Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Luni de dupa august

12.08.2011
Ing. Dan Pavel
Luni de dupa august
Eu cred ca este adevarat ca īn ziua de luni nici iarba nu creste. Asa ca nu mai scriu decāt daca de marti īncolo... dar nici martea nu este bine, deoarece nu am ajuns la un consens īn ceea ce priveste situarea celor trei ceasuri rele printre celelalte 24... bune?
Si uite asa usor am ajuns miercuri, ziua cānd īn sfārsit tot bugetarul cu rang īnalt munceste. Daca nu ma credeti, cititi comunicatele de la Ministerul Transporturilor: miercuri si joi sunt zile bune pentru inaugurari, semnari de contracte si licitatii. Vineri este o zi fericita deoarece urmeaza sāmbata. Si aici nu o sa va vina sa credeti, sāmbata muncim īnfratiti, presa si ministrii: urcam īn autocare si plecam la taiat panglici si la mici chefulete. Se simte si īn articolele din ziare, ma refer la cele care "tin" cu ceilalti, īn deplina concordanta cu deontologia jurnalistica: fiecare taiere de panglica se lasa cu articole caldute, usor neutre.

Īn Romānia nu se prea mai īntāmpla mare lucru, īn afara de cāteva miracole, precum cresterea PIB-ului la oras din asfalt sau cum ca FMI-ul ne roaga sa crestem salariile si noi nu si nu, ca putem la o adica sa facem sacrificii cu totii, nu-i asa, ca sa salvam economia? Renuntam la multe, dar ca romānu... pāna la elicoptere si coloane cu girofar, aici nu se poate, ca doar cum sa arati altfel ca esti ocupat cu binele tarii? 
Sa vedem si topul primelor 200 de companii din domeniul constructiilor din lume: īn primele 10 pozitii avem locurile 1, 2, 3, 5 si 9 ocupate de firme din RP China. Primii europeni, grupul francez Vinci, ocupa locul 4, pe locul 6 fiind un alt grup francez: Bouygues' Construction Divisions, amāndoua pierzānd cāte un loc fata de anul trecut. Cel mai puternic grup american ramāne Bechtel, pe locul 7 al clasamentului mondial. Fara comentarii.

Polonezii se "chinuie" si ei cu autostrazile, dar la ei problema consta numai īn lungimea acestora. Deoarece īn anul 2012 vor gazdui Campionatul European de fotbal, acestia doresc, din motive economice, sa conecteze capitala tarii, Varsovia la reteaua de autostrazi germane. Si astfel au primit 800 mil. EUR de la BEI pentru 176 km de autostrada. O suma prea mica pentru Romānia, care poate ar fi acoperit numai o autostrada īntre Bucuresti si Ploiesti. Apropo de campionii nostri: traficul la intrarea īn Ploiesti a fost strangulat saptamāni bune (si stiti cum se circula pe DN1) pentru lucrarile la un pod care se pare ca va face parte dintr-o autostrada care nu exista decāt pe hārtie. 
Asteptam cu interes toamna si īnceputul lucrarilor la numeroase autostrazi, asteptam programele de reabilitare a drumurilor nationale si cele destinate infrastructurii, programe pentru care guvernul a prevazut spre 10 miliarde EUR. Sa speram ca nu au terminat banii īntre timp. 
Anul XIII, nr. 152, oct 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Octombrie 2018
 
Truck Power, Octombrie 2018

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 


 
 

PARTENERI