Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Drive Test

VW Crafter de santier

12.08.2011
Dan Pavel - Malmö
VW Crafter de santier
Producatorul german Volkswagen se afla în plina ofensiva în acest an, una începuta însa în anul 2010 odata cu lansarea lui Caddy, versiunea cu alimentare alternativa BiFuel dar si EcoFuel; T5, cu noua gama de motoare BlueMotion ce ofera un consum incredibil de mic si bineînteles vedeta drive-testului de la Malmö, Crafter.
În jurul orasului am putut testa o gama extinsa de vehicule comerciale ale producatorului german Volkswagen Commercial Vehicles pe parcursul a doua trasee extinse: unul de munte si altul de-a lungul coastelor nordice ale Suediei. Pentru segmentul de constructii, oferta Crafter aduce un Pick-up,  dar si o versiune destinata transportului de personal cu 8+1 persoane.

Crafter Pick-up
Pe cât de robust, pe atât de modern si eficient din punct de vedere al costurilor, Crafter Pick-up si-a construit o reputatie impecabila în mediul dur al santierelor de constructii. Volswagen ofera aceasta varianta de sasiu în trei variante de ampatamente si trei clase diferite de greutate respectiv 3 tone, 3,5 tone si 5 tone cu o sarcina utila maxima de 2.793 kg. În plus, noul Pick-up se comercializeaza atât în varianta cu cabina simpla, cât si în varianta cu cabina dubla. Bancheta din spate, varianta cu patru usi, furnizeaza spatiu suficient pentru patru persoane. Pe locurile din fata pot calatori pâna la trei persoane, datorita banchetei duble si schimbatorului de viteze montat frontal, sub bord. Castile de protectie, uneltele, sticlele de apa si alimentele pot fi stocate în diferitele compartimente de depozitare, din acest punct de vedere Crafter fiind un adevarat "paradis".
Depinzând de tipul de cabina ales si de ampatament, modelul Crafter Pick-up ofera cinci lungimi diferite ale spatiului destinat soferului si însotitorului, cuprinse între 2,7 m pentru cabina dubla cu ampatament scurt si pâna la dimensiunile generoase ale variantei Crafter cu cabina simpla si ampatament lung, care atinge lungimea de 4,3 m. În latime, podeaua masoara 2,03 m pentru Crafter 30 si Cratfer 35 si 2,13 m pentru modelul Crafter 50. Cu alte cuvinte, zona podelei pentru configuratia Pick-up are o suprafata de pâna la 9,2 mp.

Crafter Chassis Cab
Crafter în varianta Chassis Cab constituie baza ideala pentru constructorii de suprastructuri speciale. Ca si în cazul Pick-up si pentru Chassis Cab Volkswagen Commercial Vehicles ofera trei variante de ampatament (3.250 mm/3.665 mm/ 4.325 mm) în combinatie cu o cabina dubla sau simpla. Preferat pentru caroseriile combinate, cum ar fi vehiculele de curierat si colectare corespondenta sau vehiculele recreationale, sasiul poate fi furnizat la cerere si cu cabina fara acoperis sau peretele din spatele operatorului sau, în cazul aplicatiilor speciale, fara echipare de cabina. Greutatea bruta a vehiculelor variaza de la 3 tone (Crafter 30) la 5 tone (Crafter50). Sarcina pe axa este de 1.850 kg pe axele fata si 3.500 kg pe axele spate. 

Un punct de interes pentru constructorii de suprastructuri speciale îl constituie faptul ca aceasta versiune Crafter beneficiaza de o interfata electronica programabila pentru utilizatorul final. Aceasta ofera numeroase optiuni pentru controlul individual al functiilor electronice. De exemplu modelul Crafter cu functie de basculare permite limitarea vitezei vehiculului, în timpul operatiunii de basculare la numai 5 km/h. În acelasi timp, turatia motorului creste, luminile de atentionare sunt aprinse, radio-ul este oprit si un sunet de alarma este emis pentru a avertiza persoanele care se afla în apropierea vehiculului. 
Modelul Crafter poate fi de asemenea echipat cu un sistem de transmisie secundar PTO (Power Take-off) care poate livra o putere maxima continua de 38 CP la 2.500 rpm si un cuplu maxim de 140 Nm de la 1.000 la 1.200 rpm. Pentru toate variantele de motor cu patru cilindri, un al doilea generator cu o putere nominala de 140 Amp si un compresor de aer conditionat sunt disponibile optional. 

12 ani garantie anti-coroziune pentru caroserie
Pentru toate versiunile, modelul Crafter nu numai ca depaseste cele mai înalte standarde de calitate impuse de Volkswagen Vehicule Comerciale din punct de vedere al designului, dar si din punct de vedere al constructiei si fabricarii. Aceste standarde se reflecta în aspecte precum garantia extinsa a caroseriei anti-coroziune. Toate componentele din structura metalica si componente cheie ale sasiului expuse riscului de a eroda sunt supuse unui proces de galvanizare, simplu sau dublu. Aceste masuri de precautie s-au extins si includ acum si usa glisanta pentru spatiul de depozitare a marfurilor si usa cu balamale din spate. Montantii cu sectiune D beneficiaza de înca un strat de galvanizare. Astfel clientii au un avantaj dublu, pe de o parte durabilitatea mai mare a caroseriei creste valoarea de revânzare a vehiculului, iar pe de alta parte Volkswagen Vehicule Comerciale ofera o garantie de 12 ani împotriva coroziunii.

Tehnologia BlueMotion Sistemul Stop/Start
Soferul se apropie de un semafor care arata culoarea rosie, opreste Crafter-ul la stop, cutia de viteze este pusa pe pozitia neutra si ia piciorul de pe ambreiaj. Motorul se opreste momentan, iar pe ecranul multifunctional apare textul "A" pentru Start/Stop. De îndata ce culoarea semaforului devine verde, soferul apasa ambreiajul, motorul porneste, textul dispare de pe ecran, soferul cupleaza o viteza si îsi continua drumul. Practic, soferul nu trebuie sa faca nici o alta operatiune în plus comparativ cu o masina conventionala. Spre deosebire de vehiculele fara sistem Start/Stop, modelele echipate cu tehnologia BlueMotion au un sistem de încarcare rapida a bateriei, un modul electronic de control al energiei stocate si disponibile la pornirea masinii , un starter heavy-duty pentru motor, un convertor DC/DC (care garanteaza o valoare constanta a tensiunii curentului electric debitat în vehicul). În medie sistemul Start/Stop împreuna cu bateria regenerabila realizeaza o economie de 0,3 l/100 km.

Din motive de siguranta, sistemul BlueMotion nu opreste motorul TDI în urmatoarele situatii:
* Pornirea motorului la rece
* Situatii de manevrare periculoase (marsarier sau volan manevrat brusc pe o suprafata mare)
* Când este necesara frânarea sau control mai mare al directiei (atunci când vehiculul porneste în panta)
* Când este cuplata o remorca
* Când bateria nu este încarcata suficient 
* În situatii de urcare pe pante accentuate.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI