Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Aniversare

20 de ani de WIRTGEN în ROMÂNIA

14.07.2011
20 de ani de WIRTGEN în ROMÂNIA
Începutul prezentei firmei WIRTGEN în România s-a manifestat în 1991 - prin furnizarea primei freze Wirtgen - 1000 CBA împreuna cu finisorul de asfalt VÖGELE Super 1502 catre DRUPO Bucuresti în cadrul programului de reabilitare a retelei stradale a capitalei.
1991 - prima livrare în România - freza de 1,0 m - WIRTGEN 1000 CBA.
În continuare în toti acesti ani, actionând cu consecventa în filozofia Wirtgen de promovare, implementare si dezvoltare a tehnicilor si utilajelor inovative si eficiente pentru lucrarile de drumuri, s-au introdus tehnici si utilaje neconventionale, în premiera, care au contribuit cu succes la calitatea si eficienta executiei multor lucrari de drumuri. În acest sens se pot enumera câteva "borne de parcurs" importante.

1994 a marcat introducerea primului finisor de beton cofraj glisant - SP 500 cu care SCT Bucuresti a executat noua pista la Aeroportul Arad. 
De asemenea în acel an s-au livrat 41 freze de 0,5 m - W 500 cu care au fost dotate toate judetele în vederea executarii reparatiilor locale la drumurile nationale.
În anul 1995 - firma Italstrade a procurat finisorului de beton cofraj glisant - SP 850 pentru executia dezvoltarilor de la aeroportul Otopeni si a tronsonului Branesti -Fundulea la Autostrada A2.

În 1996 - odata cu masina de frezat / reciclat - 2100 DCR, se introduce tehnica de reciclare/ranforsare "in situ - la rece" cu adaos de ciment si/sau emulsie bituminoasa, primul tronson executat fiind pe DN 79 Arad - Chisinau Cris. 
Tot în acel an s-au livrat primele statii de mixturi asfaltice Wirtgen - Wibau AMT 100 pentru Primaria Timisoara si pentru Contransimex în vederea executarii modernizarii DN1 - Ploiesti - Câmpina.
În 1997 Wirtgen România  a inaugurat sediul central din Otopeni.
În 2000 compania introduce tehnologia de frezare fina - de precizie - nivelare MULTIPLEX longitudinal si transversal cu senzori sonici, prin freza 1900 DC livrata catre ALBIX Timisoara, pentru lucrarile de reparatii cu slam bituminos la pista Aeroport Otopeni, lucrari ce au necesitat frezare fina de 10-15 mm si planeitate perfecta pe toata suprafata - cu abatere 0-2 mm sub lata de 3 m.

Tot în acel an, firma PA&CO a introdus tehnica ecologica de reciclare "in situ - la cald" - Wirtgen REMIXER 4500, la reabilitarea DN15D - Vaslui - Roman. 
De asemenea tot în 2000 prin reciclatorul WR 2500 livrat la RADJ Cluj s-a introdus tehnica de reciclare "in situ, la rece", cu adaos de bitum fierbinte spumat, utilizata la reabilitarea DJ107P Fântânele - Tarnita si la toate drumurile din judetul Cluj.
În anul 2002 - VÖGELE SUPER 2000 TP2 - lucreaza la executia stratului stabilizat în grosime de 40 cm, la autostrada A2 - Fundulea - Lehliu, utilizând grinda de înalta compactare cu 2 rigle de presare TP2. Tot în acel an, COLAS începe turnarea asfaltului la latime de 13 m pe tronsonul Drajna - Fetesti - A2, utilizând un finisor VÖGELE Super 2100-1 cu grinda SB 250-TV cu latime 12-14 m.
În 2004 - reciclatorul WR 4200 - cel mai mare existent pe plan mondial, dotat cu sistem de frezare - malaxare - asternere, cu latime variabila de 2,8 - 4,2 m, dotat cu instalatie de dozare slam apa - ciment si bitum spumat este utilizat de ROMSTRADE la reabilitarea "in situ" a drumurilor din beton de ciment pe DN7 -  Racari - Gaiesti si DN65 - Pitesti - Slatina.

În 2005  ROMSTRADE utilizeaza cea mai mare freza - W 2200 pentru frezarea dintr-o singura trecere - 35 cm a dalei de beton de pe A1 - km 36.
Anul 2006 marcheaza introducerea tehnologiei de compactare dinamica prin oscilatii prin livrarea compactorilor  HAMM - HD O90V pentru lucrarile de asfalt din Bucuresti - Tehnologica Radion si la Autostrada Transilvania - pentru Bechtel, precum si compactorul pentru terasamente cu oscilatii HAMM 3412 VIO pentru executia de lucrari cu fundatie sensibila, în apropierea cladirilor sau peste instalatii subterane.
Pentru perioada 2007 - 2008 caracteristica este dezvoltarea tehnologiei finisorului de beton cofraj glisant pentru profile, SP 250 condus cu GPS / laser, utilizat la executia canalelor din beton cu sectiune variabila si a parapetilor monolit de siguranta, cu sau fara armare, la firma APOLODOR.

Trebuie remarcata si introducerea ultimei generatii de finisoare VÖGELE Super-2, cu sistemul de management  si operare ERGO PLUS si cu noul sistem de nivelare NAVITRONIC - NIVELTRONIC.
Concomitent a fost implementata si noua generatie de compactori de asfalt HAMM - Serie DV, cu management electronic HAMMTRONIC, cu control al compactarii HCQ si cabina panoramica cu scaun rotitor automat la schimbarea sensului. 
2009  marcheaza prezenta celor mai mari concasoare cu falci mobile din tara - Kleemann MC 125 cu dimensiunea de intrare 1.250 x 1.000 mm si productii de 500-600 t/h livrata pentru I.C. Transilvania - cariera Ocolis. Tot în acest an se livreaza prima linie completa mobila Kleemann, cu trei trepte de concasare - sortare catre Euromobille Timisoara precum si o linie completa mobila de prelucrare balast - concasor cu impact cu recirculare si ciur cu trei etaje - Kleemann - MR 100 Z  +  MS 19 D catre Romstrade.

2011 este anul când I.C. Transilvania introduce prima freza miniera Wirtgen - 2200 SM pentru exploatarea selectiva de suprafata, eliminând puscarea zacamântului la carierele de ghips, calcar si carbune.
Toate aceste repere s-au realizat printr-o strânsa si permanenta colaborare cu clientul si cu beneficiarul lucrarilor, prin documentare, asistenta tehnica si tehnologica, scolarizarea personalului tehnic si operativ, precum si prin asigurarea de service prompt si eficient. Un model de colaborare si furnizare de utilaj conform cerintelor clientului este finisorul de beton cofraj glisant SP 250 - 4, dezvoltat în 2009-2010, împreuna cu firma UMB Spedition, pentru turnarea canalelor de beton cu sectiune variabila si cu pozitionarea variabila pe înaltime (0-2,0 m) si latime  (0-2,0 m) fata de masina de baza, masina putând turna atât stratul stabilizat cât si stratul de beton pentru santul de evacuare a apei.

În toti acesti ani, Wirtgen România a actionat în permanenta în spiritul lui Wirtgen Group - "Mereu lânga client", acordând asistenta tehnica si tehnologica, astfel încât sa sustina functionarea si dezvoltarea populatiei de masini Wirtgen Group care se ridica astazi la circa 1.600 unitati, repartizate astfel pe cele 4 marci "top class" ale grupului: WIRTGEN - 385, VÖGELE-  375, HAMM - 810, KLEEMANN - 22.
Wirtgen România, având permanent tel promovarea si furnizarea celor mai performante utilaje si tehnologii eficiente pentru lucrarile de drumuri, concomitent cu acordarea de asistenta tehnica si service la acelasi  nivel "top class", a dezvoltat începând cu 1997 sediul central Otopeni unde dispune astazi de 450 mp hale de reparatii cu toate dotarile specifice necesare si 350 mp depozit de piese de schimb cu circa 2.000 repere precum si dezvoltarea centrelor teritoriale din  Cluj, Timisoara si Bacau, promovând astfel o legatura "mai aproape de client".
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI