Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Editorial

La multi (b)ani

14.12.2011
Ing. Dan Pavel
La multi (b)ani
Am fost tentat sa încep cu "sa traim bine", dar nici de banc nu mai este interesanta zicerea. Si nici platitudinile asortate precum "iarna nu-i ca vara" nu mai distreaza pe nimeni. Eu am crezut mai întâi ca un fel de criza morala a lovit România si astfel nu mai gustam bancurile populiste, dar ultima luna mi-a dovedit ca am gresit profund. 
Nu criza este de vina, ci bancurile din ce în ce mai bune, la fel de savuroase precum cele de pe vremea lui raposatu’, dinainte de revolutie. Semn ca românut a început sa se distreze mai mult cu prietenii si se plimba mai putin prin alte tari. Concluzia: criza ne face mai casnici. Si mai buni si mai ... cum va place.

Dar aceasta stare nu ne va tine mult, deoarece vine anul 2012... 
Anul în care se pare ca vom avea cei 60 de kilometri promisi de la Bucuresti la Ploiesti. Unde va "întepa" soseaua ocolitoare a Bucurestiului? Parerile sunt împartite, unii chiar îndraznesc sa spuna ca se va termina pe câmp. Si cum pâna nu vad minunea eu nu cred, marturisesc ca am o curiozitate literara: ce numar si ce nume va avea aceasta introducere de drum în ceea ce se vrea cea mai frecventata autostrada din România, care ne-am dori noi, cei de pe aici, sa ajunga macar pâna la Brasov? 
Si cum despre ce se va întâmpla cu viitorul drum de la Ploiesti la Brasov nu putem sti, deoarece nici cei de la MTI nu banuiesc, sa ne întoarcem la anul 2012. Vom avea finalizati sute de kilometri de autostrada, chiar daca este un an electoral. De ce sunt asa de sigur? Deoarece, dragi soferi ni se pregateste ceva: o taxa de autostrada. O sa o platim ca si rovinieta, adica global, nu pe portiunile de ici, de colo, pe unde mai avem câte un drum lat cu pancarte verzi pe margini (autostrada). Din acesti bani se vor construi noi si noi autostrazi.

Si daca nu se vor strânge destui bani, si pot sa va asigur ca niciodata nu vor fi destui, nici daca am avea bugetul Chinei, noua structura de control de la MTI, tocmai înfiintata, va da amenzi cât trei autoritati la un loc (ARR, RAR si CNADNR) si chiar mai mult, pâna vor fi suficienti bani pentru toate necesitatile....
Revenind la noutatile aduse de megastructura de control proaspat înfiintata de catre ministerul transportatorilor, numita pe scurt ISCTR (Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier), acum, la început de drum, se vorbeste mult despre eradicarea coruptiei. Cel putin doua controale la sediul firmelor de transport în fiecare an, control total al camioanelor pe sosea, inclusiv cu ajutorul unor statii mobile montate în parcari, destinate verificarii încarcarii pe axe sau functionarii sistemelor electronice de control sau a luminilor. Inspectorii vor fi strict controlati, iar acestia pot verifica inclusiv utilajele ce se deplaseaza pe drumurile publice, chiar si în interiorul oraselor.
În acest sens, în functie de masa proprie a utilajelor, respectiv sub sau peste 3,5 tone, operatorii lor pot fi considerati soferi profesionisti, cele cu masa mai mare necesitând pentru conducerea lor carnet categoria C. De asemenea, si acestea vor fi supuse cântaririi încarcarii pe axe, iar utilajele în trafic cu dimensiuni sau greutate agabaritica vor trebui sa dispuna de autorizatie speciala de transport.

În opinia domnului director al ISCTR, utilajele lente si cele cu dimensiuni prea mari constituie obstacole pentru trafic si acestea ar trebui deplasate numai încarcate pe trailere. De asemenea, unul din punctele "sensibile" ale utilajelor specializate în lucrari de sapare a pamântului ce se deplaseaza în traficul rutier normal este reprezentat de sistemul de lumini si semnalizare, care în multe cazuri acesta nu corespunde reglementarilor în vigoare, si deci acestea pot fi controlate prioritar în trafic.
Avem vesti bune pentru anul 2012, cel putin în opinia primului ministru. Acesta a declarat la TV ca va fi un an al "culesului roadelor" în domeniul absorbtiei de fonduri europene. Cât despre criza zonei EURO, guvernul nostru a prevazut-o de un an si jumatate, masurile luate atunci de România fiind "copiate" acum si de alte tari europene. Este de asteptat sa copiem si noi ceva de la ei, de exemplu ritmul de constructie al autostrazilor, magistrala europeana TEN 1 ce leaga pe parcursul ei zone industriale puternice din Germania cu altele din Italia, având în componenta sa numeroase tuneluri. 
Desi asistam la un adevarat pesimism economic european, pentru România, cel putin daca vorbim de constructii, anul 2012 se anunta mai bun decât 2011. Astfel, putem spera ca pâna în anul 2014 numarul de utilaje importate sa se apropie de valorile din anul 2008. 
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI