Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Firme de leasing captive

Importatorii propun propriile finantari

18.11.2011
Alexandra Dumitrescu
Importatorii propun propriile finantari
Societatile de leasing au anuntat cresteri importante în acest an, dupa doi ani în care portofoliul fiecarei firme a fost serios subtiat. În domeniul transporturilor comerciale si al utilajelor pentru constructii situatia a devenit critica atunci când flotele insolventilor s-au mutat în curtea proprietarilor, adica a firmelor care le-au finantat.
Daca prioritatea anilor 2009 si 2010 a fost lichidarea flotelor provenite din reposesii, aceasta operatiune a fost finalizata cu succes de catre majoritatea societatilor de leasing la începutul anului 2011, acestea confruntându-se cu o alta provocare: scaderea drastica a portofoliilor din cauze naturale, majoritatea contractelor de leasing încheiate în anii de glorie 2007, 2008 ajungând la maturitate.

În aceste conditii general valabile ale pietei de profil din România, societatile de leasing captive, care lucreaza practic numai pentru sustinerea unei anumite marci sau brand, chiar daca nu au înregistrat cresteri ale cifrei de afaceri, au câstigat o pondere importanta pe piata. Astfel conform datelor oferite de catre Asociatia Societatilor Financiare - ALB, piata locala însumeaza 663,3 mil. EUR, acestea reprezentând totalitatea contractelor semnate de firmele de leasing în primele sase luni ale anului 2011. Finantarile acordate s-au îndreptat catre diverse domenii, astfel ca 28% (184,2 milioane euro) din total au vizat echipamentele, 12 % (81,3 milioane euro) sectorul imobiliar si 60% (397,8 milioane euro) sectorul transporturilor. Cea mai mare cota de piata este înregistrata de sectorul companiilor subsidiare ale bancilor, cu 65% din total, urmat de sectorul companiilor captive cu 20% si de sectorul companiilor independente, cu 15%.
Cresterea importantei firmelor de leasing captive, acestea în mod traditional finantând masinile destinate activitatilor comerciale, a dus la o echilibrare a pietei de leasing, astfel în domeniul transporturilor 56% din contracte sunt destinate autoturismelor, pe când 43% dintre acestea se adreseaza vehiculelor comerciale grele si usoare.
Ponderea sectorului constructiilor din totalul finantarilor adresate echipamentelor a crescut puternic în acest an, de la 14% la 17% comparativ cu semestrul I al anului 2010, iar ponderea echipamentelor agricole a avut parte de un salt de la 13% la 22%.
În ultimul an, în România au aparut noi idei de organizare dezvoltate de catre importatorii de autocamioane si utilaje, cu scopul de a atrage posibilii clienti printr-o oferta de finantare cât mai variata si flexibila. În afara societatilor captive de leasing, au fost dezvoltate si societati proprii care reprezinta interesul clientului în fata bancilor si altor firme de leasing, cu personal strict specializat pentru acest tip de activitate.
În continuare, vom exemplifica prin prezentarea a doua dintre cele mai importate societati captive de leasing financiar din România:

VFS România este o firma de leasing captiva a grupului Volvo AB. Firma a fost înfiintata în anul 2005, produsele de leasing financiar fiind ofertate pentru piata din România. Societatea clientilor ofera posibilitatea de a plati ratele de leasing atât în Ron cât si în EUR, recent introdu-când si contracte de leasing cu dobânzi variabile. În planurile societatii VFS România se urmareste dezvoltarea unui produs de finantare destinat clientilor care cumpara echipamente accesând fonduri europene.  
În momentul de fata VFS România are un numar de peste 1.000 clienti si peste 3.800 echipamente finantate. În acest an societatea a finantat deja aproape 500 echipamente (camioane, semiremorci, echipamente furnizate de divizia Volvo Construction Equipment dedicate constructiilor), volumul finantarilor noi fiind cu 25% mai mare decât în anul 2010.   
De asemenea, societatea VFS România sprijina politica de vânzari a grupului Volvo AB, asigurând potentialilor clienti solutii de finantare competitive. În acest sens, le asigura clientilor proprii suportul necesar prin finantarea semiremorcilor, suprastructurilor sau oricaror altor echipamente care sunt comandate de catre client împreuna cu marcile de autocamioane ale grupului.  
 

O alta societate de leasing captiva, Iveco Capital, aduce sub un singur nume mai mult de 25 companii ce ofera servicii financiare în 14 tari, având 43.000 de clienti IVECO în întreaga lume. De peste 20 de ani Iveco Capital îsi ajuta clientii sa achizitioneze vehicule usoare si grele, noi si uzate, prin servicii financiare dedicate, adoptând o strategie de afaceri specializata dar si o prezenta teritoriala agresiva. 

Dar importatorii de autocamioane nu se opresc aici, gasind solutii adaptate strict la piata locala, chiar înfiintând societati comerciale care, desi se ocupa cu asigurarea finantarii propriilor clienti, nu sunt totusi firme de leasing.
Un exemplu elocvent este acel al societatii EVW Holding, importator oficial al marcii DAF pentru România, a preferat o solutie adaptata strict pietei locale, prin crearea societatii EVW Finance, un concept original pentru piata interna, acesta îmbinând sub aceeasi umbrela cele mai bune oferte de leasing generate de catre companiile de leasing prezente în România. Astfel, în acest moment, EVW Holding detine o oferta complexa de produse de leasing, oferta care este gândita sa satisfaca cele mai diverse cerinte ale clientilor. 

Oferta de finantare este realizata în comun cu marile societati de leasing din tara noastra, fiind însa personalizata pe baza cerintelor EVW Holding, cerinte care au la baza input-ul venit din partea clientilor sau a comunitatilor locale, în cazul licitatiilor. Pe lânga dezvoltarea acestor produse, fiecare companie de leasing vine în întâmpinarea clientilor cu oferte speciale destinate posesorilor sau viitorilor posesori de autocamioane marca DAF. Pe tot parcursul operatiunii de ofertare viitorii cumparatori sunt asistati de catre personalul specializat la societatii EVW Finance. 
Este de remarcat faptul ca EVW Holding a cautat finantari inclusiv internationale, dezvoltând împreuna cu societatea Tschann Salzburg din Austria un produs care se preteaza pentru transportatori mici si medii, cu achizitii de maxim cinci camioane. Acest produs poate fi oferit atât sub forma clasica a leasingului financiar în RON, cât si sub forma unui leasing financiar extern, cu plata ratelor în EUR.
Astfel putem spune ca EVW Finance a fost gândita ca o umbrela de marketing pentru parteneriate cu casele de leasing românesti, o platforma care genereaza solutii complete de leasing si poate satisface orice nevoi ale potentialilor clienti. 
 
Importatorul vehiculelor comerciale MAN în România, societatea MHS Truck & Bus SRL a preferat încheierea unor colaborari strategice cu societati precum VB Leasing, Raiffeisen Leasing, BCR Leasing etc. 
Oricum, clientii corporativi au atras cea mai mare pondere, de 95% din totalul finantarilor, urmati de componenta de retail 4% si de sectorul public1%. Spre deosebire de anii precedenti si ca o solutie de adaptare la situatii de criza, perioada cel mai des întâlnita dupa durata contractelor de leasing este de 4-5 ani (26%), peste 5 ani (23%) urmata de 2-3 ani (20%), 3-4 ani (19%), 1-2 ani (8%) si de 1 an (4%).
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI