Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

Cronica unei expozitii necesare

20.10.2011
Ing. Dan Pavel
Cronica unei expozitii necesare
TIB este unul dintre cele mai vechi evenimente organizate de Romexpo, fiind prin excelenta o expozitie a tehnologiilor. Editia din acest an a fost una a contradictiilor, un minus mare cât mai multe plusuri fiind faptul ca a reusit sa fie chiar mai restrânsa ca participanti si suprafata decât cea de anul trecut, un plus fiind numarul de vizitatori, majoritatea specialisti, mai mare decât în urma cu un an, doi... chiar trei.

Cred ca avem nevoie de expozitii, de saloane sau târguri daca vreti sa le spuneti asa, dar organizatorii înca nu au aflat. În cazul Romexpo, lipsa de organizare este de la un an la altul mai adânca (de exemplu am cautat o ora sa aflam care stand este al revistei, dintre zecile de structuri din rotonda centrala), iar atitudinea absolut indiferenta a personalului reprezinta o normalitate. Astfel, aceste doua aspecte, coroborate cu preturile,  participantii fiind de acord ca sunt mult prea mari, au facut fie ca unele expozitii care erau organizate cu participarea unor asociatii profesionale sa se mute chiar si pe câmp sau în hangarele improprii de la Romaero, fie ca altele sa dispara natural din lipsa de participanti.
TIB a demonstrat ca exista premizele unor expozitii de specialitate de succes, Romexpo trebuind numai sa faca ceea ce este necesar sau ceea ce credem ca stie mai bine: sa le organizeze.
Revenind la expozitii, odata cu venirea frigului, nu mai putem vorbi de manifestari de anvergura, în schimb anul care vine se anunta unul interesant. Stiu ca veti spune ca este 2012 si ca oricum este interesant, dar eu ma refer la o manifestare de anvergura, de peste 50.000 mp, care este dorita, asteptata, si care mai trebuie însa organizata.
Importatorii de utilaje de constructii, de autocamioane sau structuri, cei care lucreaza în domenii conexe asteapta o astfel de expozitie. Sunt de acord ca de prea multi ani nu a avut loc o astfel de manifestare, dar... sunt în cautarea organizatorilor de manifestari de acest tip.

Asadar, o afacere (totusi o expozitie este în cele din urma o afacere) ce depaseste milionul de Euro, în care clientii exista, nu si firma care sa o construiasca. Un alt paradox românesc, care are însa si explicatii la fel de locale. Astfel, exista organizatori internationali de evenimente care ar dori sa vina în România sa construiasca un centru expozitional de anvergura în apropierea Capitalei, dar care dupa un studiu atent al pietei, au hotarât ca este prea riscanta o astfel de investitie. Unul din argumentele lor: nu este bine sa devii concurent cu proprietarii Romexpo.
Gata cu subiectul expozitii, am vorbit prea mult si am sentimentul ca oricum nici nu spun nimic nou si nici macar nu-i pasa cuiva. Altfel ar fi daca de exemplu am vorbi de bani multi care sa poata fi scosi din pamânt, cum este cazul autostrazilor. Aici discutiile sunt numeroase, savuroase si în curând extrem de electorale. 
La TV au început deja discutiile despre miliardele bagate direct din buzunarele noastre în cele ale "baietilor capabili", de parca vreun partid ar fi facut mai mult decât altul... Chiar si acum, când CNADNR se lauda ca au fost limitate prin lege cheltuielile pentru un kilometru de autostrada construit, care este mult mai ieftin ca înainte, chiar si acum acesta este de doua ori mai scump decât la vecinii din Ungaria. Argumentele de ce este mai scump sunt bineînteles numeroase si pline de temei, dar cu ele din pacate nu construim nimic.

Astept sfârsitul de an ca un test pentru ministerul transporturilor si infrastructurii, care se bate cu bucata de asfalt în piept (caramizi nu prea mai avem, ca nu avem ce face cu ele) ca pâna la sfârsitul anului avem autostrada Bucuresti - Ploiesti si se finalizeaza si Centura orasului Bucuresti. 
Dupa bunul obicei al ultimilor multi ani, ministerul mai sus amintit a pornit în ianuarie cu planuri marete, împartind miliarde de Euro pe proiecte, cercetari, verificari si chiar autostrazi de hârtie. Cu cât am înaintat în an, vocea lui a devenit din ce în ce mai firava, anunturile din ce în ce mai încâlcite si fara sens, ca în prezent sa fie aproape o soapta. Nimic nou sub soare: banii vor fi cheltuiti din nou pe drumuri care nu le vom vedea prea curând. Primim la redactie numai comunicate despre întâlniri la nivel înalt, consfatuiri europene si luari de pozitii internationale, teorii care nu dau nimanui de mâncare.
Dar am o multumire: la anu voi visa iar, asa cum se întâmpla odata la patru ani, auzind ce planuri marete vor cadea peste noi din cer, daca alegem un partid sau altul. Sunt mândru ca acesti oameni care ne conduc stiu atât de bine ce trebuie facut pentru binele tarii, la fel cum stim cu totii ca lupta lor cu forte oculte sau chiar opozitia de rea credinta îi va opri inerent de la înfaptuirea marilor victorii. Astept umbrelele, desfacatoarele de conserve sau tirbusoanele, calendarele absolut oribile si pungutele aferente, caci din pacate acestea ne arata cel mai bine cine suntem.
Nu pot sa nu spun ca am fost impresionat de Rols Royce-ul negru de mare clasa cu drapelele Camerei de Comert a României. Mi-a placut foarte mult. Nici la ministri si nici la presedintie nu am vazut asa ceva, desi si acestia se pricep destul de bine la masini.
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI