Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Doosan adopta tehnologiile verzi

Doosan adopta tehnologiile verzi

14.02.2012
Ema Stancu;Madalina Dragomir
Doosan adopta tehnologiile verzi
Preocuparile pentru protejarea mediului īnconjurator se afla īn topul prioritatilor companiei Doosan, care va lansa cu ocazia Intermat 2012 o serie de produse noi conforme cu cele mai stricte norme privind emisiile poluante.  Mai mult, noile utilaje Doosan ofera numeroase caracteristici care ajuta la sporirea productivitatii concomitent cu reducerea consumului de combustibil.
Doosan Infracore a acordat o atentie deosebita tehnologiilor cu energie verde si a dezvoltat un sistem inteligent optim pentru excavatoare, maximizāndu-le eficienta operationala. Excavatoarele hibride, echipate cu un motor diesel si un dispozitiv pentru depozitarea electricitatii pentru a ajuta la reducerea emisiilor de CO2 si pentru a īmbunatati eficienta consumului de combustibil, sunt īn prezent īn curs de dezvoltare. Īn plus, angajamentul companiei Doosan Infracore  īn ceea ce priveste tehnologiile verzi va continua prin dezvoltarea conceptului excavatorului CX, care a fost creat pentru a avea un impact cāt mai mic asupra mediului si pentru a fi cāt mai eficient pentru utilizator din punct de vedere al costurilor.
De asemenea, producatorul sud-coreean are īn plan dezvoltarea excavatoarelor-robot fara operator, care combina tehnologia "i-Hand" si un sistem inteligent pentru excavatoare. Cheia pentru dezvoltarea tehnologiei i-Hand este sistemul de control pentru excavatoare "Master-Slave" prin care un operator poarta un dispozitiv cu senzori electronici de detectare, cu ajutorul caruia excavatorul este manipulat de la distanta prin miscarea bratelor si a picioarelor operatorului. 
Īn afara de piata echipamentelor pentru constructii, generarea de energie eoliana, tehnologia de capturare si depozitare a dioxidului de carbon (CCS) si sistemele pentru creare a unor noi celule de combustibil sunt cāteva dintre cele mai importante dezvoltari pe care Doosan le considera drept viitoare motoare de crestere si progres pentru companie.

Valorificānd cunostintele si expertiza īn domeniul echipamentelor pentru producerea de energie, Doosan Heavy Industries& Construction (DHIC) a devenit un lider mondial īn domeniul energiilor verzi prin dezvoltarea sistemului de centrala eoliana WinDS3000TM. DHIC a cāstigat un contract pentru constructia unui parc eolian care contine trei sisteme eoliene WinDS3000T īn Shinan, īn sudul provinciei Jeolla din China.
DHIC construieste de asemenea sisteme de putere de mare capacitate alimentate cu carbune cu un impact mai redus asupra mediului care maximizeaza eficienta generarii de putere prin cresterea presiunii aburilor si a temperaturii. DHIC foloseste tehnologia oxy-fuel care injecteaza oxigen pur īn procesul de combustie a carbunilor eliberānd dioxid de carbon aproape pur, facilitānd astfel captura sa.
Tehnologia celulelor de combustibil este o metoda ecologica de generare de putere cu o mare eficienta si emisii foarte slab poluante. Echipa de Dezvoltare a Celulelor de Combustibil a DHIC lucreaza la crearea unei tehnologii pentru constructia unui sistem de generare de putere foarte fiabil denumit Celula de Combustibil Molten (MCFC). Doosan intentioneaza sa devina lider pe piata globala īn domeniul tehnologiilor cu nivel redus de carbon de acest fel.

Doosan Infracore Construction Equipment la Intermat 2012
La Intermat, Doosan Infracore Construction Equipment lanseaza noile excavatoare pe senile conforme cu standardul Stage IIIB, DX300LC-3 si DX340LC-3. Create pentru a depasi asteptarile clientilor īn materie de productivitate, economie de combustibil, confort, fiabilitate, durabilitate si costuri de utilizare reduse, aceste excavatoare ofera performante īnalte care vor creste profiturile clientilor (contractori, companii de īnchirieri si producatori de agregate care desfasoara lucrari de toate tipurile din domeniul terasier, constructie de drumuri, demolari, cariere si manipularea materialelor).
Cabinele certificate ROPS si OPG ofera mai mult spatiu (+6%) pentru operator precum si o serie de alte avantaje care includ controlul direct prin joystick cu comutatoare noi proportionale si butoane integrate pentru a oferi un control precis si proportional al accesoriilor.
Un nou design al scaunului operatorului īncalzit si cu suspensie pneumatica reduce oboseala operatorului, īn timp ce un nou sistem de suspensie pentru cabina ajuta la reducerea vibratiilor cu 20% si a nivelului de zgomot din cabina pāna la 71 dBA.
Cabina este presurizata pentru a preveni intrarea particulelor īn interior. Capacitatile de iluminare au fost sporite cu 100% pentru a facilita lucrul pe timpul noptii. O camera laterala este disponibila ca o optiune de siguranta. Alte caracteristici includ control climatic complet automat, un port USB pentru muzica si videoclipuri si mai multe compartimente de depozitare pentru hārtii si alte obiecte.

Excavatoarele DX300LC-3 si DX340LC-3 sunt alimentate de un motor Doosan DL08K common rail cu 6 cilindri cu propulsie turbo, care este conform cu normele Stage IIIB prin utilizarea sistemului EGR (Recircularea Gazelor Evacuate) si un filtru de particule diesel (DPF) si tehnologii de tratament ulterior. La 213 CP, motorul Doosan DL08K de pe excavatorul DX300LC-3 elibereaza cu 2% mai multa putere la viteze mai mici de 1.800 rpm comparativ cu modelul existent DX300LC Stage IIIA. Comparativ cu modelul DX340LC, motorul de pe noul DX340LC-3 elibereaza 281 CP, o crestere cu 7% a puterii la 1.800 rpm. Testele de fabrica au semnalat o reducere īntre 5 si 10% a consumului de combustibil, īn functie de modul de operare selectat si de tipul aplicatiei.
O noua optiune ECO pe panoul de control ajuta operatorului sa reduca consumul de combustibil furnizānd o monitorizare īn timp real a nivelului de combustibil si a procentului actual de īncarcare a motorului. Doua noi moduri de operare -  P+:Power Plus si L:Lifting īmbunatatesc controlul si eficienta.
Productivitatea a crescut īn medie īntre 6% si 17 % īn functie de modul de lucru si de tipul modelului, DX300LC-3 si respectiv DX340LC-3. Pentru modelul DX300LC-3, un nou accesoriu de deplasare a crescut viteza maxima de deplasare pāna la 5,3 km/h, īn timp ce puterea de rupere a crescut cu 4% pāna la 29.800 kg, iar capacitatile de ridicare au crescut cu 6%. Acelasi dispozitiv pentru deplasare a crescut viteza maxima de deplasare pentru modelul DX340LC-3 cu 13% pāna la 5,4 km/h si a produs o crestere puterii de rupere pāna la  32.200 kg.
Anul XIII, nr. 151, sep 2018
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 

TRUCK POWER , Iulie 2018
 
Truck Power, Iulie 2018
 


 
 

PARTENERI