Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Lansare

Scania anunta motoarele globale

Noile motoare Scania

14.12.2011
Dan Pavel; Marcella Dragan
Scania anunta motoarele globale
Ultimul trimestru al acestui an a fost extrem de productiv pentru grupul suedez Scania. Astfel, acesta a prezentat la īnceputul lunii noiembrie, īn cadrul unui drive-test de forta realizat īn muntii din apropierea orasului spaniol Barcelona, noile game de camioane destinate activitatilor de transport din domeniul constructiilor.
Si daca amintim ca toate camioanele prezente īn test au fost dotate cu motoarele de ultima generatie ale producatorului, motoare ce vor fi disponibile īncepānd cu anul 2012, putem spune ca Barcelona a reprezentat o avanpremiera totala.
Necesitatea unor motorizari noi este cu atāt mai imperioasa la nivelul unui producator mondial de vehicule comerciale, cu cāt acestea trebuie sa satisfaca cerintele legislative, dar si tehnice specifice fiecarei zone geografice. Normele de poluare, tipul de combustibil utilizat sau clima reprezinta cāteva elemente definitorii ce obliga la crearea unor game de motoare specifice fiecarei zone geografice, dar si aplicatii. 
Evolutia tehnologica, dar si fiabilitatea motoarelor Scania, faptul ca acestea sunt proiectate si produse "in-house", fiind astfel dezvoltate cu predilectie pentru a sustine performantele camioanelor vāndute pe toate continentele au reprezentat elementele de baza necesare realizarii unor motoare de ultima generatie absolut deosebite.
Īn prezent Scania ofera cea mai larga gama de camioane heavy-duty care, īncepānd cu anul 2012, vor fi echipate cu motoare globale, ce pot fi folosite īn orice parte a lumii, datorita faptului ca vor raspunde tuturor standardelor referitoare la emisiile poluante, precum Euro 3, Euro 4, Euro 5, EEV si Euro 6. De asemenea, pietele europene au acces la o gama extinsa de motoare compatibile Euro 5 si EEV cu tehnologie SCR. Dar ceea ce este cel mai important, aceste motoare din noua generatie pot opera 100% cu combustibili alternativi, precum biodiesel. 

Noile motoare pot fi folosite la nivel global si au la baza o platforma tehnologica unica, introdusa īn anul 2007, platforma dezvoltata permanent de catre Scania īn ultimii ani, extrem de flexibila, aceasta suportānd atāt  tehnologia necesara aplicarii normelor Euro 5 si Euro 6, cāt si cea pentru motoarele mai vechi din punct de vedere conceptual, Euro 4 si Euro 3.
Motoarele Scania V8 sunt dotate cu o noua gama de cutii de viteze, precum si sistemele electronice de control si frānare Scania Opticruise si Scania Retarder, toate cu performante īmbunatatite. Astfel, sistemul Opticruise a fost dezvoltat cu o aplicatie speciala pentru camioanele de santier, numita OFF-ROAD. Este interesant faptul ca acest sistem pastreaza intacte functiile Normal si Power chiar si īn cazul vehiculelor de santier, acestea fiind utile atunci cānd se deplaseaza pe drumurile asfaltate, existānd si o varianta de a transfera controlul treptelor de viteza īn mod manual. Noul sistem Scania Retarder este de asemenea mai eficient decāt variantele mai vechi, putānd fi utilizat chiar si la viteze mici de deplasare.

La alegere: EGR sau SCR
Schimbarile pe linia de productie a motoarelor au loc deja la fabrica Scania din America de Sud, modificarile īncepānd aici de la jumatatea anului 2011. Variantele pentru Euro 5, motoarele mai ecologice EEV SCR vor fi introduse īn productia europeana  pe parcursul anului 2012. 
Odata cu aceasta noua platforma, clientii au acces la o gama foarte larga de trepte de putere ale motorului reusind astfel sa acopere toate aplicatiile care pot fi clasificate ca fiind extrem de solicitante datorita sarcinilor mari de transportat sau terenului dificil de parcurs.

Primele doua motoare Scania Euro 6, cu puteri de 440 si 480 CP sunt dotate cu o combinatie de tehnologii EGR si SCR, fiind recomandate atāt pentru vehiculele de cursa lunga cāt si pentru activitatile din domeniul constructiilor. 
Gama de 16 tipuri de motoare Euro 5 acopera o plaja mare de puteri, de la 230 la 620 CP, iar cele 11 variante constructive de motoare EEV cu puteri cuprinse īntre 230 si 730 CP includ si o versiune ce functioneaza cu etanol si doua cu gaz sau biogaz. Aceasta alegere este conditionata de cantitatea de sulf din combustibil, valorile reduse fiind cele sub 10 ppm. Trebuie spus ca aceasta cantitate de sulf este conditionata de zacamāntul de unde este extras petrolul brut, din acest motiv īn functie de regiuni geografice sau tari motorina livrata la pompa are un continut fix de sulf.
Tehnologii pentru o durata de viata mai lunga a motoarelor
Scania este recunoscuta pentru rezultatele bune īn ceea ce priveste eficientizarea consumului de combustibil si o durata de viata lunga a motoarelor. Noua gama globala de motoare a fost dezvoltata pornind de la aceasta traditie, ducānd puterea acestor motoare la niveluri superioare, īn pregatirea lor pentru respectarea noilor norme de poluare, din ce īn ce mai severe. Generic vorbind, scaderea noxelor, dar si a consumului pentru motoarele Euro 5 si Euro 6 se poate realiza īn primul rānd prin cresterea presiunii amestecului combustibil injectat īn camerele de aprindere din fiecare cilindru al motorului. 

Numeroase īmbunatatiri au fost introduse treptat de la lansarea noii platforme de motoare īn 2007, acestea fiind acum īncorporate īn īntreaga gama de motoare. Astfel, au suferit modificari conductele sistemelor de absorbtie si evacuare, cele ale sistemelor EGR, sistemul de supraalimentare a fost reproiectat, precum si pistoanele si chiar captuselile cilindrilor. Un exemplu edificator īn ceea ce priveste realizarea din punct de vedere tehnologic a captuselii cilindrilor: stratul superficial, de contact este prelucrat printr-o tehnologie noua, cu plasma, fata de varianta clasica, de prelucrare mecanica, prin honuire, rezultānd o frecare redusa si o durata de viata mai lunga.
Sistemele post-tratament SCR  au fost dezvoltate īn mai multe etape de la introducerea lor īn anul 2006. Injectoarele pentru solutia de uree au fost modificate, pentru a preveni īnfundarea lor.
Soferul are acum un motor mai performant, dar si mai atractiv
Performantele recunoscute ale camioanelor Scania rezulta din mai multi factori legati de caracteristicile motoarelor si din tratarea īntregului lant de transmitere a puterii ca un īntreg, de la motor si pāna la roata, care asigura deplasarea efectiva pe sosea. Acest lucru creste popularitatea motoarelor īn rāndul soferilor. Un bun exemplu: cele mai noi modele au un raport al cuplului motor ce variaza īn jurul valorii de 5. Acesta ofera o manevrabilitate buna si capacitatea de a se descurca pe orice tip de drum si īn orice conditii climaterice, dar, pentru a garanta conducatorului un mod de a conduce placut, cuplul superior este utilizat inteligent de toate tipurile noi de cutii de viteze de la Scania si chiar raportul de transmitere a puterii pe axele spate creeaza o manevrabilitate buna.

Puterea maxima este obtinuta īn general īncepānd cu valori de 1.000 rpm, ceea ce īnseamna ca motorul este flexibil, asadar nevoia de a schimba vitezele este redusa la minimum. Īn plus, motorul raspunde rapid la comenzile soferului, īn toate conditiile. Acesta transmite soferului informatia esentiala ca vehiculul este capabil sa īsi īndeplineasca sarcina si ca are un surplus de putere, īn cazul īn care acest lucru este necesar. 
Cuplul motor disponibil la turatii mici permite optimizarea īntregului lant de transmitere a miscarii, oferind un consum redus de combustibil fara a pierde din putere. Astfel, deplasarea autocamioanelor pe distante mari cu viteza constanta si la turatii de 1.100-1.200 rpm intra pe o curba de consum perfecta, si combinata cu o cutie de viteze automata inteligenta ajuta soferul sa obtina maximum de performanta din fiecare picatura de combustibil. 
Toate acestea, alaturi de comportamentul  camionului ca un īntreg se traduc īntr-o atractivitate crescuta pentru soferi, caracteristica vehiculelor Scania. Un sofer care este multumit de modul īn care se comporta camionul pe care īl conduce va face o treaba mai buna si va avea o mai mare grija de vehicul, ceea ce reduce īn timp costurile cu īntretinerea si reparatiile. Acesta este modul īn care Scania ofera cel mai bun suport pentru sofer si creste posibilitatile de cāstig ale clientilor sai. Modul īn care soferul si camionul interactioneaza este crucial pentru profitul unei afaceri.
Anul XIII, nr. 149, iul 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018

NEXT AUTO, Iunie 2018
 
NEXT AUTO, Iunie 2018

Supliment M&U, Aprilie 2018
 
Aprilie 2018
 


 
 

PARTENERI