Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Luni de dupa august

12.08.2011
Ing. Dan Pavel
Luni de dupa august
Eu cred ca este adevarat ca în ziua de luni nici iarba nu creste. Asa ca nu mai scriu decât daca de marti încolo... dar nici martea nu este bine, deoarece nu am ajuns la un consens în ceea ce priveste situarea celor trei ceasuri rele printre celelalte 24... bune?
Si uite asa usor am ajuns miercuri, ziua când în sfârsit tot bugetarul cu rang înalt munceste. Daca nu ma credeti, cititi comunicatele de la Ministerul Transporturilor: miercuri si joi sunt zile bune pentru inaugurari, semnari de contracte si licitatii. Vineri este o zi fericita deoarece urmeaza sâmbata. Si aici nu o sa va vina sa credeti, sâmbata muncim înfratiti, presa si ministrii: urcam în autocare si plecam la taiat panglici si la mici chefulete. Se simte si în articolele din ziare, ma refer la cele care "tin" cu ceilalti, în deplina concordanta cu deontologia jurnalistica: fiecare taiere de panglica se lasa cu articole caldute, usor neutre.

În România nu se prea mai întâmpla mare lucru, în afara de câteva miracole, precum cresterea PIB-ului la oras din asfalt sau cum ca FMI-ul ne roaga sa crestem salariile si noi nu si nu, ca putem la o adica sa facem sacrificii cu totii, nu-i asa, ca sa salvam economia? Renuntam la multe, dar ca românu... pâna la elicoptere si coloane cu girofar, aici nu se poate, ca doar cum sa arati altfel ca esti ocupat cu binele tarii? 
Sa vedem si topul primelor 200 de companii din domeniul constructiilor din lume: în primele 10 pozitii avem locurile 1, 2, 3, 5 si 9 ocupate de firme din RP China. Primii europeni, grupul francez Vinci, ocupa locul 4, pe locul 6 fiind un alt grup francez: Bouygues' Construction Divisions, amândoua pierzând câte un loc fata de anul trecut. Cel mai puternic grup american ramâne Bechtel, pe locul 7 al clasamentului mondial. Fara comentarii.

Polonezii se "chinuie" si ei cu autostrazile, dar la ei problema consta numai în lungimea acestora. Deoarece în anul 2012 vor gazdui Campionatul European de fotbal, acestia doresc, din motive economice, sa conecteze capitala tarii, Varsovia la reteaua de autostrazi germane. Si astfel au primit 800 mil. EUR de la BEI pentru 176 km de autostrada. O suma prea mica pentru România, care poate ar fi acoperit numai o autostrada între Bucuresti si Ploiesti. Apropo de campionii nostri: traficul la intrarea în Ploiesti a fost strangulat saptamâni bune (si stiti cum se circula pe DN1) pentru lucrarile la un pod care se pare ca va face parte dintr-o autostrada care nu exista decât pe hârtie. 
Asteptam cu interes toamna si începutul lucrarilor la numeroase autostrazi, asteptam programele de reabilitare a drumurilor nationale si cele destinate infrastructurii, programe pentru care guvernul a prevazut spre 10 miliarde EUR. Sa speram ca nu au terminat banii între timp. 
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI