Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Fayat Group

Marini Open Days

18.11.2011
Madalina Dragomir; Mariana Patru
Marini Open Days
Īn zilele de 7 si 8 octombrie 2011, īn orasul Alfonsine din regiunea Ravena, Italia, compania Marini a organizat evenimentul "Open Days", la care au luat parte reprezentanti ai presei de specialitate, dar si invitati din toata Europa interesati de produsele si tehnologiile Marini.
Pe parcursul celor doua zile invitatii au avut ocazia sa vada si sa testeze o gama variata de utilaje si echipamente, specialistii companiei producatoare fiind la dispozitia acestora pentru a raspunde la īntrebari legate de productivitate, tehnica īnglobata si performantele pe teren. 
Un moment important pentru clientii prezenti la eveniment a fost si vizita īntreprinsa pe un santier pentru a vedea la lucru una dintre statiile de asfalt Marini. 
Fondata īn 1899 īn Alfonsine, compania Marini a pornit la drum cu productia de biciclete, motociclete si motorete. Īn anii '20 Marini a jucat un rol important īn dezvoltarea variantelor de motorizare si īn industria constructiilor de drumuri si īntretinere, transformānd motoarele sale īn motoare industriale si folosindu-le pentru īntretinerea drumurilor. Īn acea perioada compania a īnregistrat peste 33 de patente pentru inventii.  

Īn anii '30 si-a extins activitatea pe noi piete, īn tara si strainatate, dezvoltānd propriile tehnologii, ajungānd astfel la proiectarea unei statii pentru productia de emulsii si a unui mic uscator rotativ pentru uscarea criblurilor de mici dimensiuni.  
Anii '60 au adus dezvoltarea productiei de statii de asfalt de 120t/h, iar īn urmatorul deceniu au fost produse masinile de raspāndit cribluri, finisoarele de asfalt si primele masini de frezat la rece. 
Din 1988 Marini s-a alaturat grupului francez Fayat Group, cu sediul central īn Bordeaux. 
Īn prezent īn cadrul centrului de cercetare si productie din Alfonsine, care ocupa o suprafata de peste 150.000 mp (37.000 mp suprafata acoperita) lucreaza mai mult de 350 de oameni. 
Din multitudinea de utilaje si echipamente prezentate noutatile care au atras specialistii au fost reprezentate de  e-Tower 2000, un prototip de statie modulara de asfalt cu sistem de lucru discontinuu si modelul Top Tower 3000, din binecunoscuta gama Top Tower.

E-Tower 2000 este un nou prototip de statie de asfalt modulara a producatorului italian cu o capacitate de productie de 80-150 t/h. Acest model va fi comercializat īncepānd cu primavara anului 2012. Evolutie si ergonomie sunt cuvintele care definesc cel mai bine modelul e-Tower 2000. Conform declaratiilor proiectantilor, aceasta va  impune noi standarde pe piata statiilor modulare. Noua statie de asfalt e-Tower 2000 este foarte compacta, eficienta si usor de transportat, toate componentele sale putānd fi containerizate. 

Caracteristici tehnice -Tower 2000
* Capacitate de productie pāna la 150 t/h
* Tambur de uscare cu diametru de 1.800 mm si arzator de mare randament cu putere de 9 MW
* Posibilitatea de transport a tuturor componentelor īn containere
* Suprafata de filtrare de 555 mp
* Mixer cu capacitatea de 2.000 kg pentru a avea o productivitate maxima chiar īn cazul ciclurilor de malaxare mai lungi
* Siloz de agregate calde pozitionat sub mixer cu doua compartimente de 45 tone
* Rezervor de filer cu capacitate de 32 mc.

Top Tower 3000, evolutie si ecologie
Noua generatie de statii de asfalt produsa de Fayat Group, Top Tower raspunde cerintelor clientilor pentru solutii versatile, de calitate si ecologice. Statiile Top Tower sunt eficiente din punct de vedere al consumului de energie, perfect izolate si īntrunesc cele mai īnalte standarde de performanta. 
Modelul Top Tower 3000, cu o capacitate maxima de productie de 200 t/h prezinta numeroase avantaje pentru utilizatorii sai. Datorita gruparii unitare a tamburului de uscare si a filtrului, statia ocupa mai putin spatiu pe santier. Nivelul de zgomot produs si cantitatea de praf sunt reduse datorita barierelor acustice si de praf multiple prevazute de proiectant. Productia amestecurilor speciale si la cald necesita un consum redus de energie. Gradul de reciclare este cu 10 pāna la 50% mai mare comparativ cu metodele traditionale, acest lucru fiind posibil datorita unei inovatii ce consta īntr-un tambur suplimentar. 
Utilajul este usor de īntretinut datorita scarii si usilor care permit accesul facil la componentele ce necesita īntretinere. Statia de asfalt este dotata cu un compresor care produce aerul necesar pentru instalatiile pneumatice.
Bitumul este transportat prin tevi conectate la rezervoarele de bitum,  iar sistemul de dozare stabileste cantitatea necesara īn functie de informatiile transmise prin sistemul de control de la cāntarul de agregate.
Jean Claude Fayat , director general al Grupului Fayat: "īn aceasta zona exista īnca un potential de crestere care nu mai exista īn Europa de Vest"

Masini si Utilaje: Au mai existat evenimente de acest gen organizate la sediul Marini?
Jean Claude Fayat: Da, īn fiecare an Marini organizeaza Open Days pentru clientii sai si pentru presa. Anul acesta prezentam prototipul modelului e -Tower  2000, care va fi prezentat pentru clientii nostri īn anul urmator īn cadrul expozitiei Intermat de la Paris. Acest echipament este destinat exclusiv pentru productie asfalt normal si rece (70-80 grade) prin stabilizare, fiind putin folosit īn Europa īn afara de Franta, Italia, Germania. Piata din Romānia este īnca mica deoarece oamenilor le este teama sa īncerce o noua tehnologie, cu toate ca aceasta ar fi mult mai economica. O statie de stabilizare, de asfalt la rece este mult mai ieftina si mult mai mobila si īn ceea ce priveste rezistenta drumurilor s-ar obtine rezultate mult mai bune.

M&U: Pentru ce tip de lucrari recomandati e-Tower 2000?
J.C.F: Pentru lucrarile de autostrazi acest model ar fi prea mic. Aceste statii sunt recomandate pentru īntretinere de drumuri. De exemplu, modelele Top Tower 3000 sau Top Tower 4000 ar fi potrivite pentru santiere mult mai mari. Acestea īncep de la 160 tone pāna la 320 tone, aceasta ar fi capacitatea mult mai eficienta pentru lucrarile de autostrazi. 

M&U: Cum vedeti piata din Romānia īn urmatorii ani?
J.C.F: Cānd vor exista lucrari privind reabilitarile de drumuri secundare sau judetene, tehnologia de producere a asfaltului la rece este economica si rapida, deci statia prezentata īn premiera mondiala aici ar fi perfecta. Pe un drum realizat prin tehnologia de turnare cu asfalt la rece dupa o
jumatate de ora circulatia poate fi reluata, iar cu o singura masina pot fi tratati īntre 4 si 6 km pe zi īn ambele sensuri , daca sunt suficienti bani. Eu consider ca marea problema īn Romānia la licitatii este ca nu exista o lege care sa impuna un pret minim si un pret maxim. Astfel pot aparea utilaje care sa nu faca fata cerintelor de pe teren, sa realizeze drumuri de slaba calitate, dar care sunt foarte ieftine.

M&U: Īn aceste conditii, care este strategia dumneavoastra pentru Europa de Est.
J.C.F: Strategia noasta pentru Europa de Est este sa fim mai prezenti pe piata, pentru ca noi consideram ca īn aceasta zona exista īnca un potential de crestere care nu mai exista īn Europa de Vest. Noi consideram ca exista posibilitati mai mari de crestere īn tarile din Europa de Est, din acest motiv īncercam sa ne consolidam prezenta īn aceasta zona.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI