Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Noile īncarcatoare Volvo L180G

Doua plus doua īncarcatoare pe pneuri...

Noile īncarcatoare Volvo L180G

14.12.2011
Doua plus doua īncarcatoare pe pneuri...
Constructia axelor principale de transport europene reprezinta o prioritate pentru toate tarile din Uniunea Europeana, acestea asigurānd la nivel european fluxurile principale de marfuri finite, materii prime si persoane. Din acest motiv, pentru constructia infrastructurii de transport pe directiile stabilite la nivel international sunt alocate fonduri importante de bani. Un element esential este viteza de realizare a acestora, depasirea termenelor de executie atragānd nu numai retragerea banilor de la nivelul UE, dar si pierderi importante ale economiilor din tarile respective.
Un bun exemplu īn acest sens este dat de ritmul de constructie a tunelurilor din regiunea Tirol, mai exact tunelul de baza Brenner. 
Constructia acestuia necesita mutarea unei cantitati mari de roca si pamānt, totul īntr-un ritm alert. 
Astfel, societatea SWIETELSKY Baugesellschaft GmbH., un cunoscut constructor austriac cu o cifra de afaceri ce depaseste un miliard de euro si lucrari īn majoritatea tarilor din UE si care este implicata direct īn constructia tunelului Brenner, a hotarāt achizitionarea de urgenta de utilaje noi de mare randament,  care sa faca fata cerintelor ritmului de lucru. 

Si cum Volvo CE este un producator de utilaje testat īn timp de catre compania austriaca si un partener considerat de īncredere īn ceea ce priveste masinile livrate de-a lungul timpului, īn urma cu cāteva luni a fost livrat primul, urmat de cel de-al doilea īncarcator pe pneuri Volvo L180G din generatia noua, aceste echipamente fiind utilizate imediat la constructia tunelurilor din Tirol. 
Cāteva detalii tehnice au fost relevante pentru alegerea marcii Volvo. Astfel, este cunoscut faptul ca noile motoare V-ACT utilizate de Volvo la īncarcatoarele pe pneuri de mare capacitate L150G, L180G, L220G si L250G, la noile camioane articulate din seria F si la excavatoarele model EC380D si EC480D respecta deja cerintele normelor de poluare EU Stage 3B (Tier IVi). Raspunsul inginerilor Volvo la aceste cerinte a fost atingerea unui nou nivel tehnic: un nou sistem de gestionare a motorului, cu turbina de supraalimentare racita cu apa, cu geometrie variabila.
Rezultatul a fost exact ceea ce este nevoie pentru lucrul īn medii dificile: obtinerea la turatii mici a unui cuplu motor īmbunatatit cu pāna la 25% si cu o capacitate de reactie mai rapida.

Alte argumente importante au fost: un nou sistem extern de reciclare a gazelor de evacuare, emisii de noxe reduse semnificativ (50% NOx si 90% PM fata de generatia anterioara) si, īnainte de toate, regenerarea activa a filtrului de particule de motorina īn timp ce utilajul este folosit la capacitate maxima! Desi timpul necesar pentru evaluarea performantelor īn baza experientei practice a fost scurt, rezultatele obtinute cu cele doua īncarcatoare pe pneuri L180G au fost atāt de convingatoare, īncāt au fost comandate imediat alte doua echipamente de acest tip.
Hermann Pacher, seful departamentului de constructii de tuneluri MTA al Swietelsky, afirma īn acest sens: "Este fascinant modul fara probleme īn care functioneaza regenerarea filtrului de particule de motorina īn timpul utilizarii normale pe santierul de constructie a tunelului. Nu mai trebuie sa ajungem la atelier si nu se mai impun lucrari de montare si demontare care sa implice un necesar ridicat de timp. Īn prezent, acestea reprezinta avantaje decisive īn ceea ce priveste rentabilitatea unui utilaj de constructii!. Pe lānga cele doua echipamente comandate initial, am decis sa comandam īnca doua utilaje suplimentare pentru noul tronson ICE Erfurt - Nürnberg TUNNEI- FLECKBERG".

Lotul de prospectare E51 "Wolf 1" ca o componenta a masurii de prospectare din Wolf, include tuneluri īn metoda de foraj minier cu o executie primara cu o cale de rulare bituminoasa, inclusiv toate instalatiile auxiliare necesare pentru realizarea tunelurilor (viabilizarea sectoarelor de santier, realizarea spatiilor de amenajare a santierului cu toate dotarile necesare, amenajarea elementelor de protectie īmpotriva apei cu evacuari īn sistemul de scurgere a apei, executia lucrarilor de constructii, amenajarea de drumuri, lucrari hidrotehnice si de terasamente, depozit pentru reziduurile provenite din excavarea tunelului, etc). Zona de proiect BBT include, pe directia nord-sud, sectorul de la Innsbruck (A) pāna la Bolzano (I) si, pe directia est-vest, sectorul de la Innsbruck pāna la Tulfes.

Proiectul
Lotul de prospectare E51 include urmatoarele tuneluri:
* galeria de transport "Tunelul Padastertal"
* tunelul de acces Saxen
* tunelul de intrare Wolf Sud pāna la km 0+200
* tunelul de ramificatie Wolf-Padastertal

Toate tronsoanele de tunel din cadrul lotului de prospectare E51 sunt realizate īn executie constructiva ciclica. Sectiunile transversale ale tunelurilor au fost selectate astfel īncāt sa fie asigurat suficient spatiu pentru elementele logistice de santier corespunzatoare loturilor principale de constructii ulterioare, īn scopul transporturilor necesare de materiale, pentru conductele de alimentare si evacuare, aerisirea santierului, etc. Īn mod suplimentar, lotul de prospectare E51 include īn principal urmatoarele constructii supraterane:
* Depozitul de reziduuri pentru materialul excavat īn Padastertal;
* Suprafata pentru amenajarea santierului īn Wolf (inclusiv suprafetele pentru depozitul intermediar de reziduuri pentru materialul excavat);
* Suprafata pentru amenajarea santierului īn Padastertal;
* Drumul de acces Padastertal de la suprafata pentru amenajarea santierului Wolf īn Padastertal;
* Suprafata suplimentara (restrānsa) pentru amenajarea santierului īn Plon;
* Pereti de īmbinare īn portal īn Padastertal, Wolf si Saxen.

Informatii tehnice īncarcator pe pneuri Volvo L180G
* Motor D13H-E (EU Stage IIIB/Tier 4i)
* Putere motor (kW/CP) 246/330
* Cuplu motor (Nm) 2.030
* Transmisie Volvo HTL221
* Greutate operationala (kg) 28.000
* Īncarcare statica (kg) 21.000

Tunelul Brenner
Tunelul de baza Brenner, cu o lungime de peste 55 km, reprezinta elementul principal al coridorului feroviar München-Verona. Conform deciziei nr. 884/2004/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 29 aprilie 2004, ca axa TEN numarul 1 Berlin-Verona/Milano- Bologna-Napoli-Messina-Palermo este o componenta a legaturilor feroviare pentru transporturile nord-sud. Tunelul de baza Brenner este alcatuit dintr-un sistem cu doua tuburi de tunel cu cāte o linie, dispuse la o distanta de 70 m, care comunica īntre ele la fiecare 333 m prin galerii de legatura, precum si dintr-o galerie de evacuare a apei, amplasata la o adāncime mai mare cu aproximativ 12 m, la mijlocul celor doua tuburi ale tunelului. Este proiectata realizarea unui numar de trei sectiuni multifunctionale, fiecare la o distanta de aproximativ 20 km, īn speta traseul ocolitor Innsbruck, St. Jodok si Mauls, fiecare urmānd sa dispuna de puncte de intersectare a liniilor si de statii de oprire de urgenta. Fiecare sectiune multifunctionala se afla īn legatura cu suprafata prin intermediul unui tunel de acces. Īn etapa de executie a lucrarilor de constructii, tunelurile de acces sunt utilizate ca puncte de plecare pentru avansarea īn tunelul principal, respectiv īn galeriile de prospectare. Pentru a putea evalua conditiile de baza de natura geologica constructiva pentru realizarea tunelului de baza Brenner se doreste realizarea unui program de galerii de prospectare. Programul de prospectare care va fi realizat pe teritoriul statului austriac este divizat īn doua sectoare. Pe de-o parte sectorul de prospectare Innsbruck - Ahrental si pe de alta parte sectorul de prospectare Wolf.

Imagini & texte pentru imagini: Daniel MacDonald/Swietelsky
Anul XII, nr. 142, dec 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI