Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Sisteme de cāntarire

Cu Scaleit mergeti la sigur!

Cu Scaleit mergeti la sigur!

13.01.2012
Gheorghe Apostol
Cu Scaleit mergeti la sigur!
Īn absenta cāntarelor īncorporate la bordul īncarcatoarelor, īncarcarea autocamioanelor poate fi un joc de noroc. Unii operatori pot estima destul de precis nivelul de īncarcare al camionului, altii au mult de tras din aceasta cauza. Daca un camion este cāntarit la iesirea din locatie si este fie supraīncarcat, fie prea putin īncarcat, atunci fie camionul trebuie sa se īntoarca la punctul de īncarcare pentru a se īndeparta materialul īn exces (sau sa se adauge material pāna la netul propus), fie acesta trebuie sa astepte un īncarcator sa vina la cāntarul de la poarta pentru a remedia situatia.
Un vehicul supraīncarcat nu poate parasi īntreprinderea. Un astfel de eveniment poate atrage sanctiuni majore din partea autoritatilor rutiere (iar reprezentantii acestor autoritati sunt foarte activi si abia asteapta un motiv pentru a "premia" atāt conducatorul vehiculuului, cāt si proprietarul/exploatatorul acestuia). Pe de alta parte, un vehicul prea putin īncarcat care paraseste īntreprinderea este un arzator de bani, nefiind exploatat la adevarata sa valoare.

Īn aceste conditii, din ce īn ce mai multi producatori folosesc sisteme de cāntarire īncorporate la bordul īncarcatoa-relor frontale/excavatoarelor (cunoscute si sub denumirile de "cāntare de īncarcator" sau "cāntare de cupa") pentru a se asigura ca autovehiculele rutiere sunt īncarcate la un nivel de umplere acceptabil. Prin nivel acceptabil de īncarcare se īntelege faptul ca vehiculul poate fi umplut cu o abatare īntre zero si doar cāteva sute de kg fata de greutatea maxim admisa. Desi modelul LoadMaster 9000i este aprobat pentru tranzactii comerciale, majoritatea utilizatorilor acestor cāntare īncorporate īnclina spre versiunile mai putin sofisticate, acestea urmānd a fi utilizate ca un echipament de dozare/ajustare a cantitatii īncarcate.
Totul se rezuma la reducerea costu-rilor: orice producator doreste ca un īncarcator sa īncarce un autocamion īn mod corespunzator. Cāntarele īncorporate la bordul īncarcatoarelor frontale sunt unealta perfecta, permitānd oricarui operator sa poata īncarca cu precizie vehiculele pentru transportul pe drumurile publice.
Obiectivul principal al cāntarelor de īncarcator frontal ramāne maximizarea eficientei procesului de īncarcare al vehiculelor rutiere. Totusi exista si aplicatii suplimentare care cu greu pot fi numite secundare:
* īn cazul exploatarilor prin decopertare, cāntarele pot masura eficienta sistemului de decopertare;
* permit operatorilor optimizarea timpilor ciclului de productie, etc.

Optimizarea cantitatii de produs īncarcat este cheia eficientei si a productivitatii
Riscul constant al amenzilor usturatoare aplicate de autoritatile rutiere (politie, ARR, consiliile judetene, etc.) reprezinta un beneficiu īn combaterea traficului foarte greu pe o infrastructura precara, dar totodata limiteaza marja de profit a transportatorilor care, de teama acestor amenzi, prefera sa transporte sub greutatea maxim permisa pe vehicule. Prin utilizarea cāntarelor īncorporate LoadMaster, profitabilitatea creste, datorita:
* evitarii amenzilor pentru supraīncarcarea vehiculelor;
* reducerii uzurii vehiculelor;
* eliminarii produsului pierdut prin supraīncarcare;
* economiei de timp prin evitarea operatiunilor de ajustare a cantitatii de produs īncarcat īn vehicul;
* livrarii de produs īn concordanta cu cantitatile comandate;
* reducerii cozilor de vehicule la cāntarul de la poarta.

RDS este unul din liderii mondiali īn productia si distributia de sisteme de cāntarire īncorporate la bordul utilajelor, fiind activi pe aceasta piata din 1969. Sistemele de cāntarire LoadMaster sunt robuste si fiabile, fiind destinate cāntaririi dinamice cu precizie, īn conditii de socuri si trepidatii si cu sistem īncorporat de compensare a īnclinarii si acceleratiei.
Fiecare cupa cāntarita este īnregistrata cu marcaj de data si ora, permitānd astfel masurarea productivitatii. Aceasta functie, īmpreuna cu imprimanta de la bordul īncarcatorului sau cu sistemul de transfer prin modem radio creeaza sistemul perfect de masurare a productivitatii unui īncarcator frontal, precum si a camioanelor pe care acesta le īncarca. Setul uzual de date memorate pentru fiecare cāntarire sunt: cantitatea de material precum si date conexe precum operator, client, vehicul, produs, locatie, etc.

Sistemul de administrare a datelor permite stocarea datelor īn memoria cāntarului si transferul acestora prin cardul de memorie SD catre calculator īn vederea analizei si raportarilor statistice. Pentru administrarea datelor īn timp real se foloseste un modul cu modem radio legat direct la calculatorul din birou. Astfel, se pot transfera date bidirectional: de la cāntar se transfera cantitatile de produs īncarcate, iar de la birou se pot transfera comenzi de īncarcare pentru fiecare vehicul care intra īn locatie.
LoadMaster 9000i, multumita setului extins de senzori, permite folosirea īn tranzactii comerciale, putānd fi un īnlocuitor eficace (si mult mai ieftin) al cāntarelor auto.
Cu LoadMaster instalat se economisesc timp si bani cu fiecare cupa īncarcata. Se elimina astfel operatiunile de ajustare a vehiculului īncarcat, re-cāntarire, miscarile inutile de vehicule prin īntreprindere. Īncarcarea eficienta din prima, de fiecare data se traduce printr-o rata mai buna de profitabilitate a investitiei.
Īn acest caz, rata de īntoarcere a investitiei se calculeaza īn orele petrecute ajustānd produsul īn vehiculele īncarcate deīnmultit cu costul pe ora de operare a īncarcatorului frontal (si al camioanelor), astfel ca un sistem de cāntarire LoadMaster se plateste pe el īnsusi īn mai putin de trei luni.

Sistemele LoadMaster pot fi folosite urmatoarele aplicatii
* īncarcarea autovehiculelor sau a vagoanelor cu un īncarcator frontal;
* operatiuni de sarjare, amestecare si dozare retete cu ingrediente multiple;
* cāntarire īn furcile īncarcatorului frontal;
* cāntarirea containerelor cu īncarcatoare telescopice;
* cāntarirea trunchiurilor de copac;
* controlul stocurilor de material vrac.

www.scaleit.ro
Anul XIII, nr. 149, iul 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018

NEXT AUTO, Iunie 2018
 
NEXT AUTO, Iunie 2018

Supliment M&U, Aprilie 2018
 
Aprilie 2018
 


 
 

PARTENERI