Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Interviu

ISCTR va face ordine pe drumuri

Interviu ISCTR

14.12.2011
Dan Pavel
ISCTR va face ordine pe drumuri
Începând cu data de 4 decembrie, oficial "a intrat în pâine" Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (I.S.C.T.R.). O institutie a statului care va avea de acum responsabilitatea respectarii legii de catre toate vehiculele comerciale ce se deplaseaza pe drumurile publice. Astfel, ISCTR a preluat atributiile de inspectie si control în trafic privind respectarea reglementarilor interne si internationale în domeniul transporturilor rutiere exercitate pâna de curând de catre Autoritatea Rutiera Româna - ARR, Regia Autonoma "Registrul Auto Român" - R.A.R. si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România - C.N.A.D.N.R., cu exceptia controlului desfasurat de catre C.N.A.D.N.R. în punctele de trecere a frontierei de stat a României.
Scopul oficial al acestei comasari a responsabilitatilor controlului este acela de a creste calitatea actului de control, scaderea gradului de coruptie pentru a asigura accesul liber si nediscriminatoriu la piata. De fapt, prezentarea succinta a acestui super inspectorat, a metodelor de lucru ce vor fi aplicate si a directiilor ce vor fi urmarite este greu de prezentat într-un spatiu atât de restrâns. Din acest motiv, am stat de vorba cu domnul Virgiliu Mihail Cucliciu, inspector de stat sef si presedinte al consiliului de conducere al ISCTR, omul care poarta marea responsabilitate de a organiza si de a face sa functioneze într-un timp foarte scurt întreaga structura de control a inspectoratului. 
Desi în general deplasarea utilajelor pe drumurile publice, o activitate practic insignifianta fata de celelalte tipuri de transport comercial, nu a fost niciodata în centrul atentie autoritatilor, iata ca noul inspector de stat sef al ISCTR nu doreste sa treaca cu vederea nici un amanunt. Am obtinut o declaratie din partea domnului Mihail Cucliciu în exclusivitate pentru cititorii revistei:
"Mie mi se pare absolut aberant ce se întâmpla astazi cu reglementarile privind deplasarea utilajelor pe sosele si acesta este unul din motivele care vor duce la o colaborarea strânsa cu Directia de Transport din Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Din punctul meu de vedere aceste utilaje trebuie transportate pe trailere catre zonele în care trebuie sa lucreze. Au viteze de deplasare mici, încurca traficul, îi enerveaza pe cei aflati în trafic. Mai mult, nu au sistemele de semnalizare în functiune pentru ca nimeni nu acorda atentie acestui lucru, si pe buna dreptate, deoarece rolul lor de baza este cu totul altul decât deplasarea pe sosea. Din punctul meu de vedere cel mai corect este sa fie transportate, nu sa se deplaseze independent cu diverse autorizatii. Vom cauta sa avem discutii pentru prevenirea acestor situatii.
Si firmele care utilizeaza utilajele au de câstigat din transportul lor: scurteaza timpii de deplasare, reduc consumul, daca îsi fac calculele corect vor realiza ca este mult mai ieftin sa apeleze la un transportator specializat decât sa se deplaseze fiecare de capul lor. Sunt sigur ca nu va fi usor: în prima instanta va trebui sa discutam cu ei si sa încercam sa îi convingem, le vom da o perioada de gratie dupa care dupa care o sa intervenim. Eu de exemplu, nu sunt de acord nici cu tractoarele agricole pe drumuri, care se deplaseaza pe distante mari în România. Strict legal, pe noi ne intereseaza greutatea pe osii si certificarea profesionala, competenta profesionala pe care o are soferul utilajului respectiv, dar si noxele emise de utilaj. Nici unde în Europa nu este permisa deplasarea independenta a acestor masini, ele trebuie transportate."
Anul XII, nr. 140, oct 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI