Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Deutz

Noile motoare Stage IIIB

18.11.2011
Gheorghe Apostol
Noile motoare Stage IIIB
Începând din ianuarie 2012, motoarele diesel pentru utilajele de constructii mobile  cu clase de putere care variaza între 56 si 130 kW trebuie sa se adapteze normelor europene privind emisiile de gaze la standardele EU Stage III B sau US EPA Tier 4 Interim. Reducerea considerabila de pulberi în suspensie si NOx presupune ca motoarele sa fie echipate cu echipamente suplimentare de tratare a gazelor.
Pe parcursul acestui an, producatorul german de motoare Deutz a prezentat noile sale motoare si tehnologiile utilizate pentru a îndeplini standardele stricte impuse de normele Stage IIIB si Tier 4i. 
Modelul Deutz TCD 3.6 acopera gama de puteri cuprinsa între 50 si 85 kW si un cuplu de 400 Nm la 1.400-1.600 rpm. 

Modelul cu racire cu apa, turbocharger, 4 cilindri, cu sau fara sistem de racire intern si sistem de recirculare externa a gazelor arse este echipat cu injectie de înalta presiune cu Common Rail. Designul compact scade costurile instalarii, iar raportul putere/greutate a fost redus la minim. 
Un convertor catalitic de particule este disponibil pentru tratamentul gazelor arse, dar si un filtru de particule diesel DPF optional.  
Pentru clasa de putere între 70 si 115 kW, Deutz ofera clientilor sai motorul TCD 4,1 L4 racit cu apa capabil sa atinga nivelul maxim al cuplului de torsiune de 610 Nm la turatii de 1.400 - 1.600 rpm. Motorul cu propulsie turbo si turbo-suflanta cu 4 cilindri în linie  este echipat cu un sistem common rail Deutz de 1.600 bari (DOCź) si sistem de recirculare externa a gazelor racite. Sistemul modular de tratare a gazelor include un filtru etans de particule diesel în care regenerarea este asistata de reducerea controlata a fluxului de aer.

Modelul  TCD 6,1 L6 acopera gama de puteri cuprinse între 120 si 180 kW  si atinge un moment maxim de 1.000 Nm la turatii ale motorului între 1.400 si 1.600 rpm. Acest motor robust cu 6 cilindri în linie cu propulsie si suflanta turbo, cu sistem de recirculare externa a gazelor racite  si sistem de înalta presiune common rail Deutz controlat electronic care opereaza cu 1.600 bari pâna la 160kW si la 2.000 bari la niveluri de performanta înalta se evidentiaza prin eficienta economica, durata lunga de viata si intervale lungi de service. Modelul TCD 6,1 L6 raspunde cu usurinta conditiilor impuse de standardele de emisii datorita filtrului etans de particule cu regenerarea fluxului de aer redus pentru motoarele de pâna la 130 kW.

TCD 7.8 L6 dezvolta puteri cuprinse între 215 si 335 CP si devine astfel cel mai puternic motor din gama medie. Cuplul maxim este obtinut la 1.400 Nm la 1.400-1.600 rpm. Echipat cu turbocharger, recirculare a gazelor arse si un sistem de injectie de înalta presiune common rail (DCRź) Deutz de 2.000 bari, acest motor este conceput pentru aplicatii extrem de dificile. Caracteristici impresionante ale acestui model sunt densitatea de putere excelenta si fiabilitatea extraordinara care se traduce în intervale de service lungi. TCD 7.8 utilizeaza un sistem de tratare a gazelor arse, care a fost proiectat sa satisfaca cele mai exigente standarde ale industriei masinilor industriale care opereaza cu sarcini mari.  Un filtru de particule diesel etans asigura disponibilitatea masinii, indiferent de conditiile de operare.  
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI