Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Doosan adopta tehnologiile verzi

Doosan adopta tehnologiile verzi

14.02.2012
Ema Stancu;Madalina Dragomir
Doosan adopta tehnologiile verzi
Preocuparile pentru protejarea mediului înconjurator se afla în topul prioritatilor companiei Doosan, care va lansa cu ocazia Intermat 2012 o serie de produse noi conforme cu cele mai stricte norme privind emisiile poluante.  Mai mult, noile utilaje Doosan ofera numeroase caracteristici care ajuta la sporirea productivitatii concomitent cu reducerea consumului de combustibil.
Doosan Infracore a acordat o atentie deosebita tehnologiilor cu energie verde si a dezvoltat un sistem inteligent optim pentru excavatoare, maximizându-le eficienta operationala. Excavatoarele hibride, echipate cu un motor diesel si un dispozitiv pentru depozitarea electricitatii pentru a ajuta la reducerea emisiilor de CO2 si pentru a îmbunatati eficienta consumului de combustibil, sunt în prezent în curs de dezvoltare. În plus, angajamentul companiei Doosan Infracore  în ceea ce priveste tehnologiile verzi va continua prin dezvoltarea conceptului excavatorului CX, care a fost creat pentru a avea un impact cât mai mic asupra mediului si pentru a fi cât mai eficient pentru utilizator din punct de vedere al costurilor.
De asemenea, producatorul sud-coreean are în plan dezvoltarea excavatoarelor-robot fara operator, care combina tehnologia "i-Hand" si un sistem inteligent pentru excavatoare. Cheia pentru dezvoltarea tehnologiei i-Hand este sistemul de control pentru excavatoare "Master-Slave" prin care un operator poarta un dispozitiv cu senzori electronici de detectare, cu ajutorul caruia excavatorul este manipulat de la distanta prin miscarea bratelor si a picioarelor operatorului. 
În afara de piata echipamentelor pentru constructii, generarea de energie eoliana, tehnologia de capturare si depozitare a dioxidului de carbon (CCS) si sistemele pentru creare a unor noi celule de combustibil sunt câteva dintre cele mai importante dezvoltari pe care Doosan le considera drept viitoare motoare de crestere si progres pentru companie.

Valorificând cunostintele si expertiza în domeniul echipamentelor pentru producerea de energie, Doosan Heavy Industries& Construction (DHIC) a devenit un lider mondial în domeniul energiilor verzi prin dezvoltarea sistemului de centrala eoliana WinDS3000TM. DHIC a câstigat un contract pentru constructia unui parc eolian care contine trei sisteme eoliene WinDS3000T în Shinan, în sudul provinciei Jeolla din China.
DHIC construieste de asemenea sisteme de putere de mare capacitate alimentate cu carbune cu un impact mai redus asupra mediului care maximizeaza eficienta generarii de putere prin cresterea presiunii aburilor si a temperaturii. DHIC foloseste tehnologia oxy-fuel care injecteaza oxigen pur în procesul de combustie a carbunilor eliberând dioxid de carbon aproape pur, facilitând astfel captura sa.
Tehnologia celulelor de combustibil este o metoda ecologica de generare de putere cu o mare eficienta si emisii foarte slab poluante. Echipa de Dezvoltare a Celulelor de Combustibil a DHIC lucreaza la crearea unei tehnologii pentru constructia unui sistem de generare de putere foarte fiabil denumit Celula de Combustibil Molten (MCFC). Doosan intentioneaza sa devina lider pe piata globala în domeniul tehnologiilor cu nivel redus de carbon de acest fel.

Doosan Infracore Construction Equipment la Intermat 2012
La Intermat, Doosan Infracore Construction Equipment lanseaza noile excavatoare pe senile conforme cu standardul Stage IIIB, DX300LC-3 si DX340LC-3. Create pentru a depasi asteptarile clientilor în materie de productivitate, economie de combustibil, confort, fiabilitate, durabilitate si costuri de utilizare reduse, aceste excavatoare ofera performante înalte care vor creste profiturile clientilor (contractori, companii de închirieri si producatori de agregate care desfasoara lucrari de toate tipurile din domeniul terasier, constructie de drumuri, demolari, cariere si manipularea materialelor).
Cabinele certificate ROPS si OPG ofera mai mult spatiu (+6%) pentru operator precum si o serie de alte avantaje care includ controlul direct prin joystick cu comutatoare noi proportionale si butoane integrate pentru a oferi un control precis si proportional al accesoriilor.
Un nou design al scaunului operatorului încalzit si cu suspensie pneumatica reduce oboseala operatorului, în timp ce un nou sistem de suspensie pentru cabina ajuta la reducerea vibratiilor cu 20% si a nivelului de zgomot din cabina pâna la 71 dBA.
Cabina este presurizata pentru a preveni intrarea particulelor în interior. Capacitatile de iluminare au fost sporite cu 100% pentru a facilita lucrul pe timpul noptii. O camera laterala este disponibila ca o optiune de siguranta. Alte caracteristici includ control climatic complet automat, un port USB pentru muzica si videoclipuri si mai multe compartimente de depozitare pentru hârtii si alte obiecte.

Excavatoarele DX300LC-3 si DX340LC-3 sunt alimentate de un motor Doosan DL08K common rail cu 6 cilindri cu propulsie turbo, care este conform cu normele Stage IIIB prin utilizarea sistemului EGR (Recircularea Gazelor Evacuate) si un filtru de particule diesel (DPF) si tehnologii de tratament ulterior. La 213 CP, motorul Doosan DL08K de pe excavatorul DX300LC-3 elibereaza cu 2% mai multa putere la viteze mai mici de 1.800 rpm comparativ cu modelul existent DX300LC Stage IIIA. Comparativ cu modelul DX340LC, motorul de pe noul DX340LC-3 elibereaza 281 CP, o crestere cu 7% a puterii la 1.800 rpm. Testele de fabrica au semnalat o reducere între 5 si 10% a consumului de combustibil, în functie de modul de operare selectat si de tipul aplicatiei.
O noua optiune ECO pe panoul de control ajuta operatorului sa reduca consumul de combustibil furnizând o monitorizare în timp real a nivelului de combustibil si a procentului actual de încarcare a motorului. Doua noi moduri de operare -  P+:Power Plus si L:Lifting îmbunatatesc controlul si eficienta.
Productivitatea a crescut în medie între 6% si 17 % în functie de modul de lucru si de tipul modelului, DX300LC-3 si respectiv DX340LC-3. Pentru modelul DX300LC-3, un nou accesoriu de deplasare a crescut viteza maxima de deplasare pâna la 5,3 km/h, în timp ce puterea de rupere a crescut cu 4% pâna la 29.800 kg, iar capacitatile de ridicare au crescut cu 6%. Acelasi dispozitiv pentru deplasare a crescut viteza maxima de deplasare pentru modelul DX340LC-3 cu 13% pâna la 5,4 km/h si a produs o crestere puterii de rupere pâna la  32.200 kg.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless Romania, Noiembrie 2017

NEXT AUTO, Noiembrie 2017
 
NEXT AUTO, Noiembrie 2017

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017
 
 
 

PARTENERI