Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Putzmeister

Extinderea aeroportului din Frankfurt

20.10.2011
Ema Stancu
DIE PUMAS Betonförderung GmbH & Co. KG este o companie cu sediul în zona metropolitana a Frankfurt-ului si detine o flota de 30 pompe de beton montate pe camion cu dimensiuni ale bratului care variaza între 24 si 63 m precum si o serie de sisteme stationare de  distributie a betonului.
Câteva dintre pompele cu cele mai lungi brate, detinute de Pumas au fost folosite în perioada august-septembrie 2010 pentru lucrarea ampla de betonare a pistelor de aterizare din aeroportul Rhine Main. Cele doua poduri de aterizare sunt directionate catre autostrada si catre linia de cale ferata  si leaga noua autostrada North West 07L/25R de prezentul aerodrom.
Noua pista de aterizare trebuia sa fie finalizata înainte de începerea programului de zbor din iarna 2010. Prima banda a fost finalizata în mai 2009.
Pista vestica de aterizare
Pista de aterizare din partea de vest a fost betonata eficient si la timp datorita planificarii riguroase a locatiilor în care au fost amplasate patru pompe Putzmeister cu brat lung. Suprastructura a fost abordata cu un model M63-5, o pompa M62-6 si doua M58-5 si totul a fost finalizat în data de 20.08.2010. În decurs de 20 de ore, un volum de 3.240 mc de beton a fost turnat, totul realizându-se conform planului cu ajutorul furnizorilor Sehring Beton GmbH & Co. KG.

Pista estica de aterizare
Dupa saptamâni de planificari, suprastructura pistei estice de aterizare a fost concretizata în data de 17.09.2010. O pompa Putzmeister M62-6, un model M58-5 si un utilaj M52-5 au fost folosite pe partea de nord precum si doua utilaje M63-5 si respectiv M58-5 pe partea de sud. Suprastructura cu o latime (est-vest) de 345 m si o adâncime (nord-sud) de 91,5 m a fost divizata în trei faze de betonare. Lucrarea a început cu portiunea cu adâncimea cea mai mare acolo unde se intersecteaza cu linia de cale ferata ICE si cu ambele sensuri ale autostrazii A3.
În etapa de planificare au fost alocate o perioada pentru turnare de 61,5 ore si un volum de 10.100 mc. Garantia unui flux neîntrerupt de beton asigurat de patru echipe de turnare pe lânga pompele de beton de la Pumas a fost principala cerinta cel putin pentru primii 19.000 mp de beton. Desi au fost utilizate pompe de beton cu brate lungi apareau diverse brese în spatiul de lucru al bratelor de turnare si astfel a fost utilizat si un distribuitor rotativ RV 10. 

Distribuitorul rotativ RV 10 a fost alimentat de un M 58-5 în partea de nord a pistei de aterizare.
Pompa M 63-5 a fost asamblata direct pe autostrada A3 care se îndreapta spre Frankfurt si a trebuit sa transporte betonul peste benzile autostrazii. Acest lucru a impus masuri de securitate extrem de stricte, întreaga tabulatura a utilajului  fiind înlocuita înainte de începerea lucrarii.
O a cincea pompa de beton, model M 52-5 a fost asamblata în partea de nord a podului dintre linia de cale ferata ICE si autostrada A3 în directia Cologne. Dupa aproximativ 20 de ore de lucru si 3.700 mc de beton, prima sectiune a suprastructurii a fost betonata.
Pompele de beton au fost folosite din nou fara sa fie necesara schimbarea locatiei pentru începutul celei de-a doua sectiuni.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI