Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
RAVO5, pentru o localitate curata

RAVO5 de la Best Tools

14.02.2012
Dan Pavel; Cornelia Rotaru
RAVO5 de la Best Tools
Aglomerarile urbane pun din ce în ce mai multe probleme în ceea ce priveste curatenia stradala. În afara hârtiilor si materialelor plastice aruncate, diferite lichide periculoase, precum produsele derivate petroliere sau alte produse chimice sunt greu de îndepartat cu mijloacele traditionale, asa ca sunt lasate pe loc, otravind un mediu suprapopulat.
Alte probleme pe care le observam cu totii, zilnic: frunzele care toamna nu pot fi adunate de sub masinile parcate în siruri lungi, si de multe ori nici de pe trotuare, noroiul din apropierea micilor puncte de lucru, acolo unde se repara o conducta sau se reasfalteaza o strada, noroi care se întinde apoi pe sute de metri, fiind preluat de rotile masinilor si de multe ori ajungând si pe trotuar... samd.
Toate aceste probleme au rezolvare, asa cum putem vedea în multe orase europene. Nu vorbim aici de civilizatia strazii, ci de faptul ca exista vehicule, la preturi acceptabile pentru utilizator, acesta fiind de obicei reprezentat de companiile specializate în activitatea de curatenie publica. 
Dezvoltate de firme specializate, cu un istoric ce numara zeci de ani, generatiile actuale de masini destinate curateniei stradale sunt incredibil de eficiente, asigurând tot ce este nevoie pentru a avea strazi si trotuare curate, totul cu o autonomie de lucru de opt ore. 

De curând, în România au avut loc o serie de demonstratii cu noua serie de masini de maturat a producatorului olandez RAVO.
Lider de piata in segmentul sau, cu peste 9.000 de unitati vândute în toata lumea, RAVO a devenit de curând parte a grupului francez FAYAT, venind sa întregeasca, astfel, divizia de cleaning a concernului, Best Tools Company este o societate cu experienta îndelungata atât în domeniul vânzarii cât si al asigurarii service-ului. Obiectul principal al activitatii consta în importul si distributia echipamentelor de curatenie si al utilajelor pentru constructii pe piata din România, fiind certificata ISO 9001/2000. De asemenea, societatea asigura garantie si post-garantie precum si piese de schimb pentru o perioada de minim zece ani pentru toata gama de echipamente comercializate. 
Domnul Stefan Blaer, directorul general al companiei crede ca si în domeniul curateniei stradale ne vom alinia la standardele europene, si ca vom avea în câtiva ani localitati mai curate si datorita acestor vehicule speciale, care sunt absolut indispensabile pentru a pastra sanatatea comunitatilor urbane: "am organizat prezentari, începând cu anul 2008, prima dintre acestea fiind realizata chiar cu ocazia întâlnirii anuale a tuturor membrilor ARS (Asociatia Româna de Salubritate), ulterior, în strânsa colaborare cu ARS, reprezentata prin domnul director Viorel Marcu, reusind o serie de prezentari la principalii operatori de salubritate din capitala.
Masinile din gama Ravo vazute la lucru au fost extrem de convingatoare. Din pacate, a fost si perioada de criza în care toti aveau probleme cu leasing-ul si au evitat sa faca achizitii. Anul acesta si anul viitor avem însa toate sansele sa modernizam acest sector, deoarece se vor organiza licitatii la nivel national pentru gropile de gunoi si pentru operatorii regionali."  

Masini si Utilaje: Am vazut la nivelul orasului Bucuresti camioane clasice cu sasiu pentru curatarea drumurilor si întretinere spatiilor verzi, cu capacitate începând de la 12 tone si pâna la 42 de tone. Exista argumente pentru a cumpara o masina destinata curateniei stradale precum RAVO în locul unui camion?
Stefan Blaer: În oras, în mod normal latimea strazilor este redusa, în buna parte si datorita masinilor parcate, si deci este greu sa manevrezi un camion, care chiar nu poate patrunde în anumite zone. RAVO are nu numai dimensiunile perfecte pentru activitatea stradala, dar poate sa intre pe lânga copaci, sa aspire si sa mature la nivelul bordurilor. În plus, chiar daca are un gabarit redus, capacitatea de încarcare cu materialele aspirate poate ajunge la 5 mc, comparabila cu a unei masini cu autosasiu.
Avantajul net apare atunci când vorbim de constructia special adaptata lucrarilor de acest tip, deoarece are dispusa gura de aspiratie în fata, ca si ventilatorul, în acest fel tot gunoiul adunându-se catre partea din spate, astfel încât în momentul în care s-a umplut recipientul de gunoi se realizeaza si o compactare. Astfel, ceea ce aspira o masina clasica cu suprastructura de 5 mc ca volum de deseuri, noi putem asigura numai cu un vehicul cu un volum util de 4 mc, datorita procesului de compactare. 
Argumente sunt mult mai multe, dar daca vorbim chiar si de procesul de achizitie al acestor masini în România, noi credem ca aducem un avantaj firmelor care cumpara masinile de curatenie stradala RAVO. Având în vedere ca în curând vor fi câteva zone în România, fiecare deservind 2, 3 sau 4 judete si fiecare cu propria groapa de gunoi, vor urma o serie de licitatii. Practic, vor exista centre de colectare locale, apoi gropi de colectare a deseurilor temporare, în final totul fiind transportat la o groapa ecologica principala. Cei care vor participa la aceste licitatii vor avea nevoie de masini noi, puternice, care cu cât vor fi mai bine preparate pentru a face fata sarcinilor specifice, le vor aduce un punctaj mai bun. Noi oferim exact solutia potrivita : o masina specializata, cu un consum mic de combustibil si cu timpi morti foarte mici. Mai mult, masina poate descarca direct chiar pe rampe înalte, accesibile numai camioanelor. 

M&U: RAVO 5 este un vehicul bine vândut pe întreg mapamondul. Ce avantaje ofera utilizatorului si ce dotari specifice are, daca se poate spune chiar unice?
S.B.: Sa începem cu dotarile unice. Un avantaj major oferit utilizatorului, apreciat si de specialistii din România, reprezentanti ai firmelor de curatenie, unic pe aceasta piata este dat de catre a treia perie frontala. Aceasta poate sa mature pe trotuar, functionând total în afara gabaritului masinii, în lateral. Practic, daca este undeva un loc în care nu se poate intra, pe lânga bordura de exemplu, se poate folosi a treia perie. Apoi aceasta masina este construita sa taie iarba care intra pe carosabil, pentru aceasta activitate fiind dotata cu un sistem de perii metalice cu insertii speciale. 
Mai mult, în România este perfecta pentru portiunile de pe DN1 construite pe centru cu un scuar din beton pe toata lungimea, care nu poate fi maturat fara a închide circulatia pe o banda.

M&U: Caracteristicile tehnice si de lucru atrag totdeauna posibilii cumparatori, acestia putând face comparatii cu alte tipuri de masini. Cum puteti descrie din punctul de vedere al întretinerii drumurilor RAVO 5?
S.B.: În primul rând, are un randament foarte bun, dat si de o viteza medie de lucru de 12 km/h. Aceasta însa nu este fixa, depinzând de gradul de murdarie care trebuie curatata. Astfel, daca este praf foarte mult trebuie mers încet cu turatie mica, pentru ca la o turatia mare a periilor se ridica tot praful.
Un alt avantaj major este reprezentat de autonomia extrem de mare, în sensul ca este prevazuta cu un rezervor standard de apa de 600 litri, la care se mai poate adauga un rezervor de 600 l, deci poate transporta 1.200 l si practic daca se pleaca în containerul mare cu 1.000 l, cum se pleaca normal la operatiuni de maturat, se obtine un total de 2.200 l. În plus, este prevazuta cu un sistem de recirculare a apei din container, astfel încât autonomia masinii ajunge la 7 ore. Aceasta caracteristica este extrem de importanta, deoarece timpii morti nu înseamna numai activitatea de service, ci si cea de alimentare cu apa sau golire de murdarie. Pot da si un exemplu practic: la Roma au fost testate mai multe marci înainte de a fi cumparate, iar RAVO a avut timpi morti 0,3% din totalul timpului de lucru, astfel ca în prezent 300 de vehicule lucreaza acolo. Este perfect pentru spatiile înguste, deoarece are o raza de întoarcere de 5.070 mm, ceea ce este extrem de putin, acest lucru fiind posibil datorita lungimii sale totale de numai 4500 mm. În plus, rotile sunt amplasate în spatele gurii de aspirare, astfel totul se curata si rotile merg pe calea de rulare curata.

M&U: Ce opinii ati adunat în urma demonstratiilor profesionale pe care le-ati efectuat cu RAVO 5 în România?
S.B.: Cei care au participat la demonstratii au fost impresionati. Am aruncat pe drum crengi de brad mai mari, sticle cu apa, în afara frunzelor si pietrisului, pentru a vedea daca pot fi preluate  si bineînteles ca am lasat locul curat. Au fost încântati de autonomia de lucru mare, de cresterea razei de lucru cu a 3-a perie, raza de întoarcere redusa, consumul mic si, foarte important,  de costurile de mentenanta mici, deoarece noi asiguram toate interventiile si mentenanta la client, nu este nevoie sa se deplaseze la sediul nostru. 
Consumabilele reprezinta o cheltuiala mare în cazul maturatorilor stradale, si noi aici aducem o reducere masiva a cheltuielilor. Functional, RAVO 5 are pozitionata gura de aspiratie centrala între cele doua perii în fata, ceea ce înseamna ca si consumul de consumabile este mult mai redus fata de periile montate pe sasiu de camion, unde gurile de aspirare nu pot fi montate decât fie stânga, fie dreapta, fie stânga-dreapta.
 În acest caz, gunoiul poate fi maturat între gurile de aspiratie cu ajutorul periei longitudinale de sub masina care se poate înclina stânga-dreapta spre gurile de aspirare. Aceasta perie este foarte costisitoare întrucât are un diametru de 350 mm si o lungime de 1.500 mm. În plus la montajul pe sasiul de camion, tubulatura care face legatura între containerul de gunoi si gura de aspiratie este reprezentata de un furtun care se uzeaza foarte repede. La RAVO 5 tot sistemul de aspirare este realizat din doua tuburi metalice fixe, foarte groase care practic culiseaza unul în altul si de aici se elimina din nou o mare parte din costurile cu consumabilele, pentru ca tubul de aspirare deja nu mai este consumabil.
Anul XII, nr. 141, nov 2017
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Truck Power, Octombrie 2017
 
Truck Power, Octombrie 2017

Trenchless Romania, Mai 2017
 
Trenchless mai 2017

Supliment Carburanti & Lubrifianti, Martie 2017
 
Revista M&U - Supliment Carburanti si Lubrifianti Martie 2017
 
 
 

PARTENERI