Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Benninghoven

Eficienta - caracteristica definitorie

Benninghoven, eficienta germana

13.01.2012
Dan Pavel, Sibiu
Eficienta - caracteristica definitorie
Compania Benninghoven a fost īnfiintata īn anul 1909 īn apropierea orasului Hilden din Germania, cu scopul de a produce pinioane pentru reductoarele cutiilor de viteze, dar si o gama diversa de piese metalice pentru diferite tipuri de masini.
Anii 1950 au adus o diversificare a productiei, compania fiind interesata de tehnologiile de ardere industriala, calea deschisa atunci fiind urmata zece ani mai tārziu de producerea primelor arzatoare si uscatoare industriale, sisteme de producere a bitumului si asfaltului lichid. 
Succesul acestor echipamente si utilaje a fost atāt de mare, īncāt īn anii 1970 a aparut necesitatea construirii unei noi fabrici situata īn regiunea Mülheim/Mosel. Urmatorul salt īnregistrat īn expansiunea liniilor de productie a avut loc īn 1990, atunci cānd īn Anglia a fost construita o fabrica de productie īn Wittlich.

Benninghoven Sibiu srl, reprezentant pentru Romānia al producatorului german de statii de mixturi asfaltice fixe sau mobile a īnregistrat īn ultimii ani cifre de vānzari bune, devenind unul dintre cei mai mari distribuitori de astfel de utilaje de pe teritoriul tarii. 
Īntrunirile anuale ale clientilor Benninghoven din Romānia, care īn mod traditional se desfasoara la Sibiu ofera prin numarul impresionant de invitati o imagine a popularitatii si aprecierii produselor sale printre marile firme din domeniul constructiilor care activeaza pe piata interna.
Īn acest an, la īnceputul lunii decembrie, peste 150 de clienti ai producatorului german au fost invitati sa poarte, timp de doua zile, discutii despre eficienta statiilor Benninghoven. Cu aceasta ocazie reprezentanti din Germania ai concernului au oferit o serie de prezentari tehnice detaliate despre noile game de produse. Īntreaga īntrunire a avut loc sub genericul: "Eficienta - caracteristica definitorie a noilor produse Benninghoven".

Calitatea produselor impune si o eficienta ridicata a acestora, din acest motiv īn prezent Benningoven producānd peste 70% din componentele statiilor de asfalt īn propriile fabrici. Controlul calitatii este esential, daca tinem cont si de faptul ca este īn prezent cea mai mare companie producatoare de statii de asfalt din Europa.
Arzatoarele statiilor de asfalt reprezinta componenta esentiala pentru a obtine un produs final de calitate. Alimentate cu motorina, gaz CLU sau cu praf de carbune, acestea echipeaza īn prezent peste 6.000 de statii de asfalt. Īn Romānia, toate aceste sisteme de alimentare au fost vāndute pe piata, primul arzator pe carbune, o tehnologie relativ noua, fiind pus īn functiune īn tara noastra īnca din anul 2009.
Tehnologiile de ultima ora sunt deja īnglobate īn noile game de utilaje ale producatorului german, iar statiile de asfalt la temperaturi joase au suscitat un interes deosebit īn rāndul auditorului. Acestea ofera un consum redus de combustibil, o lucrabilitate deosebita a asfaltului proaspat produs si o reducere drastica a emisiilor poluante ce apar īn timpul procesului de productie.

Īn exclusivitate pentru cititorii revistei Masini si Utilaje, domnul Ralf Port, reprezentant al societatii Benninghoven Mülheim a avut amabilitatea de a prezenta o radiografie a pietei de specialitate din Romānia.

Masini si Utilaje: Ce tipuri de statii mobile se vānd īn general īn Romānia?
Ralf Port: Sunt trei tipuri diferite, īn functie de capacitatea de productie. Majoritatea sunt de 160 t/h, dar am vāndut si de 200 sau 240 t/h, atāt complet mobile, ceea ce īnseamna ca pot fi mutate de pe un santier pe altul, fiind foarte usor de transportat, cāt si stationare. De fapt, cele cu o capacitate de 200 t/h reprezinta un fel de standard īn domeniu.

M&U: Proiectele de viitor ale producatorului Benninghoven includ planuri speciale de dezvoltare pentru Romānia? ªtiu ca piata locala este una importanta pentru dumneavoastra, deoarece ati livrat peste 50 de statii de asfalt īn ultima vreme.
R.P.: Probabil ca ritmul de absorbtie al pietei din Romānia se va diminua īn urmatorul an, deoarece vorbim de un grad de saturatie destul de mare. Chiar daca estimam o medie de 5 sau 10 unitati vāndute pe an, īn schimb se vor schimba specificatiile statiilor solicitate. Deja sunt cerute statii cu capacitati de productie mari, statii stationare ceea ce īnseamna ca piata este mult mai stabila decāt īnainte. Se poate observa o dezvoltare mare si la nivelul componentelor. Viziunea noastra pentru viitor este sa ne mentinem numarul de angajati la sediul principal din Sibiu, care este de 15 persoane, sa ne axam pe piese de schimb si pe vānzarile pe care le vom face de acum īnainte chiar daca nu vor mai fi īn numar atāt de mare. Pentru o tara precum Romānia, vānzari īntre 5 si 10 unitati se īncadreaza īn niste parametri normali.

M&U: Cum vedeti piata din Romānia? Este una stabila īn momentul de fata? Este Romānia o piata importanta pentru afacerea dumneavoastra?
R.P: Romānia este o piata stabila si este importanta pentru noi. Este o piata buna, cunoscuta, avem oameni aici, am fost īnca de la īnceput īn Romānia, am fost printre primii furnizori de statii de asfalt. Firmele din Germania au venit aici pentru a produce asfalt īn anul 2000. Romānii au vazut echipamentele noastre si au īnceput colaborarea cu noi, de aceea am vāndut atāt de multe echipamente īn Romānia.

M&U: Cāti bani cheltuiti anual pe dezvoltarea de noi tehnologii?
R.P: Īntre 2 si 3 mil. EUR doar pentru dezvoltare. Avem un departament de dezvoltare care se ocupa doar de noile tehnologii, iar testele le facem īn colaborare cu clientii. Daca acestia au o problema, noi gasim o solutie, o testam īmpreuna cu ei si daca este o solutie fiabila o adoptam la īntreaga gama de produse.

M&U: Exista posibilitatea ca pe viitor sa fie schimbata tehnologia pentru statiile de asfalt?
R.P: Nu, principiul de producere al asfaltului este foarte clar, are peste 100 de ani si īnca nu s-a descoperit nici o idee noua care sa schimbe acest principiu si sa īl faca mai eficient.

M&U: Īn acest caz, ce ne puteti spune despre tehnologia de producere a asfaltului la temperaturi reduse?
R.P: Acestia sunt pasi mici, elemente pe care noi le punem la dispozitia clientilor pentru a produce mai bine si mai ieftin, dar standardele de constructie a drumurilor utilizeaza acelasi material produs pe acelasi principiu ca si acum 100 de ani.

M&U: Care sunt predictiile pentru urmatorii ani īn Europa, avānd īn vedere situatia actuala?
R.P: Īn prezent moneda euro este foarte stabila, este chiar mai stabila decāt dolarul ceea ce īnseamna ca momentan atentia este īndreptata catre euro pentru ca daca avem o criza īn Europa, avem o criza īn toata lumea. Noi ca si companie nu suntem foarte influentati de aceste aspecte, am īnregistrat de fiecare data o cifra de afaceri mai mare decāt īn anul precedent. Industria de constructii si de echipamente pentru constructii din Germania nu a fost atinsa de criza, iar rezultatele sunt pozitive.
Anul XIII, nr. 149, iul 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018

NEXT AUTO, Iunie 2018
 
NEXT AUTO, Iunie 2018

Supliment M&U, Aprilie 2018
 
Aprilie 2018
 


 
 

PARTENERI