Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
HAMM - HD+ 140

Un compactor greu, dar sprinten

12.08.2011
Un compactor greu, dar sprinten
Cele mai noi modele  ale seriei de succes HD de la HAMM, vibrocompactorii tandem articulati - sunt compactorii cu sigla "PLUS", respectiv HD+ 120 si HD+ 140 din seria grea 12-14 t a compactorilor de asfalt, care au început din 2008 marsul de succes pe santierele din SUA si Europa.
Unul din aceste santiere din Germania a fost ranforsarea autostrazii A61, cu tehnologia de asternere a asfaltului în doua straturi concomitent - "cald pe cald". Pentru executia lucrarii, asocierea EUROVIA + Faber Bau GmbH a utilizat un sistem de masini WIRTGEN GROUP: freza WIRTGEN, tren asternere VÖGELE - InLine Pave si compactori HAMM. Aici în decursul a cinci nopti de lucru, compactorul HAMM - HD+ 140.VO (Vibratie - Oscilatie) si-a demonstrat pe deplin randamentul si eficienta ridicata.
Seria HD+ a convins de la prima utilizare atât operatorul, cât si seful de santier al firmei Faber Bau GmbH. Acestia au fost entuziasmati de simplitatea operarii, de cea mai spatioasa cabina panoramica vazuta la un compactor si de productivitatea utilajului. La santierul de noapte de pe A61, compactorul de 14 t cu vibratie si oscilatie HD+140.VO a rezolvat singur lucrarea ce fusese initial prevazuta pentru doi compactori.

Cei care au lucrat deja cu noul compactor HAMM stiu ca semnul "PLUS"  este un factor care depaseste toate asteptarile. Michael Weirich, seful de santier al firmei Faber Bau GmbH declara - "acest compactor munceste cât doi", rezumând astfel cu entuziasm si convingere experienta de 5 nopti avuta cu noul compactor tandem HAMM - HD+140.VO.

1.200 metri liniari pe noapte = frezat, turnat si compactat
Asocierea Faber Bau+Eurovia a executat contractul de reabilitare a benzii de trafic greu de pe autostrada cu mare trafic A61, între Ludwigshafen si Frankenthal.
Pe lungimea de 5,2 km, traficul trebuia cât mai putin perturbat. De aceea s-a decis închiderea sectorului pentru lucru de noapte, de la ora 20:00 si reabilitarea benzii cu latimea de 4,70 m în sectiuni de peste 1,0 km. Aceasta a fost posibil pentru ca Faber si Eurovia  au utilizat tehnologia de turnare "In Line Pave"- de la Vögele - turnare binder + uzura concomitent, doua straturi "cald pe cald" cu o compactare "sandwich" finala. Astfel, în fiecare noapte s-a frezat stratul de binder + uzura si direct, în urma celor 2 freze Wirtgen -W 250 cu latimea de lucru de 2,5 m, a intrat în actiune trenul de asternere VÖGELE - In Line Pave care trebuie sa astearna circa 2.000 t asfalt în doua straturi - binder + uzura - concomitent, compactarea finala fiind sarcina compactorilor HAMM. Datorita acestei tehnologii circulatia s-a putut redeschide traficului în fiecare dimineata la ora 6:00. Dar pentru aceasta realizare logistica a fost necesara o productivitate foarte mare în toate etapele procesului si mai ales la închiderea finala - compactarea, având în vedere temperatura initiala si finala de compactare, timpul de compactare si timpul de racire finala pentru redarea în circulatie.

Oscilatia face posibila compactarea dinamica a covoarelor subtiri
Solutia de reabilitare a fost: binder 10 cm si 2 cm covor subtire de uzura, turnate pachet. Datorita acestui strat subtire, compactarea dinamica a pachetului de asfalt se putea face numai prin "oscilatie", nu prin vibratie care ar fi produs deformari si spargeri de agregat, precum si penetrarea straturilor. 
Acest patent HAMM- alternativa la vibratii, conduce la obtinerea rapida a capacitatii portante prevazute, pentru ca pe lânga sarcina dinamica de oscilatie, si sarcina statica se aplica permanent stratului de asfalt. 
Masuratorile de santier au confirmat ca fiecare trecere aduce un aport semnificativ la gradul de compactare, gradul de compactare impus fiind realizat dupa numai trei treceri. Foarte multumit, seful de santier Weinrich declara: " raportul de încercari al laboratorului a confirmat în fiecare zi, obtinerea gradului de compactare de 100% la ambele straturi de asfalt." 
Masuratorile pe santier arata ca utilizând HD+140.VO sunt necesare numai 3 treceri pentru compactarea acestui pachet de 12 cm asfalt.

Mai mult confort - performante superioare 
Dintr-o privire se vede cât de prietenoasa este operarea acestei masini; pentru ca în cele 5 nopti masina a fost condusa de operatori diferiti, în schimburi. Acesti mecanici profesionisti au fost prima oara într-o cabina foarte generoasa - spatiu XXL - a unui compactor HD+ . De la urcare, functionarea pupitrului de comanda  a fost intuitiv clara si au putut sa lucreze cu cel mai înalt randament, astfel ca înca din prima noapte de lucru, nu s-a mai utilizat decât un singur compactor, desi în program erau prevazuti doi, rezultatele confirmând obtinerea parametrilor de compactare impusi.
Elogiata a fost de asemenea vizibilitatea perfecta oferita de cabina panoramica: "se vede perfect câmpul de deplasare, precum si o perspectiva cuprinzatoare asupra tamburilor, a rampelor de stropire si a întregului santier" spune un operator uimit de confortul oferit de HD+" PLUS". Nu în ultimul rând dispunerea ergonomica, pe grupe de functiuni a lampilor de control si butoanelor de comanda, a scaunului translatabil stânga / dreapta si rotitor în orice pozitie împreuna cu coloana reglabila de directie si cu pupitrul, precum si spatiul liber de miscare în aceasta cabina XXL au convins oamenii de la Faber Bau GmbH. 

Randament ridicat
Determinanta pentru obtinerea  rezultatelor pozitive ale compactarii este productivitatea ridicata a seriei HD+ . În aceasta directie compactorul articulat HAMM HD+ nu lasa loc de îndoiala. Managementul electronic - HAMMTRONIC- monitorizeaza continuu toate functiile motorului si ale masinii, ajustând automat forta de tractiune, frecventa oscilatiei sau vibratiei si turatia motorului în functie de conditiile variabile de lucru. Rezulta un consum de combustibil semnificativ redus cu 30-40% si o emisie de noxe corespunzator scazuta.

Trebuie de asemenea subliniata posibilitatea de reglare independenta a frecventei si a amplitudinii vibratiilor pe fiecare tambur sau autoreglarea oscilatiilor proportional cu cresterea rigiditatii mixturii asfaltice în timpul compactarii, astfel încât sa fie obtinuti în cel mai scurt timp parametrii de compactare în cele mai variate conditii impuse de noile standarde din domeniul compactarii asfaltului.

În plus trebuie remarcata solutia de articulatie centrala în 3 puncte, care asigura o repartizare uniforma a greutatii pe tamburi si îmbunatateste substantial si stabilitatea directiei, lucru foarte important în curbe, la obtinerea planeitatii suprafetei.

Nu în ultimul rând trebuie mentionate avantajele instalatiei de stropire, cu rampe duble de siguranta, perfect vizibile si cu schimbare/ curatare rapida, cu doua tancuri de apa, în total 1.200 litri , cu repartizare inteligenta a cantitatii de apa, astfel încât greutatea sa fie uniform repartizata  pe tamburi si cu intervale si debit de stropire reglabile, corelate automat cu viteza de deplasare.

Concluzia clientului
HAMM, prin aceasta masina "HD +" a adus pe piata o "forta" prietenoasa. În mod normal, pentru acest caz de utilizare erau necesare doua compactoare, dar acest HD+140.VO a realizat singur compactarea stratului de asfalt  de 12 cm în numai trei treceri. Astfel, seful de santier Weirich confirma ce promisese firma HAMM "acest HD+ e mai bun decât poti crede."
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI