Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Volvo CE

2011 - mai mult de 50 de produse noi

20.06.2011
Dan Pavel - Eskilstuna
2011 - mai mult de 50 de produse noi
Īn prezentarea intitulata "Inovatia, element cheie pentru succesul pe pietele īn crestere", noul presedinte si director executiv al Volvo Construction Equipment, Pat Olney a tinut sa precizeze, cu ocazia primului sau discurs tinut īn fata presei internationale, ca Volvo CE va putea profita de avantajele oferite de pietele emergente, datorita programului masiv de inovare a produselor si a investitiilor semnificative īn structura industriala.   
Domnul Olney a vorbit pe data de 24 mai, īn Suedia, la Eskilstuna īn fata a 100 de jurnalisti ai celor mai importante publicatii de profil din lume. Cu aceasta ocazie a prezentat strategia generala a grupului pentru acest an: "Pietele noastre traditionale din Europa si America de Nord dau semne de revenire, iar pietele BRIC īnregistreaza cresteri puternice, astfel ca previziunile devin mai optimiste pentru acele companii producatoare de echipamente care beneficiaza de recunoastere si de o retea de distributie la nivel global. Desi necesare, numai  canalele de distributie sunt insuficiente pentru a avea succes īn noua industrie a constructiilor. Pentru a prospera trebuie sa le oferim clientilor produse care sunt adaptate nevoilor locale, resurselor si aplicatiilor, ceea ce presupune o noua perspectiva a ofertelor traditionale." 
Atingerea acestor obiective include un program de investitii ce va necesita cāteva sute de milioane de dolari astfel īncāt īn acest an Volvo CE sa lanseze mai mult de 50 de noi produse: "combinatia de produse fiabile, cu consum redus de combustibil si adaptate cerintelor clientilor īmpreuna cu o calitate īnalta de productie si un suport post-vānzare puternic sunt criteriile cāstigatoare din punctul de vedere al clientilor. "  

Cifrele privind evolutia Volvo CE īn lume prezentate cu aceasta ocazie au aratat ca producatorul suedez este lider de piata pe segmentul īncarcatoarelor frontale si al excavatoarelor īn China, de departe cea mai mare piata din lume īn domeniul utilajelor de constructii. De asemenea, premizele sunt īncurajatoare, asteptāndu-se cresteri de 10-20% ale pietei din Europa, de 20-30% pe continentul nord american. De asemenea, cresterea din primul trimestru pe piata asiatica a utilajelor pentru constructii de 54% a fost sustinuta de o cerere uimitoare de utilaje pentru China care a atins un procent de 70%. Rusia reprezinta o tinta importanta pentru Volvo CE, aici urmānd ca pāna īn anul 2015 aproximativ 1.000 de persoane sa lucreze pentru grup.
Din punct de vedere tehnologic, compania a prezentat īn ultimele luni pietei internationale  un program extins de reīnnoire a produselor, odata cu lansarea echipamentelor cu motoare conforme normelor Tier 4i/Stage IIIB, care nu numai ca au un nivel scazut de emisii eliberate īn atmosfera, dar ofera un nivel crescut de productivitate si īmbunatatesc consumul de combustibil. 

Noile motoare de la Volvo CE sunt nu numai mult mai curate din punctul de vedere al noxelor, dar aduc clientului o economie de combustibil de pāna la 15%. Acest lucru este posibil datorita sistemului inteligent V-ACT (Volvo Advanced Combustion Technology), acesta reprezentānd o adevarata revolutie īn domeniul tehnologiei combustiei. Mai precis, pentru noua generatie de motoare destinate utilajelor pentru constructii, Volvo propune nu un motor cu AdBlue, asa cum s-a īntāmplat īn cazul motoarelor pentru autocamioane, ci unul cu un sistem final de filtrare extrem de eficient. 
O varianta putem spune adecvata utilajelor pentru constructii, deoarece spatiul interior suplimentar este mult mai restrāns īn cazul lor fata de exemplu de spatiile dintr-un camion. Solutia prezentata de Volvo elimina rezervorul de uree, realizānd astfel o economie importanta de spatiu īn cazul unui utilaj de dimensiuni medii sau mici. Cert este ca sistemul de filtrare V-ACT garanteaza 4.500 de ore de functionare īnainte ca filtrul final sa fie schimbat. Ca si principiu de functionare, filtrul este montat īntr-o incinta speciala de ardere, care asigura curatarea filtrului atunci cānd acesta se īnfunda. Aici se genereaza cu ajutorul unui jet de combustibil o temperatura de ardere īnalta, toate particulele ramase īn urma actiunii de filtrare fiind astfel distruse.

Eficienta filtrului a dus la scaderea temperaturii īn camera de aprindere a motorului si la o reducere a consumului de carburant implicita. Īn functie de modul de lucru, computerul central este cel care decide cānd porneste sistemul de curatare al filtrului prin regenerare prin ardere. Combustibilul este luat pentru procesul de ardere direct din rezervorul de motorina al masinii, dar cu ajutorul unei pompe separate. Conform declaratiilor facute la īnchiderea conferintei, Volvo CE lucreaza la un sistem de filtrare si mai avansat numit neutro-filter care este deja īn teste pe zece tipuri de utilaje si care va garanta atingerea oricaror norme de filtrare pāna īn anul 2014.
Utilizarea noii tehnologii V-ACT pentru noile game de utilaje pentru constructii dezvoltate de catre Volvo CE permite reduceri semnificative de combustibil, īn functie de tipul utilajului si utilizarea sa. Astfel, cele mai mari economii, de 15% se īnregistreaza la īncarcatoarele frontale pe roti model Volvo  L250G de 35 tone. O remarca aparte merita modelul de īncarcator cu echipament pentru manipulat busteni L180G High-Lift, acesta īnregistrānd un consum la fel de redus, fiind īnsa ajutat de sistemul de control al vitezei OptiShift. De asemenea, modulul de manipulat trunchiuri de busteni se poate roti cu 3600.
Excavatoarele pe senile EC250D si EC300D asigura un consum mai mic cuprins īntre 13 si 15%, acestea oferind cinci moduri de lucru, inclusiv un mod ECO.

Noile utilaje prezentate la Eskilstuna
Īncarcatoare frontale, gama L110G-Ll20G 
Concepute pentru aplicatii care necesita productivitate mare, precum cele din domeniul constructiilor īn infrastructura, cariere si reciclare, modelele L110G si L120G au fost adaugate seriei G de īncarcatoare frontale. Cu o greutate cuprinsa īntre 20,7 si 21,6 tone, aceste masini puternice si versatile īndeplinesc cele mai stricte norme de poluare ale legislatiei europene si americane, dar īn acelasi timp dispun de īmbunatatiri importante. 
Cifrele vorbesc de la sine, daca se realizeaza o comparatie cu modelele pe care le īnlocuiesc. L110G si L120G beneficiaza de o crestere a fortei de ridicare cu 20%, o forta de rupere mai mare cu 5 procente si o scadere a consumului de combustibil semnificativa. Noile modele sunt echipate cu motoare Tier 4i/ Stage IIIB cu puteri īntre 260 si 268 CP, care īmpreuna cu sistemul de transmisie, sistemul hidraulic si de ridicare, concepute si produse de Volvo, lucreaza īn armonie perfecta. Motorul diesel Volvo are capacitate de 8 litri, īn 6 cilindri cu turbocharger si sistem V-ACT, care dispune de filtru de particule cu regenerare activa si recirculare a gazului. Filtrul de particule (DPF) retine temporar particulele, pe care apoi le arde, reducānd si mai mult emisiile. Īntregul proces se deruleaza fara ca utilajul sa piarda din performante sau operativitate. 

Doua pompe axiale cu piston mai puternice, cu debit variabil, fac posibila o presiune hidraulica de lucru mai īnalta si furnizeaza control superior al sarcinii si atasamentelor, dar si o forta de rupere mai mare, ridicare a sarcinii mai rapida si functie de basculare. 
Sistemul de transmisie este echipat cu un convertizor al cuplului de torsiune si conceptul Volvo Automatic Power Shift, care ofera certitudinea ca īncarcatorul opereaza īntotdeauna īn treapta de viteza ideala, prin detectarea vitezei motorului si vitezei de deplasare, frāna de motor si alti factori. Operatorii au la dispozitie patru moduri de lucru, care asigura eficienta maxima, cicluri de lucru mai rapide si reducerea consumului de combustibil si a uzurii echipamentului. 
Sistemul de cuplare a bratului Torque Parallel (TP), concept patentat Volvo, combina beneficiile cuplajului Z-bar cu cele ale unui cuplaj paralel īntr-un singur sistem, care furnizeaza o miscare paralela a bratului si o forta de rupere mare, chiar si īn pozitia de ridicare cea mai īnalta. Geometria bratului TP īi permite operatorului sa se apropie de materiale si sa le ridice rapid, pastrānd stabilitatea orizontala a bratului.     

Noua serie G de īncarcatoare frontale
Noile modele din seria G sunt echipate cu motoare conforme cu standardele Stage IIIB. Pentru seria G forta de ridicare este mai mare cu 20%, iar forta de rupere a crescut cu 10 procente.
Modelele L150G, L180G si L220G sunt echipate cu un motor diesel Volvo de 13 l, cu turbocharger si tehnologia V-ACT, cu filtru de particule diesel si filtru de recirculare a gazelor arse si dezvolta puteri cuprinse īntre 300 si 371 CP.  
Cabina CareCab ROPS/FOPS ofera un nivel ridicat de confort pentru operator si vizibilitate excelenta, atāt īn spatele utilajului, cāt si la muchiile cupei.

Optishift este un nou sistem care integreaza conceptul patentat Volvo Reverse-by-Braking (RBB), care contribuie la reducerea consumului de combustibil cu pāna la 15%, dar si la cresterea confortului operatorului si a durabilitatii transmisiei. 
Modelele din Seria G sunt echipate cu sisteme avansate de monitorizare si diagnoza, concepute pentru a prelungi viata masinii, creste timpul de utilizare si productivitatea. 
Electronica īmbarcata este de asemenea bine adaptata cerintelor utilizatorilor de utilaje:
  • Sistemul Contronics monitorizeaza functiile utilajului īn timp real si alerteaza operatorul īn cazul aparitiei unei probleme. 
  • MATRIS clasifica si analizeaza datele referitoare la operarea si utilizarea masinii. 
  • VCADS Pro permite ca utilajele sa fie reglate pe aplicatii specifice, crescānd randamentul si productivitatea. 
  • Sistemul telematic conceput de Volvo Construction Equipment, CareTrack permite localizarea masinii si accesul la datele de operare prin intermediul internetului, facilitānd deciziile īn privinta reparatiilor necesare sau a mentenantei. 
Gama de excavatoare EC250D si EC300D 
Sunt echipamente din categoria grea care cāntaresc īntre 24,6-28 t si respectiv 30-33 t.  Aceste masini ofera īmbunatatiri ale consumului de combustibil de 9-12% comparativ cu modele mai vechi.  Modelele EC250D si EC300D sunt echipate cu motoare Volvo D8H care īndeplinesc normele de poluare Tier 4i/Stage IIIB. Motoarele beneficiaza de waste-gate turbo, recircularea gazelor arse (E-EGR) si un filtru de particule diesel cu regenerare activa. Puterea maxima dezvoltata de motor este de 202 CP pentru EC250D si 227 CP pentru EC300D.  

Pentru excavari, constructii sau instalarea de conducte, aceste utilaje au versatilitatea si capacitatea necesara pentru a se adapta unei game de sarcini de lucru variate. Toate au īn dotare sistemul Contronics, cel mai avansat sistem de selectare a modului de lucru, astfel ca operatorul poate alege unul dintre cele cinci moduri, cel care se potriveste ce mai bine tipului de sarcina din acel moment: Idle, Fine, General, Heavy si Power max, care ofera īn plus 100 rpm fata de modul Heavy. Contronics nu numai ca ajusteaza performantele utilajului aplicatiei, dar contribuie si la optimizarea consumului de combustibil. Performantele pot fi si mai mult adaptate sarcinilor de lucru prin utilizarea unui sistem de management al atasamentelor de lucru, care este prevazut cu pāna la 18 accesorii prestabilite. Astfel la o singura atingere de buton fluxul hidraulic si ajustarile de presiune pot fi setate cu exactitate, īn functie de accesoriul utilizat.
Sistemul hidraulic optimizat si introducerea noului mod ECO si a comenzilor Electro-Hydraulic minimizeaza pierderile de lichid hidraulic si eficientizeaza consumul de combustibil, fara a pierde din performantele utilajului chiar si īn cele mai dificile conditii de lucru.
Anul XIII, nr. 152, oct 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Octombrie 2018
 
Truck Power, Octombrie 2018

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 


 
 

PARTENERI