cuplaj paralel într-un singur sistem, care furnizeaza o miscare paralela a bratului si o forta de rupere mare, chiar si în pozitia de ridicare cea mai înalta. Geometria bratului TP îi permite operatorului sa se apropie de materiale si sa le ridice rapid, pastrând stabilitatea orizontala a bratului.     

Noua serie G de încarcatoare frontale
Noile modele din seria G sunt echipate cu motoare conforme cu standardele Stage IIIB. Pentru seria G forta de ridicare este mai mare cu 20%, iar forta de rupere a crescut cu 10 procente.
Modelele L150G, L180G si L220G sunt echipate cu un motor diesel Volvo de 13 l, cu turbocharger si tehnologia V-ACT, cu filtru de particule diesel si filtru de recirculare a gazelor arse si dezvolta puteri cuprinse între 300 si 371 CP.  
Cabina CareCab ROPS/FOPS ofera un nivel ridicat de confort pentru operator si vizibilitate excelenta, atât în spatele utilajului, cât si la muchiile cupei.

Optishift este un nou sistem care integreaza conceptul patentat Volvo Reverse-by-Braking (RBB), care contribuie la reducerea consumului de combustibil cu pâna la 15%, dar si la cresterea confortului operatorului si a durabilitatii transmisiei. 
Modelele din Seria G sunt echipate cu sisteme avansate de monitorizare si diagnoza, concepute pentru a prelungi viata masinii, creste timpul de utilizare si productivitatea. 
Electronica îmbarcata este de asemenea bine adaptata cerintelor utilizatorilor de utilaje:
  • Sistemul Contronics monitorizeaza functiile utilajului în timp real si alerteaza operatorul în cazul aparitiei unei probleme. 
  • MATRIS clasifica si analizeaza datele referitoare la operarea si utilizarea masinii. 
  • VCADS Pro permite ca utilajele sa fie reglate pe aplicatii specifice, crescând randamentul si productivitatea. 
  • Sistemul telematic conceput de Volvo Construction Equipment, CareTrack permite localizarea masinii si accesul la datele de operare prin intermediul internetului, facilitând deciziile în privinta reparatiilor necesare sau a mentenantei. 
Gama de excavatoare EC250D si EC300D 
Sunt echipamente din categoria grea care cântaresc între 24,6-28 t si respectiv 30-33 t.  Aceste masini ofera îmbunatatiri ale consumului de combustibil de 9-12% comparativ cu modele mai vechi.  Modelele EC250D si EC300D sunt echipate cu motoare Volvo D8H care îndeplinesc normele de poluare Tier 4i/Stage IIIB. Motoarele beneficiaza de waste-gate turbo, recircularea gazelor arse (E-EGR) si un filtru de particule diesel cu regenerare activa. Puterea maxima dezvoltata de motor este de 202 CP pentru EC250D si 227 CP pentru EC300D.  

Pentru excavari, constructii sau instalarea de conducte, aceste utilaje au versatilitatea si capacitatea necesara pentru a se adapta unei game de sarcini de lucru variate. Toate au în dotare sistemul Contronics, cel mai avansat sistem de selectare a modului de lucru, astfel ca operatorul poate alege unul dintre cele cinci moduri, cel care se potriveste ce mai bine tipului de sarcina din acel moment: Idle, Fine, General, Heavy si Power max, care ofera în plus 100 rpm fata de modul Heavy. Contronics nu numai ca ajusteaza performantele utilajului aplicatiei, dar contribuie si la optimizarea consumului de combustibil. Performantele pot fi si mai mult adaptate sarcinilor de lucru prin utilizarea unui sistem de management al atasamentelor de lucru, care este prevazut cu pâna la 18 accesorii prestabilite. Astfel la o singura atingere de buton fluxul hidraulic si ajustarile de presiune pot fi setate cu exactitate, în functie de accesoriul utilizat.
Sistemul hidraulic optimizat si introducerea noului mod ECO si a comenzilor Electro-Hydraulic minimizeaza pierderile de lichid hidraulic si eficientizeaza consumul de combustibil, fara a pierde din performantele utilajului chiar si în cele mai dificile conditii de lucru.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI