Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Compactori de terasamente HAMM

Solutii originale pentru noile conditii de emisii de noxe

18.11.2011
Solutii originale pentru noile conditii de emisii de noxe
Noile compactoare de pamânt H 20i produse de HAMM arata modul în care se pot obtine performante în ceea ce priveste emisiile, mentinând vizibilitatea în partea din spate.
Prezentarea modelului inovator de compactor de pamânt H 20i de la HAMM în cadrul recentei expozitii CONEXPO-CON/AGG de la Las Vegas a reprezentat o evolutie importanta pentru acest tip de echipamente. Utilajul este remarcabil, întrucât motorul diesel Deutz, ale carui emisii sunt controlate este amplasat într-un spatiu mic, dedicat din sasiul posterior.

Anuntarea cerintelor Standardului 4 Intermediar si ale Standardului 4 Final pentru emisiile de noxe a creat îngrijorare globala în sectorul constructiilor din cauza modului în care se puteau respecta aceste reglementari si implicatiile acestora asupra utilajelor. S-a comentat în special modul în care se pot mentine îmbunatatirile de vizibilitate pentru operator, realizate de-a lungul anilor, întrucât este necesara montarea de echipamente voluminoase pentru tratarea si evacuarea aerului, dar si de sisteme de racire suplimentare. Întrucât motoarele de Standard 4 Intermediar si de Standard 4 Final se încalzesc mai mult decât cele diesel din generatiile anterioare, acestea necesita mai multa racire, deci si ventilatoare si radiatoare mai mari. Însa, în acelasi timp, reglementarile au impus functionarea mai silentioasa, iar acest lucru a reprezentat o provocare, având în vedere ca ventilatoarele de racire genereaza un nivel important de zgomot.

Prezentarea modelului H 20i al producatorului HAMM arata ca se poate mentine vizibilitatea posterioara necesara, respectând în acelasi timp obiectivele de emisii si folosind un motor care îndeplineste standardul 4 Intermediar/Faza IIIB. Modelul Hamm H 20i creeaza un vârf în industrie, respectând cerintele referitoare la emisii. Motorul de 160 kW ofera si mai multa putere de rezerva pentru compactare, chiar si în conditii dificile de functionare.

Unul dintre factorii cheie pentru respectarea cerintelor de catre modelul H 20i este folosirea motorului diesel compact Deutz, iar radiatorul utilajului este înclinat, pentru a-i coborî profilul capotajului. Pentru a asigura în continuare o buna vizibilitate a operatorului, modelul H 20i are o vedere panoramica neobstructionata din cabina mare, prin utilizarea de panouri mari de sticla pentru ferestre.
De asemenea pentru o vizibilitate libera în spate s-a mentinut solutia specifica HAMM de eliminare a tevii de esapament verticale din câmpul vizual (montaj orizontal sub capota).
Sunt de remarcat si celelalte îmbunatatiri aduse noii generatii de compactoare de terasamente pe lânga solutia de montare a noului motor: - simplificarea serviciului de întretinere prin amplasarea tuturor punctelor de service pe o singura parte a motorului, marirea spatiului din cabina cu acces usor pe ambele parti, instalatia de iluminat cu halogen pentru lucru pe timpul noptii, pupitrul de control cu functii intuitive, scaunul ergonomic si reglabil pentru gasirea celei mai confortabile pozitii de lucru.
Trebuie de asemenea subliniate îmbunatatirile parametrilor tehnici:
* sarcina lineara statica crescuta la 60 kg/cm, pentru un efect de compactare eficient si de adâncime.
* marirea unghiului de rampa la 43°, care împreuna cu diferentialul autoblocabil  face posibila atacarea rampelor mari sau a suprafetelor cu denivelari importante.
* îmbunatatirea articulatiei "în 3 puncte" care asigura manevrabilitate si stabilitate ridicata pe terenuri denivelate si la cele mai mici raze de viraj precum si repartizarea optima a greutatii fata - spate.

Modelul H 20i echipat standard cu sistemul de management HAMMTRONIC este disponibil în mai multe variante:-cu bandaj neted, cu bandaje picior de oaie, cu lama de nivelare tip buldozer, pe lânga alte dotari optionale putând fi echipat cu sistemul HCQ-GPS Navigator, de monitorizare precisa a gradului de compactare.
Motorul Deutz în sase cilindri genereaza o putere de 160 kW, iar sistemul de racire a fost conceput cu atentie, pentru a încapea în carcasa fara a ridica profilul posterior al utilajului. Acest lucru a necesitat divizarea sistemului de racire în doua si pozitionarea lui în jurul blocului motor, în locul amplasarii într-o singura locatie, conform practicilor de proiectare conventionale. Nu conteaza ca sistemul de racire al modelului H 20i este de doua ori mai mare decât formatul utilizat pentru precedentele utilaje de Standard 3 din cauza generarii suplimentare de caldura de catre motorul de Standard 4 intermediar (acest lucru este valabil pentru oricare dintre motoarele de Standard 4 intermediar, nu numai pentru Deutz). Directia fluxului de aer de racire este un factor important pentru respectarea reglementarilor referitoare la zgomot, întrucât acesta intra prin spatele utilajului, trece prin jurul motorului si este eliminat în spatele cabinei. Trebuie remarcat ca modelul H 20i este putin mai lung în spate decât alte utilaje de dimensiuni similare, partial din cauza amplasarii radiatorului înclinat. Bara de protectie din spate asigura protectia utilajului. În ciuda structurii sistemului de racire, s-a tinut cont de întretinere, punctele de interventie au fost grupate pe o singura latura a utilajului, iar curatarea si schimbarea filtrului de aer se face repede si simplu. S-a tinut cont si de costurile de functionare, iar modelul H 20i este economic, functionând atât în mod normal, cât si în mod ECO (turatie redusa conform necesitatilor), pentru a minimiza consumul de carburant, totul fiind asigurat de managementul electronic al utilajului - HAMMTRONIC.
Desi unitatea prezentata la expozitie a fost un model pre-productie, aceasta a fost vânduta unui client, iar compania a declarat ca productia de serie va începe spre sfârsitul acestui an. Modelul H 20i de 20 de tone va fi urmat de alte doua modele din aceeasi gama, cu design similar. Modelul H18i va cântari aprox. 18,3 tone iar modelul H 25i, mai mare, va cântari aproape 25 de tone. HAMM declara ca celelalte doua modele vor avea multe componente si caracteristici în comun cu modelul H 20i, de dimensiune medie, care are un tambur cu latimea de 2,14 m si este conceput sa atinga forte de centrifugare de 331kN.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI