Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Benninghoven

Eficienta - caracteristica definitorie

Benninghoven, eficienta germana

13.01.2012
Dan Pavel, Sibiu
Eficienta - caracteristica definitorie
Compania Benninghoven a fost înfiintata în anul 1909 în apropierea orasului Hilden din Germania, cu scopul de a produce pinioane pentru reductoarele cutiilor de viteze, dar si o gama diversa de piese metalice pentru diferite tipuri de masini.
Anii 1950 au adus o diversificare a productiei, compania fiind interesata de tehnologiile de ardere industriala, calea deschisa atunci fiind urmata zece ani mai târziu de producerea primelor arzatoare si uscatoare industriale, sisteme de producere a bitumului si asfaltului lichid. 
Succesul acestor echipamente si utilaje a fost atât de mare, încât în anii 1970 a aparut necesitatea construirii unei noi fabrici situata în regiunea Mülheim/Mosel. Urmatorul salt înregistrat în expansiunea liniilor de productie a avut loc în 1990, atunci când în Anglia a fost construita o fabrica de productie în Wittlich.

Benninghoven Sibiu srl, reprezentant pentru România al producatorului german de statii de mixturi asfaltice fixe sau mobile a înregistrat în ultimii ani cifre de vânzari bune, devenind unul dintre cei mai mari distribuitori de astfel de utilaje de pe teritoriul tarii. 
Întrunirile anuale ale clientilor Benninghoven din România, care în mod traditional se desfasoara la Sibiu ofera prin numarul impresionant de invitati o imagine a popularitatii si aprecierii produselor sale printre marile firme din domeniul constructiilor care activeaza pe piata interna.
În acest an, la începutul lunii decembrie, peste 150 de clienti ai producatorului german au fost invitati sa poarte, timp de doua zile, discutii despre eficienta statiilor Benninghoven. Cu aceasta ocazie reprezentanti din Germania ai concernului au oferit o serie de prezentari tehnice detaliate despre noile game de produse. Întreaga întrunire a avut loc sub genericul: "Eficienta - caracteristica definitorie a noilor produse Benninghoven".

Calitatea produselor impune si o eficienta ridicata a acestora, din acest motiv în prezent Benningoven producând peste 70% din componentele statiilor de asfalt în propriile fabrici. Controlul calitatii este esential, daca tinem cont si de faptul ca este în prezent cea mai mare companie producatoare de statii de asfalt din Europa.
Arzatoarele statiilor de asfalt reprezinta componenta esentiala pentru a obtine un produs final de calitate. Alimentate cu motorina, gaz CLU sau cu praf de carbune, acestea echipeaza în prezent peste 6.000 de statii de asfalt. În România, toate aceste sisteme de alimentare au fost vândute pe piata, primul arzator pe carbune, o tehnologie relativ noua, fiind pus în functiune în tara noastra înca din anul 2009.
Tehnologiile de ultima ora sunt deja înglobate în noile game de utilaje ale producatorului german, iar statiile de asfalt la temperaturi joase au suscitat un interes deosebit în rândul auditorului. Acestea ofera un consum redus de combustibil, o lucrabilitate deosebita a asfaltului proaspat produs si o reducere drastica a emisiilor poluante ce apar în timpul procesului de productie.

În exclusivitate pentru cititorii revistei Masini si Utilaje, domnul Ralf Port, reprezentant al societatii Benninghoven Mülheim a avut amabilitatea de a prezenta o radiografie a pietei de specialitate din România.

Masini si Utilaje: Ce tipuri de statii mobile se vând în general în România?
Ralf Port: Sunt trei tipuri diferite, în functie de capacitatea de productie. Majoritatea sunt de 160 t/h, dar am vândut si de 200 sau 240 t/h, atât complet mobile, ceea ce înseamna ca pot fi mutate de pe un santier pe altul, fiind foarte usor de transportat, cât si stationare. De fapt, cele cu o capacitate de 200 t/h reprezinta un fel de standard în domeniu.

M&U: Proiectele de viitor ale producatorului Benninghoven includ planuri speciale de dezvoltare pentru România? ªtiu ca piata locala este una importanta pentru dumneavoastra, deoarece ati livrat peste 50 de statii de asfalt în ultima vreme.
R.P.: Probabil ca ritmul de absorbtie al pietei din România se va diminua în urmatorul an, deoarece vorbim de un grad de saturatie destul de mare. Chiar daca estimam o medie de 5 sau 10 unitati vândute pe an, în schimb se vor schimba specificatiile statiilor solicitate. Deja sunt cerute statii cu capacitati de productie mari, statii stationare ceea ce înseamna ca piata este mult mai stabila decât înainte. Se poate observa o dezvoltare mare si la nivelul componentelor. Viziunea noastra pentru viitor este sa ne mentinem numarul de angajati la sediul principal din Sibiu, care este de 15 persoane, sa ne axam pe piese de schimb si pe vânzarile pe care le vom face de acum înainte chiar daca nu vor mai fi în numar atât de mare. Pentru o tara precum România, vânzari între 5 si 10 unitati se încadreaza în niste parametri normali.

M&U: Cum vedeti piata din România? Este una stabila în momentul de fata? Este România o piata importanta pentru afacerea dumneavoastra?
R.P: România este o piata stabila si este importanta pentru noi. Este o piata buna, cunoscuta, avem oameni aici, am fost înca de la început în România, am fost printre primii furnizori de statii de asfalt. Firmele din Germania au venit aici pentru a produce asfalt în anul 2000. Românii au vazut echipamentele noastre si au început colaborarea cu noi, de aceea am vândut atât de multe echipamente în România.

M&U: Câti bani cheltuiti anual pe dezvoltarea de noi tehnologii?
R.P: Între 2 si 3 mil. EUR doar pentru dezvoltare. Avem un departament de dezvoltare care se ocupa doar de noile tehnologii, iar testele le facem în colaborare cu clientii. Daca acestia au o problema, noi gasim o solutie, o testam împreuna cu ei si daca este o solutie fiabila o adoptam la întreaga gama de produse.

M&U: Exista posibilitatea ca pe viitor sa fie schimbata tehnologia pentru statiile de asfalt?
R.P: Nu, principiul de producere al asfaltului este foarte clar, are peste 100 de ani si înca nu s-a descoperit nici o idee noua care sa schimbe acest principiu si sa îl faca mai eficient.

M&U: În acest caz, ce ne puteti spune despre tehnologia de producere a asfaltului la temperaturi reduse?
R.P: Acestia sunt pasi mici, elemente pe care noi le punem la dispozitia clientilor pentru a produce mai bine si mai ieftin, dar standardele de constructie a drumurilor utilizeaza acelasi material produs pe acelasi principiu ca si acum 100 de ani.

M&U: Care sunt predictiile pentru urmatorii ani în Europa, având în vedere situatia actuala?
R.P: În prezent moneda euro este foarte stabila, este chiar mai stabila decât dolarul ceea ce înseamna ca momentan atentia este îndreptata catre euro pentru ca daca avem o criza în Europa, avem o criza în toata lumea. Noi ca si companie nu suntem foarte influentati de aceste aspecte, am înregistrat de fiecare data o cifra de afaceri mai mare decât în anul precedent. Industria de constructii si de echipamente pentru constructii din Germania nu a fost atinsa de criza, iar rezultatele sunt pozitive.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 
 

PARTENERI