Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
IML Motoare

Vine iarna

Pregatiti motoarele

20.10.2011
Vine iarna
Mai tineti minte vremurile cānd motoarele cu vechime imemorabila refuzau sa mai porneasca la temperaturi mai mici de -5° C? Prin acele vremuri galeata cu motorina aprinsa, ba chiar si paiele erau la fel de bune pentru a dezmorti un motor īnghetat.
Dar acum nu va puteti permite sa asteptati sa vedeti daca motorul porneste sau nu, īn functie de prognoza meteo. Cānd este vorba de munca, timpurile noastre nu permit nici o scuza. 

Asadar, noi va anuntam:
Motorul DEUTZ porneste!
Cu certitudine, pornirea motoarelor diesel la temperaturi scazute nu reprezinta o problema a zilelor noastre. Īn istoria DEUTZ, seriile de motoare racite cu aer 91x au surprins cānd au demonstrat ca pot porni fara ajutor si la temperaturi de -20° C. Explicatia este foarte simpla: motoarele Deutz sunt prevazute cu sisteme de pre-īncalzire ale aerului de admisie, a lichidelor de racire sau ungere sau sisteme cu bujii incandescente.
Nici o firma profesionista nu īsi permite sa detina īn parcul tehnic motoare a caror functionare sa depinda de mediul ambiant. De fapt, acestea pornesc totdeauna, dar fara ca utilizatorul lor sa īnteleaga īntregul proces chimic si mecanic necesar pornirii motorului. Frumusetea si complexitatea sistemelor de gestiune a startului de motor īnseamna ani de inovatie si de experienta īn domeniu. Preīncalzirea aerului se face īnaintea admisiei si se realizeaza cu ajutorul unei īnfasurari, īn general o īnfasurare deschisa, cu o rezistenta formata pe voltajul bateriei. Este cel mai simplu sistem de pre-īncalzire si necesita cea mai mica cheltuiala. 

De aceea, chestiunile simple sunt cele care aduc cel mai important cāstig.
Majoritatea motoarelor cu regulator mecanic au folosit si folosesc īnca acest sistem de pre-īncalzire cu releu de pre- īncalzire, cu rezultate excelente. Īn masura īn care este necesara instalarea unor sisteme de pre-īncalzire pe motoare care nu sunt prevazute cu acest sistem din fabrica, realizarea instalarii este extrem de simpla. 
Sunt necesare: bujia (cu īnfasurare deschisa), un cablaj si un releu normal de bujii. Un kit de pre-īncalzire de acest tip este oferit īn reteaua DEUTZ si se asigura asistenta la instalare sau se poate face chiar instalarea propriu-zisa.
Pre-īncalzirea lichidelor de racire/ lubrifiere reprezinta un sistem des folosit pentru motoarele DEUTZ instalate pe generatoare de curent care lucreaza īn regim de urgenta si pot prelua din retea o tensiune ce poate īncalzi un sistem de tipul "termoplonjon" care se instaleaza īn interiorul racitorului de ulei. 

De asemenea, exista si posibilitatea unei instalari ulterioare livrarii motorului prin kituri de instalare retrofit. Sistemul este limitat ca utilizare pentru ca necesita existenta unei surse de energie care sa poata alimenta rezistenta de īncalzire. Aceasta posibilitate de pre-īncalzire este, īn general, o cerinta standard pentru aplicatii cu regim de functionare īn conditii extreme (de start garantat sau de temperatura). Pre-īncalzirea lichidelor de racire sau de lubrifiere īncalzesc de asemenea si blocul motor. Sistemul de īncalzire cu bujii introduse direct īn camera de ardere este un sistem de larga uzanta īn lumea utilajelor de constructii si automotive. Aproape ca este un standard. DEUTZ prevede acest sistem pentru o gama larga de motoare.

Aceasta privire de ansamblu asupra posibilitatilor de utilizare a sistemelor de pre īncalzire demonstreaza ca, pentru cei care stiu sa aleaga si sa gestioneze un motor, temperatura scazuta chiar nu reprezinta nici o problema.
Sistemele de pre-īncalzire aduc un cāstig si din punctul de vedere al emisiilor de noxe īn faza de start, asa numitul "white-smoke" produs īn timpul sau dupa start. Mentionam si cāstigul obtinut printr-o menajare a electromotorului si a componentelor aditionale; īn timpul solicitarilor repetate de pornire, cu ulei cu vāscozitate scazuta din cauza temperaturii cu o solicitare de amperaj marita datorita rotirii greoaie a motorului, stresul la care sunt supuse componentele este unul maxim.

Pentru motoarele moderne, dotate cu sisteme de gestiune electronica, timpul necesar de preīncalzire (datorat inertiei termice) si timpul de actionare al electromotorului este unul dinamic: timpul total necesar pornirii motorului poate varia īn functie de temperatura, iar sistemul de limitare a fumului alb la pornire poate influenta pozitiv startul motorului.
Mobilitatea este importanta: IMLmotoare si reteaua de asistenta nationala va pot asigura consultanta si certitudine!
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI