Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Noile încarcatoare Volvo L180G

Doua plus doua încarcatoare pe pneuri...

Noile încarcatoare Volvo L180G

14.12.2011
Doua plus doua încarcatoare pe pneuri...
Constructia axelor principale de transport europene reprezinta o prioritate pentru toate tarile din Uniunea Europeana, acestea asigurând la nivel european fluxurile principale de marfuri finite, materii prime si persoane. Din acest motiv, pentru constructia infrastructurii de transport pe directiile stabilite la nivel international sunt alocate fonduri importante de bani. Un element esential este viteza de realizare a acestora, depasirea termenelor de executie atragând nu numai retragerea banilor de la nivelul UE, dar si pierderi importante ale economiilor din tarile respective.
Un bun exemplu în acest sens este dat de ritmul de constructie a tunelurilor din regiunea Tirol, mai exact tunelul de baza Brenner. 
Constructia acestuia necesita mutarea unei cantitati mari de roca si pamânt, totul într-un ritm alert. 
Astfel, societatea SWIETELSKY Baugesellschaft GmbH., un cunoscut constructor austriac cu o cifra de afaceri ce depaseste un miliard de euro si lucrari în majoritatea tarilor din UE si care este implicata direct în constructia tunelului Brenner, a hotarât achizitionarea de urgenta de utilaje noi de mare randament,  care sa faca fata cerintelor ritmului de lucru. 

Si cum Volvo CE este un producator de utilaje testat în timp de catre compania austriaca si un partener considerat de încredere în ceea ce priveste masinile livrate de-a lungul timpului, în urma cu câteva luni a fost livrat primul, urmat de cel de-al doilea încarcator pe pneuri Volvo L180G din generatia noua, aceste echipamente fiind utilizate imediat la constructia tunelurilor din Tirol. 
Câteva detalii tehnice au fost relevante pentru alegerea marcii Volvo. Astfel, este cunoscut faptul ca noile motoare V-ACT utilizate de Volvo la încarcatoarele pe pneuri de mare capacitate L150G, L180G, L220G si L250G, la noile camioane articulate din seria F si la excavatoarele model EC380D si EC480D respecta deja cerintele normelor de poluare EU Stage 3B (Tier IVi). Raspunsul inginerilor Volvo la aceste cerinte a fost atingerea unui nou nivel tehnic: un nou sistem de gestionare a motorului, cu turbina de supraalimentare racita cu apa, cu geometrie variabila.
Rezultatul a fost exact ceea ce este nevoie pentru lucrul în medii dificile: obtinerea la turatii mici a unui cuplu motor îmbunatatit cu pâna la 25% si cu o capacitate de reactie mai rapida.

Alte argumente importante au fost: un nou sistem extern de reciclare a gazelor de evacuare, emisii de noxe reduse semnificativ (50% NOx si 90% PM fata de generatia anterioara) si, înainte de toate, regenerarea activa a filtrului de particule de motorina în timp ce utilajul este folosit la capacitate maxima! Desi timpul necesar pentru evaluarea performantelor în baza experientei practice a fost scurt, rezultatele obtinute cu cele doua încarcatoare pe pneuri L180G au fost atât de convingatoare, încât au fost comandate imediat alte doua echipamente de acest tip.
Hermann Pacher, seful departamentului de constructii de tuneluri MTA al Swietelsky, afirma în acest sens: "Este fascinant modul fara probleme în care functioneaza regenerarea filtrului de particule de motorina în timpul utilizarii normale pe santierul de constructie a tunelului. Nu mai trebuie sa ajungem la atelier si nu se mai impun lucrari de montare si demontare care sa implice un necesar ridicat de timp. În prezent, acestea reprezinta avantaje decisive în ceea ce priveste rentabilitatea unui utilaj de constructii!. Pe lânga cele doua echipamente comandate initial, am decis sa comandam înca doua utilaje suplimentare pentru noul tronson ICE Erfurt - Nürnberg TUNNEI- FLECKBERG".

Lotul de prospectare E51 "Wolf 1" ca o componenta a masurii de prospectare din Wolf, include tuneluri în metoda de foraj minier cu o executie primara cu o cale de rulare bituminoasa, inclusiv toate instalatiile auxiliare necesare pentru realizarea tunelurilor (viabilizarea sectoarelor de santier, realizarea spatiilor de amenajare a santierului cu toate dotarile necesare, amenajarea elementelor de protectie împotriva apei cu evacuari în sistemul de scurgere a apei, executia lucrarilor de constructii, amenajarea de drumuri, lucrari hidrotehnice si de terasamente, depozit pentru reziduurile provenite din excavarea tunelului, etc). Zona de proiect BBT include, pe directia nord-sud, sectorul de la Innsbruck (A) pâna la Bolzano (I) si, pe directia est-vest, sectorul de la Innsbruck pâna la Tulfes.

Proiectul
Lotul de prospectare E51 include urmatoarele tuneluri:
* galeria de transport "Tunelul Padastertal"
* tunelul de acces Saxen
* tunelul de intrare Wolf Sud pâna la km 0+200
* tunelul de ramificatie Wolf-Padastertal

Toate tronsoanele de tunel din cadrul lotului de prospectare E51 sunt realizate în executie constructiva ciclica. Sectiunile transversale ale tunelurilor au fost selectate astfel încât sa fie asigurat suficient spatiu pentru elementele logistice de santier corespunzatoare loturilor principale de constructii ulterioare, în scopul transporturilor necesare de materiale, pentru conductele de alimentare si evacuare, aerisirea santierului, etc. În mod suplimentar, lotul de prospectare E51 include în principal urmatoarele constructii supraterane:
* Depozitul de reziduuri pentru materialul excavat în Padastertal;
* Suprafata pentru amenajarea santierului în Wolf (inclusiv suprafetele pentru depozitul intermediar de reziduuri pentru materialul excavat);
* Suprafata pentru amenajarea santierului în Padastertal;
* Drumul de acces Padastertal de la suprafata pentru amenajarea santierului Wolf în Padastertal;
* Suprafata suplimentara (restrânsa) pentru amenajarea santierului în Plon;
* Pereti de îmbinare în portal în Padastertal, Wolf si Saxen.

Informatii tehnice încarcator pe pneuri Volvo L180G
* Motor D13H-E (EU Stage IIIB/Tier 4i)
* Putere motor (kW/CP) 246/330
* Cuplu motor (Nm) 2.030
* Transmisie Volvo HTL221
* Greutate operationala (kg) 28.000
* Încarcare statica (kg) 21.000

Tunelul Brenner
Tunelul de baza Brenner, cu o lungime de peste 55 km, reprezinta elementul principal al coridorului feroviar München-Verona. Conform deciziei nr. 884/2004/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 29 aprilie 2004, ca axa TEN numarul 1 Berlin-Verona/Milano- Bologna-Napoli-Messina-Palermo este o componenta a legaturilor feroviare pentru transporturile nord-sud. Tunelul de baza Brenner este alcatuit dintr-un sistem cu doua tuburi de tunel cu câte o linie, dispuse la o distanta de 70 m, care comunica între ele la fiecare 333 m prin galerii de legatura, precum si dintr-o galerie de evacuare a apei, amplasata la o adâncime mai mare cu aproximativ 12 m, la mijlocul celor doua tuburi ale tunelului. Este proiectata realizarea unui numar de trei sectiuni multifunctionale, fiecare la o distanta de aproximativ 20 km, în speta traseul ocolitor Innsbruck, St. Jodok si Mauls, fiecare urmând sa dispuna de puncte de intersectare a liniilor si de statii de oprire de urgenta. Fiecare sectiune multifunctionala se afla în legatura cu suprafata prin intermediul unui tunel de acces. În etapa de executie a lucrarilor de constructii, tunelurile de acces sunt utilizate ca puncte de plecare pentru avansarea în tunelul principal, respectiv în galeriile de prospectare. Pentru a putea evalua conditiile de baza de natura geologica constructiva pentru realizarea tunelului de baza Brenner se doreste realizarea unui program de galerii de prospectare. Programul de prospectare care va fi realizat pe teritoriul statului austriac este divizat în doua sectoare. Pe de-o parte sectorul de prospectare Innsbruck - Ahrental si pe de alta parte sectorul de prospectare Wolf.

Imagini & texte pentru imagini: Daniel MacDonald/Swietelsky
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI