Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Sisteme de cântarire

Cu Scaleit mergeti la sigur!

Cu Scaleit mergeti la sigur!

13.01.2012
Gheorghe Apostol
Cu Scaleit mergeti la sigur!
În absenta cântarelor încorporate la bordul încarcatoarelor, încarcarea autocamioanelor poate fi un joc de noroc. Unii operatori pot estima destul de precis nivelul de încarcare al camionului, altii au mult de tras din aceasta cauza. Daca un camion este cântarit la iesirea din locatie si este fie supraîncarcat, fie prea putin încarcat, atunci fie camionul trebuie sa se întoarca la punctul de încarcare pentru a se îndeparta materialul în exces (sau sa se adauge material pâna la netul propus), fie acesta trebuie sa astepte un încarcator sa vina la cântarul de la poarta pentru a remedia situatia.
Un vehicul supraîncarcat nu poate parasi întreprinderea. Un astfel de eveniment poate atrage sanctiuni majore din partea autoritatilor rutiere (iar reprezentantii acestor autoritati sunt foarte activi si abia asteapta un motiv pentru a "premia" atât conducatorul vehiculuului, cât si proprietarul/exploatatorul acestuia). Pe de alta parte, un vehicul prea putin încarcat care paraseste întreprinderea este un arzator de bani, nefiind exploatat la adevarata sa valoare.

În aceste conditii, din ce în ce mai multi producatori folosesc sisteme de cântarire încorporate la bordul încarcatoa-relor frontale/excavatoarelor (cunoscute si sub denumirile de "cântare de încarcator" sau "cântare de cupa") pentru a se asigura ca autovehiculele rutiere sunt încarcate la un nivel de umplere acceptabil. Prin nivel acceptabil de încarcare se întelege faptul ca vehiculul poate fi umplut cu o abatare între zero si doar câteva sute de kg fata de greutatea maxim admisa. Desi modelul LoadMaster 9000i este aprobat pentru tranzactii comerciale, majoritatea utilizatorilor acestor cântare încorporate înclina spre versiunile mai putin sofisticate, acestea urmând a fi utilizate ca un echipament de dozare/ajustare a cantitatii încarcate.
Totul se rezuma la reducerea costu-rilor: orice producator doreste ca un încarcator sa încarce un autocamion în mod corespunzator. Cântarele încorporate la bordul încarcatoarelor frontale sunt unealta perfecta, permitând oricarui operator sa poata încarca cu precizie vehiculele pentru transportul pe drumurile publice.
Obiectivul principal al cântarelor de încarcator frontal ramâne maximizarea eficientei procesului de încarcare al vehiculelor rutiere. Totusi exista si aplicatii suplimentare care cu greu pot fi numite secundare:
* în cazul exploatarilor prin decopertare, cântarele pot masura eficienta sistemului de decopertare;
* permit operatorilor optimizarea timpilor ciclului de productie, etc.

Optimizarea cantitatii de produs încarcat este cheia eficientei si a productivitatii
Riscul constant al amenzilor usturatoare aplicate de autoritatile rutiere (politie, ARR, consiliile judetene, etc.) reprezinta un beneficiu în combaterea traficului foarte greu pe o infrastructura precara, dar totodata limiteaza marja de profit a transportatorilor care, de teama acestor amenzi, prefera sa transporte sub greutatea maxim permisa pe vehicule. Prin utilizarea cântarelor încorporate LoadMaster, profitabilitatea creste, datorita:
* evitarii amenzilor pentru supraîncarcarea vehiculelor;
* reducerii uzurii vehiculelor;
* eliminarii produsului pierdut prin supraîncarcare;
* economiei de timp prin evitarea operatiunilor de ajustare a cantitatii de produs încarcat în vehicul;
* livrarii de produs în concordanta cu cantitatile comandate;
* reducerii cozilor de vehicule la cântarul de la poarta.

RDS este unul din liderii mondiali în productia si distributia de sisteme de cântarire încorporate la bordul utilajelor, fiind activi pe aceasta piata din 1969. Sistemele de cântarire LoadMaster sunt robuste si fiabile, fiind destinate cântaririi dinamice cu precizie, în conditii de socuri si trepidatii si cu sistem încorporat de compensare a înclinarii si acceleratiei.
Fiecare cupa cântarita este înregistrata cu marcaj de data si ora, permitând astfel masurarea productivitatii. Aceasta functie, împreuna cu imprimanta de la bordul încarcatorului sau cu sistemul de transfer prin modem radio creeaza sistemul perfect de masurare a productivitatii unui încarcator frontal, precum si a camioanelor pe care acesta le încarca. Setul uzual de date memorate pentru fiecare cântarire sunt: cantitatea de material precum si date conexe precum operator, client, vehicul, produs, locatie, etc.

Sistemul de administrare a datelor permite stocarea datelor în memoria cântarului si transferul acestora prin cardul de memorie SD catre calculator în vederea analizei si raportarilor statistice. Pentru administrarea datelor în timp real se foloseste un modul cu modem radio legat direct la calculatorul din birou. Astfel, se pot transfera date bidirectional: de la cântar se transfera cantitatile de produs încarcate, iar de la birou se pot transfera comenzi de încarcare pentru fiecare vehicul care intra în locatie.
LoadMaster 9000i, multumita setului extins de senzori, permite folosirea în tranzactii comerciale, putând fi un înlocuitor eficace (si mult mai ieftin) al cântarelor auto.
Cu LoadMaster instalat se economisesc timp si bani cu fiecare cupa încarcata. Se elimina astfel operatiunile de ajustare a vehiculului încarcat, re-cântarire, miscarile inutile de vehicule prin întreprindere. Încarcarea eficienta din prima, de fiecare data se traduce printr-o rata mai buna de profitabilitate a investitiei.
În acest caz, rata de întoarcere a investitiei se calculeaza în orele petrecute ajustând produsul în vehiculele încarcate deînmultit cu costul pe ora de operare a încarcatorului frontal (si al camioanelor), astfel ca un sistem de cântarire LoadMaster se plateste pe el însusi în mai putin de trei luni.

Sistemele LoadMaster pot fi folosite urmatoarele aplicatii
* încarcarea autovehiculelor sau a vagoanelor cu un încarcator frontal;
* operatiuni de sarjare, amestecare si dozare retete cu ingrediente multiple;
* cântarire în furcile încarcatorului frontal;
* cântarirea containerelor cu încarcatoare telescopice;
* cântarirea trunchiurilor de copac;
* controlul stocurilor de material vrac.

www.scaleit.ro
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI