Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Putzmeister

Extinderea aeroportului din Frankfurt

20.10.2011
Ema Stancu
DIE PUMAS Betonförderung GmbH & Co. KG este o companie cu sediul īn zona metropolitana a Frankfurt-ului si detine o flota de 30 pompe de beton montate pe camion cu dimensiuni ale bratului care variaza īntre 24 si 63 m precum si o serie de sisteme stationare de  distributie a betonului.
Cāteva dintre pompele cu cele mai lungi brate, detinute de Pumas au fost folosite īn perioada august-septembrie 2010 pentru lucrarea ampla de betonare a pistelor de aterizare din aeroportul Rhine Main. Cele doua poduri de aterizare sunt directionate catre autostrada si catre linia de cale ferata  si leaga noua autostrada North West 07L/25R de prezentul aerodrom.
Noua pista de aterizare trebuia sa fie finalizata īnainte de īnceperea programului de zbor din iarna 2010. Prima banda a fost finalizata īn mai 2009.
Pista vestica de aterizare
Pista de aterizare din partea de vest a fost betonata eficient si la timp datorita planificarii riguroase a locatiilor īn care au fost amplasate patru pompe Putzmeister cu brat lung. Suprastructura a fost abordata cu un model M63-5, o pompa M62-6 si doua M58-5 si totul a fost finalizat īn data de 20.08.2010. Īn decurs de 20 de ore, un volum de 3.240 mc de beton a fost turnat, totul realizāndu-se conform planului cu ajutorul furnizorilor Sehring Beton GmbH & Co. KG.

Pista estica de aterizare
Dupa saptamāni de planificari, suprastructura pistei estice de aterizare a fost concretizata īn data de 17.09.2010. O pompa Putzmeister M62-6, un model M58-5 si un utilaj M52-5 au fost folosite pe partea de nord precum si doua utilaje M63-5 si respectiv M58-5 pe partea de sud. Suprastructura cu o latime (est-vest) de 345 m si o adāncime (nord-sud) de 91,5 m a fost divizata īn trei faze de betonare. Lucrarea a īnceput cu portiunea cu adāncimea cea mai mare acolo unde se intersecteaza cu linia de cale ferata ICE si cu ambele sensuri ale autostrazii A3.
Īn etapa de planificare au fost alocate o perioada pentru turnare de 61,5 ore si un volum de 10.100 mc. Garantia unui flux neīntrerupt de beton asigurat de patru echipe de turnare pe lānga pompele de beton de la Pumas a fost principala cerinta cel putin pentru primii 19.000 mp de beton. Desi au fost utilizate pompe de beton cu brate lungi apareau diverse brese īn spatiul de lucru al bratelor de turnare si astfel a fost utilizat si un distribuitor rotativ RV 10. 

Distribuitorul rotativ RV 10 a fost alimentat de un M 58-5 īn partea de nord a pistei de aterizare.
Pompa M 63-5 a fost asamblata direct pe autostrada A3 care se īndreapta spre Frankfurt si a trebuit sa transporte betonul peste benzile autostrazii. Acest lucru a impus masuri de securitate extrem de stricte, īntreaga tabulatura a utilajului  fiind īnlocuita īnainte de īnceperea lucrarii.
O a cincea pompa de beton, model M 52-5 a fost asamblata īn partea de nord a podului dintre linia de cale ferata ICE si autostrada A3 īn directia Cologne. Dupa aproximativ 20 de ore de lucru si 3.700 mc de beton, prima sectiune a suprastructurii a fost betonata.
Pompele de beton au fost folosite din nou fara sa fie necesara schimbarea locatiei pentru īnceputul celei de-a doua sectiuni.
Anul XIII, nr. 152, oct 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Octombrie 2018
 
Truck Power, Octombrie 2018

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 


 
 

PARTENERI